Show simple item record

dc.contributor.advisorCeylan, Remziye
dc.contributor.authorPalas, Ahmet Yiğit
dc.date.accessioned2020-12-29T11:05:21Z
dc.date.available2020-12-29T11:05:21Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-07-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/395256
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; zihinsel yetersizliği olan kaynaştırma öğrencilerine okuma yazma öğretiminde kullanılan yöntemlere yönelik öğretmen görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini 2016 yılında Balıkesir İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Altıeylül ve Karesi İlçeleri bünyesindeki ilköğretim okullarında görev yapan ve sınıflarında zihinsel yetersizliği olan kaynaştırma öğrencisi bulunan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise birinci ve ikinci sınıfta zihinsel yetersizliği olan kaynaştırma öğrencisi bulunan 24 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim kullanılmış ve veriler yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Görüşmeler araştırmacı tarafından öğretmenlerin istediği tarihte ve belirlediği saatlerde yapılmış, 02 Haziran 2016 ile 21 Haziran 2016 tarihleri arasında gerçekleşmiştir. Görüşmeden elde edilen verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Elde edilen verilere göre öğretmenler kaynaştırma eğitimini zihinsel yetersizliği ile normal öğrencilerin bir arada eğitim görmesi olarak tanımlamıştır. Öğretmenlerin yarısından fazlasının kaynaştırma öğrencilerine yönelik eğitim programlarını RAM raporuna ve BEP'e göre hazırladıkları saptanmıştır. Öğretmenlerin kaynaştırma öğrencilerine okuma yazma sürecinde farklı etkinliklerin yaptırıldığı bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmada, öğretmenlerin tamamına yakını ses temelli cümle yöntemini kullandığını ifade etmiştir. Öğretmenlerin okuma yazmada kullandıkları yöntemi; program, öğrencinin durumu, kolay öğrenilebilme, tecrübe, sınıfına uyum sağlayabilme becerisi ve sınıfına uyum gibi nedenlerden dolayı tercih ettikleri belirlenmiştir. Zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin okuma yazma becerilerini geliştirmek için öğretmenlerin sınıf içi etkinler yaptığı saptanmıştır. Bununla birlikte öğretmenler okuma yazmada aile desteğinin önemini vurgulamış, öğretmenin aile ile sürekli iletişim içinde olması gerektiğini belirtmiştir. Aynı zamanda öğretmenler okul idaresinden, MEB'den ve RAM'dan beklentilerini dile getirmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Kaynaştırma Eğitimi, Zihinsel Yetersizlik, Okuma Yazma Öğretimi.
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine the opinions of teachers about the methods they use to provide literacy education for inclusive students with mental deficiency. The population of the study consisted of classroom teachers who were working in the primary schools in Altıeylül and Karesi Districts affiliated with Balıkesir Province's National Education Directorate in 2016 and had inclusive students with mental deficiency in their classes. The sample of this study consisted of 24 classroom teachers who had inclusive students with mental deficiency in the first and second grades. This study used phenomenology as a qualitative research design. The data were collected in semi-structured interviews. The interviews were carried out by the researcher on the dates and times chosen by the teachers. They were conducted between June 2, 2016 and June 21, 2016. Content analysis was used to analyze the data obtained from the interviews. According to the data obtained, the teachers defined inclusive education as educating students with mental deficiency and normal students together. More than half of the teachers were found to prepare their education programs for inclusive students according to the Counseling and Research Center (CRC) report and the Individualized Education Program (IEP). This study found that the teachers allow inclusive students to perform different activities during the process of reading and writing. Moreover, almost all of the teachers stated that they were using the sound-based sentence method. This study also found that the teachers preferred the method they used in literacy education because of the reasons such as programs, levels of the students, being easy to learn, experience, the ability to comply with the class and class adaptation. It was found that the teachers conduct in-class activities to help students with mental deficiency develop their literacy skills. Moreover, the teachers emphasized the importance of family support in literacy education and stated that teachers should always be in contact with students' families. The teachers also expressed their expectations from the school administrations, the Ministry of National Education and the Counseling and Research Center.Key Words: Inclusive Education, Mental Deficiency, Literacy Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleZihinsel yetersizliği olan kaynaştırma öğrencilerine okuma yazma öğretiminde kullanılan yöntemlere yönelik öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeTeacher's opinions on the methods used for provi̇di̇ng literacy education for i̇nclusi̇ve students with mental dei̇ciency
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-20
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMentally retardation
dc.subject.ytmInclusive education
dc.subject.ytmHandicapped children who need special education
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmReading-writing
dc.subject.ytmReading-writing instruction
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmTurkish education
dc.identifier.yokid10157146
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid470330
dc.description.pages173
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess