Yaratıcı drama etkinliklerinin 60-72 aylık çocukların duygu düzenleme becerilerine etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Ceylan, Remziye | |
dc.contributor.author | Aktaş, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:02:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:02:38Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-07-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/394843 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı yaratıcı drama etkinliklerinin okul öncesi dönemdeki çocukların duygu düzenleme becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmada ön test-son test-kontrol gruplu yarı-deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı İstanbul ili Bağcılar ilçesi Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı bir anaokuluna devam eden 16'sı deney, 17'si kontrol grubu olmak üzere toplam 33 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada MEB Okul Öncesi Eğitim Programı ile birlikte drama etkinlikleri uygulanan deney grubu ile sadece MEB Okul Öncesi Eğitim Programı uygulanan kontrol grubu yer almaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Kişisel Bilgi Formu` ve `Duygu Düzenleme Stratejileri Ölçeği` kullanılmıştır. Uygulama öncesi `Duygu Düzenleme Stratejileri Ölçeği` her iki gruba ön test olarak uygulanmıştır. Deney grubunda yer alan çocuklara 8 hafta boyunca haftada 3 gün olmak üzere drama etkinlikleri uygulanmıştır. Kontrol grubunda olan çocuklar ise Milli eğitim programına göre sürdürülen günlük eğitim akışına devam etmiş; çocuklara herhangi bir müdahalede bulunulmamıştır. Uygulamaların sonunda aynı ölçek her iki gruba da son test olarak ve son testten 3 hafta sonra da kalıcılık testi olarak tekrar uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Gruplar arası normal dağılım olmadığı ve katılımcı sayısı 30'dan küçük olduğu için non-parametrik testler kullanılmıştır. Grupların ön test, son test ve kalıcılık testi puan ortalamalarının karşılaştırılmasında Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. Grup için ön test ve son test puan farklarının karşılaştırılmasında ise Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Duygu düzenleme stratejileri ölçeğinin genelinde grupların ön test puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık yok iken son test puanlarında deney grubu lehine anlamlı bir fark çıkmıştır. Sonuç olarak uygulanan drama etkinliklerinin okul öncesi eğitime devam eden 60-72 aylık çocukların duygu düzenleme becerilerine olumlu yönde bir etkisi olduğu ve bu etkinin devamlılık gösterdiği görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is examining the effects of creative drama activities on children's emotion regulation strategies. In this study an experimental design as pretest-posttest with control group has been conducted. The sample is consisted of 33 students as 16 emperiment and 17 control groups attending to a govermental preschool in the 2018-2019 education year in Istanbul, Bağcılar. 24 drama activities has been implmented during 8 weeks as 3 times in a week with experiment group. Emperiment group also has continued to the regular governmental education program. Control group only has continued regular governmental education program. `Emotion Regulation Strategies Scale` has been applied as pre-test to measure emotion regulation skills of both groups before activities. Same scale has been applied as post-test to both group after drama activities has been applied to experiment group only. SPSS statistics program has been used to analyze the data obtained from the scale. Non-parametric tests were used since there was no normal distribution between the groups and the number of participants was less than 30. Wilcoxon Signed Ranks test was used to compare the pre-test, posttest and permanency test scores between the groups. The Mann-Whitney U test was used to compare the pre-test and post-test score differences within the groups. While there was no significant difference between the pre-test scores of the groups, there was a significant difference in the post-test scores in favour of the experimental group. According to permanency test, the significant difference is long lasting. Which means that creative drama activities have positive and long lasting effect on children's emotion regulation strategies. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yaratıcı drama etkinliklerinin 60-72 aylık çocukların duygu düzenleme becerilerine etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | An examination of creative drama activities' effect on emotion regulation strategies of preschoolers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-17 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Drama | |
dc.subject.ytm | Dramatiziation method | |
dc.subject.ytm | Creative drama | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Preschool period | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Emotion regulation | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Mann-Whitney Test | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.identifier.yokid | 10254899 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 554614 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı |