Venedik Bienali`nde Türkiye
dc.contributor.advisor | Sinanlar Uslu, Seza | |
dc.contributor.author | Gürlemez Ari, Aynur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:02:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:02:34Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-14 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/394835 | |
dc.description.abstract | Çalışmanın Türkiye'nin Venedik Bienali'ndeki ulusal sergilerini, kurumlar, sergi düzenleyicileri, katılan sanatçılar ve sergilenen eserler detayında ele alan monografik bir çalışma olması amaçlanmıştır. 1895 yılından başlayarak 2017'ye kadar olan dönem içerisinde Türkiye'nin Venedik Bienali'ndeki varlığına ve etkinlik göstermediği yılların sebeplerine odaklanılmış, kültürel, siyasal ve sanatsal olgulardan yola çıkarak cevaplar aranmıştır. Belirlenen amaç doğrultusunda Venedik Bienali'nin tarihi arşivini içeren Çağdaş Sanat Tarihi Arşivi (ASAC: Archivio Storico delle Arti Contemporanee) yerinde incelenmiş, elde edilen arşiv belgeleri tez içerisinde esas alınarak kullanılmıştır. Arşiv dokümanlarının analizinin yanı sıra ilgili kişilerle görüşmeler gerçekleştirilmiş, ulusal ve uluslararası alandaki literatür incelenerek nitel veri toplama yöntemlerinin kullanıldığı bir araştırma yöntemi izlenmiştir. Türkiye ve Venedik Bienali ilişkisini ele alan bu çalışma Osmanlı İmparatorluğu döneminde Venedik Bienali ile dolaylı yoldan kurulan ilk ilişkiyi ilk kez gün yüzüne çıkarırken, Türkiye'nin İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi öncülüğünde gerçekleştirdiği ilk Venedik Bienali sergilerini belgeler eşliğinde sanat tarihimize kazandırmıştır. Türkiye'nin varlık gösterdiği yıllar kadar varlık göstermediği dönemler de yorumlanarak günümüze kadar gerçekleştirilen tüm ulusal sergiler tez içerisinde ele alınmıştır. Değerlendirdiğimiz bu uzun tarihsel süreç, Türkiye'nin Venedik Bienali'ndeki varlığının her dönem siyasi ilişkilerin yön vermesiyle değişkenlik gösterdiğini, bununla beraber kişisel çabaların ve izlenen devlet politikalarının Türkiye'nin Venedik Bienali'ndeki görünürlüğü üzerinde etkili olduğunu ortaya çıkarmıştır. | |
dc.description.abstract | The study is intended to be a monographic work addressing Turkey's national exhibitions at the Venice Biennale, discussing in detail the participating artists, exhibited artworks, institutions and exhibition organizers. Starting in the period from 1895 until 2017 the thesis focused on the presence of Turkey and the reasons of the years in which Turkey does not participate and answers were sought based on cultural, political and artistic facts. For this purpose, The Historical Archives of Contemporary Arts (ASAC: Archivio Storico delle Arti Contemporanee) was examined which contains the historical archives of the Venice Biennale and the documents that are obtained were utilized in the thesis. In addition to the analysis of archive documents, a qualitative data collection method was used in a national and international literature review, as well as interviews with the related persons.While this study addressing the relationship between Turkey and the Venice Biennale, especially during the Ottoman Empire, first established an indirect relationship with the Venice Biennale, is revealed for the first time. In addition to this, Turkey's first exhibitions which were carried out under the leadership of Istanbul Fine Arts Academy, are brought to our art history by documents. In addition to the years Turkey has shown its presence in the Venice Biennale, the years during which Turkey did not participate are also commented on and all national exhibitions of Turkey are discussed in the thesis. This considered historical review shows that, in each period Turkey's presence at the Venice Biennale varies in accordance with political relations and additionally that personal efforts and Turkey's state policy has had an effect on Turkey's visibility at the Venice Biennale. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Art History | en_US |
dc.title | Venedik Bienali`nde Türkiye | |
dc.title.alternative | Turkey at the Venice Biennale | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-14 | |
dc.contributor.department | Sanat ve Tasarım Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish sculpture art | |
dc.subject.ytm | Bienal | |
dc.subject.ytm | Turkish painting art | |
dc.subject.ytm | Exhibitions | |
dc.subject.ytm | Modern art exhibition | |
dc.subject.ytm | Venice Biennale | |
dc.subject.ytm | Modern art | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.identifier.yokid | 10242860 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 547746 | |
dc.description.pages | 552 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |