11 Eylül`den sonra Ortadoğu`da çağdaş sanatın kurumsallaşması ve sermayenin etkisi: The Abraaj Group Sanat Ödülü
dc.contributor.advisor | Nuhoğlu, Mehmet | |
dc.contributor.author | Özkan, Okay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:04:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:04:54Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-12-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/395165 | |
dc.description.abstract | Bu tezin amacı 11 Eylül 2001 saldırılarının ardından Ortadoğu'da çağdaş sanat alanında yaşanan hareketliliğin sanat ve sermaye ilişkisi üzerinden araştırılmasına dayanmaktadır. Sanatın şirketler tarafından imajlarını iyileştirmek için kullanılması 20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren alışılagelmiş bir stratejidir. Ancak ABD ve Batı Avrupa harici coğrafyalarda bu durumla daha geç karşılaşılmaktadır; Doğu Bloku'nun çökmesiyle beraber Doğu Avrupa ile Balkanlar'da, akabinde de Uzak Doğu'da meydana gelen sermayenin sanatla ilişkisi daha sonra Ortadoğu'da gündeme gelmiştir.Bu araştırma bütün Ortadoğu ülkelerini kapsamak yerine Körfez bölgesine yoğunlaşmış hatta Dubai'de 2009 yılından itibaren her yıl düzenlenen The Abraaj Group Sanat Yarışması'nın ilk seçkisi üzerine odaklanarak daraltılmıştır. Ortadoğu teriminin ortaya çıkışı ve ardında bölgenin şekillenmesi kısaca ele alındıktan sonra Şarkiyatçılık ile Post-kolonyalizm'in bölgedeki sanata etkilerine değinilerek The Abraaj Group Art Prize ele alınmıştır. Yarışmanın ilk seçkisinde yer alan Kutluğ Ataman, Nazgol Ansarinia ve Zoulikha Bouabdellah'ın eserleri de bu kapsamda incelenip değerlendirilmiştir. | |
dc.description.abstract | This thesis aims to research the movement in contemporary art in the Middle East and therefore the institutionalization after the September 11 attacks in terms of the relation between art and capital. It is a common strategy that art has been used by companies to improve their image since the second half of the 20th century. However, this case is encountered later in the geographies except for the USA and Western Europe. Following the relation between capital and art that happened in Eastern Europe and the Balkans, and then in the Far East with the collapse of the Eastern Bloc, it gave its place to the Middle East.This research concentrates on the The Gulf area instead of covering all the Middle East countries and its scope was even limited by focusing on the first exhibition of The Abraaj Group Art Competition organized every year in Dubai since 2009. The emergence of the term the Middle East was discussed briefly and then the Abraaj Group Art Prize was discussed mentioning Orientalism and Postcolonialism's effects on the art in the region. Kutluğ Ataman, Nazgol Ansarinia and Zoulikha Bouabdellah's works that were in the first exhibition of the competition were analyzed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Art History | en_US |
dc.title | 11 Eylül`den sonra Ortadoğu`da çağdaş sanatın kurumsallaşması ve sermayenin etkisi: The Abraaj Group Sanat Ödülü | |
dc.title.alternative | The institutionalization of contemporary art and the effect of the capital in the Middle East after 9/11: The Abraaj Group Art Prize | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-12-26 | |
dc.contributor.department | Sanat ve Tasarım Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Middle East | |
dc.subject.ytm | Art activities | |
dc.subject.ytm | Modern art | |
dc.subject.ytm | Modern art movements | |
dc.subject.ytm | Institutionalization | |
dc.subject.ytm | Capital | |
dc.subject.ytm | Event of September 11th | |
dc.subject.ytm | Capital movements | |
dc.subject.ytm | Reward | |
dc.subject.ytm | Competitions | |
dc.identifier.yokid | 10173161 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 491441 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Sanat ve Tasarım Sanat Dalı |