Show simple item record

dc.contributor.advisorKarataş, Hakan
dc.contributor.authorKiliç, Davut
dc.date.accessioned2020-12-29T11:03:16Z
dc.date.available2020-12-29T11:03:16Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-07-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/394909
dc.description.abstractEdebiyat dersi birçok ülkede olduğu gibi Türkiye'de de oldukça büyük öneme sahip bir derstir. Edebiyat dersi; kültürün aktarılması, estetik zevkin dile getirilmesi, okuduğunu kavrama ve düşüncelere ifade etme gibi birçok özelliğin kazandırılmasında önemli rol oynar. Bu çalışmada ortaöğretimde eğitim görmekte olan 11. sınıf öğrencilerinin Türk Edebiyatı dersine ilişkin tutumları çeşitli değişkenler ışığında incelenmiştir. Nicel araştırma yaklaşımıyla gerçekleştirilen bu çalışmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışma 2017-2018 eğitim - öğretim yılında altı farklı okul türünde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 362'si erkek ve 456'si kız olmak üzere toplamda 819 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Veyis (2015) tarafından geliştirilen ilgi, önem, kaçınma ve bilgi alt boyutlarını barındıran toplamda 27 maddelik Türk Edebiyatı Dersine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesi adına betimleyici istatistikler, bağımsız örneklemde t testi, tek yönlü ANOVA ve Pearson Kolerasyon analizleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre cinsiyet, okul türü, kitap okuma sıklığı, sosyal medyada geçirilen süre, baba kitap okuma sıklığı değişkenlerinde anlamlı istatiksel farklar bulunmuştur. Buna karşın kültürel etkinlik sayısı, anne kitap okuma sıklığı, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, aile aylık geliri ve yetişilen kültür ve ortam değişkenlerinde anlamlı istatiksel farklılıklar bulunmamıştır. Bunun yanında öğrencilerin Türk Edebiyatı dersine yönelik tutumlarıyla Türk Edebiyatı akademik başarısı ve genel akademik başarı arasında istatiksel anlamda bir ilişki olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin tutumlarının geliştirilmesi açısından öğrencilerin sosyal medyayı daha bilinçli kullanması yönünde önlemlerin alınması ve daha fazla kitap okumaya teşvik edilmesi gibi bazı önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractLiterature course has also rather great importance in Turkey as in many other countries. Literature class; to convey cultural properties, to express aesthetic pleasure, to comprehend what you read and to express your thoughts. In this study, the attitudes of 11th grade students in secondary education to Turkish literature course were examined according to various variables. In this study, correlational survey model was used from quantitative research approaches. This study was conducted in six different school types in the academic year of 2017-2018. The study group consisted of 819 students, 362 male and 456 female students. As a means of collecting data in the study, a Toplam of 27 items of Attitude Scale Towards Turkish Literature Lesson were used, which were developed by Veyis (2015) in terms of interest, importance, avoidance and information. Descriptive statistics, independent samples test, one way ANOVA and Pearson Correlation analysis were used to analyze the obtained data. According to the results obtained from the research, significant statistical differences were found in variables such as gender, school type, book reading frequency, time spent in social media, father reading frequency. On the other hand, there were no significant statistical differences in the number of cultural activities, mother book reading frequency, mother education level, father education level, family monthly income and cultured and environment variables. Besides, it has been determined that there is a low level of relationship between the students' attitudes towards Turkish literature and the academic success of Turkish literature and overall academic achievement. As a result of the research, some suggestions have been made, such as encouraging them to read more books and encouraging students to use social media more consciously in order to improve their attitudes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.title11. sınıf öğrencilerinin Türk edebiyatı dersine ilişkin tutumları üzerine inceleme
dc.title.alternativeA study on 11th grade students' attitude towards Turkish literature course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-03
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmTurkish literature
dc.subject.ytmLiterature lesson
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid10218882
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid531140
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess