Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, Zeynep
dc.contributor.authorSönmez, Damla
dc.date.accessioned2020-12-29T11:03:39Z
dc.date.available2020-12-29T11:03:39Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-06-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/394950
dc.description.abstractBu araştırmada, matematiksel oyunların kullanımının ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik dersine karşı olan tutumlarına ve metaforik algılarına etkisi araştırılmıştır. Araştırmada karma desen kullanılmıştır. Bu doğrultuda, araştırmanın birinci aşamasında nitel yöntemler kullanılmıştır. Sınıf öğretmenleri ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılarak matematiksel oyunlar hakkındaki görüşleri alınmıştır. İkinci aşamada matematiksel oyun kullanımının öğrencilerin matematik dersine karşı olan tutumlarına ve metaforik algılarına etkisi incelenmiştir. Bu doğrultuda deneysel çalışma gerçekleştirilmiş, Baykul (1990) tarafından geliştirilen matematik dersi tutum ölçeği ve metaforik algı formu ön test-son test olarak uygulanmıştır. Araştırmanın bu aşamasında desen karma desen olarak belirlenmiştir. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde anlamlı bir farklılık olup olmadığının incelenmesi için istatistik yapılmış, Shapiro-Wilk testi, Wilcoxon testi ve Mann-Whitney U testi uygulanmıştır. Üçüncü aşamada öğrencilerin matematiksel oyunlar kullanılarak gerçekleştirilen matematik dersi hakkındaki görüşleri ikinci, dördüncü ve son hafta olmak üzere alınmıştır. Öğrencilerin görüşleri yüz yüze yapılmış yapılandırılmamış görüşmelerle alınmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, sınıf öğretmenleri matematiksel oyunlarla ilgili genel bilgi sahibidirler ve derslerde kullanımını gerekli ve faydalı görmektedir. Gerçekleştirilen uygulama sonunda, deney grubundaki öğrencilerin matematik tutum puan ortalamalarının arttığı, ancak bu artışın istatistiksel olarak anlamlı olmadığı görülmüştür. Kontrol grubundaki öğrencilerin de aynı şekilde tutum puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Öğrencilerin oluşturduğu metaforik algı formlarındaki görseller incelendiğinde deney gruplarında bulunan öğrencilerin ön test son test karşılaştırılması yapıldığı zaman, tutumlarında son test lehine olumlu yönde farklılık olduğu görülmüştür. Yine öğrencilerden alınan görüşler doğrultusunda, gerçekleştirilen uygulamaların öğrencilerin matematik dersine karşı olan bakış açılarını olumlu yönde değiştirdiği görülmüştür. Anahtar Kelimeler: İlkokul 4. sınıf, Matematik Eğitimi, Matematiksel Oyunlar, Tutum, Metaforik Algı.
dc.description.abstractIn this research, the effects of the use of mathematical games on the attitudes and metaphorical perceptions of 4th grade students towards mathematics lesson were investigated. Mixed pattern was used in the research. In this direction, qualitative methods was carried out in the first phase of the research. By holding semi-structured interviews with primary school teachers, their opinions about mathematical games were revealed. In the second stage, the effect of using mathematical games on student's attitudes towards mathematics lesson and their metaphorical perceptions were examined. In this direction, experimental study was carried out and the mathematics course attitude sample and metaphorical perception form developed by Baykul (1990) were applied as pre-test and post-test. At this stage of research, the pattern has been determined as mixed pattern. Statistical analysis was performed to determine whether there was a significant difference in the evaluation of the obtained data, Shapiro-Wilk test, Wilcoxon test and Mann-Whitney U test were applied. In the third stage, the students'views on the mathematics lesson using mathematical games were taken for the second, fourth and last week. Opinions of students were taken by face to face, unconfigured interviews. According to the findings obtained from the research, the primary school teachers have general knowledge about mathematical games and they consider the use of games in lessons as necessary and useful. At the end of the study, the students in the experimental group had increased their mean scores of mathematics attitude but this increase was not statistically significant, there was no significant difference between the attitude point averages of the students in the control group as well. When the images of the metaphorical perception forms which were formed by the students examined after their pre-test and post -test comparison. It was understood that the students in the experimental groups differed positively in favor of post test. In the direction of the opinions taken from the students, it was seen that the implemented applications changes the views of the students towards the mathematics lesson positively.Key Words: Primary school grade 4, Mathematics education, Mathematical games, Attitude, Metaphorical perception.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul matematik öğretiminde öğrencilerin duyuşsal farkındalıklarını artırmada matematiksel oyunların kullanımı
dc.title.alternativeThe use of mathematical games to improve students' affective awareness in primary school mathematics teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-27
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmAffective awareness
dc.subject.ytmTeaching with game
dc.subject.ytmGames
dc.identifier.yokid10201256
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid510730
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess