Okul yöneticilerinin yöneticilik görev sürelerinin sınırlandırılmasına ilişkin görüşleri
dc.contributor.advisor | Balyer, Aydın | |
dc.contributor.author | Mutlusoy, Sinan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:02:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:02:51Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-07-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/394864 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin yöneticilik görev sürelerinin sınırlandırılmasına ilişkin görüşlerini ortaya çıkartmaktır. Araştırmada nitel bir araştırma deseni olan durum çalışması yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle elde edilmiş ve betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim yılı İzmir İli Gaziemir İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı okullarda görev yapan 16 okul yöneticisi oluşturmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen sonuçlara göre süreli görevlendirme uygulamasının okul yöneticilerinin iş motivasyonu üzerinde olumsuz etkilerinin olduğu ve yöneticilerin görevlerine devam edip etmeme ikilemi yaşadığı gözlenmiştir. Araştırmaya katılan okul yöneticilerin tamamı mevcut yönetici görevlendirme yönetmeliğinin yetersiz olduğu görüşünü paylaşmıştır. Araştırmada elde edilen bir diğer sonuç ise görevlendirme süresinin yeteri kadar uzun olmadığıdır. Okul yöneticilerinin çoğu görevlendirme süresinin sınırlı olmasının kuruma karşı bireyde oluşacak aitlik hissini zayıflattığını, kurumsal tecrübenin paylaşılamadan kaybolduğunu ve bir yönetici için büyük öneme sahip olan çalışmalarının sonucu göremeden kurumdan ayrılmasının iş motivasyonu üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olacağını iletmişlerdir. Okul yöneticileri tarafından mevcut yönetici görevlendirme süresinin 4 yıl ile sınırlı tutulması husususun bir daha gözden geçirilmesi ve yöneticilik görev süresinin ikinci kez uzatılması husususun somut ve şeffaf ölçütler içeren bir yapıya kavuşturulması önerilmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to determine the views of school administrators regarding the restriction of their administrative assignment period. This study was a qualitative research and a case study as the design method. Data were collected through semi-structured interview form and analyzed by using descriptive analysis technique. The study group consisted of 16 school administrators working in Gaziemir township of İzmir. According to the findings, all the school administrators who took part in the research expressed that periodical assignment application has a negative impact on their work motivation and they are in two minds whether to continue their administrative task or not. One other finding of the research was that the time of the assignment is not long enough. The majority of the school administrators expressed that restricting the period of administrative assignment weakens the sense of belonging towards the institution and causes losing the institutional experience before sharing. Besides, leaving the institution before seeing the results of their actions which is of great significance to them will have a negative effect on their work motivation. Based upon the findings, these suggestions can be made: the issue of restricting the managing assigment with 4 years should be reconsidered and extending the managing time to second-4-year-period should be carried out according to more tangible and transparent criteria. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin yöneticilik görev sürelerinin sınırlandırılmasına ilişkin görüşleri | |
dc.title.alternative | The views of school administrators regarding the restriction of their administrative assignment period | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-01 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | School administration | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Management processes | |
dc.subject.ytm | Working times | |
dc.subject.ytm | Duty | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 10232424 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 537706 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |