Bilişim projelerinin yönetiminde proje vatandaşlığı, bağlılığı ve öğrenen proje organizasyonu ile proje performansı ilişkisi
dc.contributor.advisor | Gürol, Yonca Deniz | |
dc.contributor.author | Gülesin, Zeyd | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:01:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:01:02Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/394676 | |
dc.description.abstract | Proje yönetimi günümüzde organizasyonların stratejik amaçlarına ulaşmak için kullandıkları önemli bir iş yapılandırma biçimi ve stratejik bir yönetim unsurudur. Bu nedenle projelerin hedeflerine ulaşmasını sağlayan faktörlere ilişkin araştırmalar ve proje yönetim profesyonellerine yapılabilecek bilimsel öneriler kıymeti haizdir.Bu araştırma ile bilişim projelerinde proje vatandaşlığı, proje bağlılığı ve öğrenen proje organizasyonunun projenin performansı ile olan ilişkisini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu kapsamda proje vatandaşlığı ve proje bağlılığının öğrenen proje organizasyonu ile projenin performansı arasındaki aracılık ilişkisi, projenin nitel performansının proje vatandaşlığı ve proje bağlılığı ile projenin performansı arasındaki aracılık ilişkileri de incelenmiştir. Saha araştırmasında ankete katılım çağrısına yanıt veren ve analizi mümkün kılacak veri kalitesine sahip olan hedef kitleden 615 katılımcının yanıtları üzerinden araştırma modelinde öngörülen analizler yapılmıştır. Toplanan veriler öncelikle faktör analizine ve güvenilirlik analizine tabi tutulmuş ardından yapısal eşitlik modeli uygulaması yapılarak araştırma hipotezleri test edilmiştir.Araştırma sonuçlarında bilişim projelerinde proje vatandaşlığı, proje bağlılığı ve öğrenen proje organizasyonu ile projenin nitel performansı arasında pozitif yönlü anlamlı ilişki olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca proje vatandaşlığı ve proje bağlılığı ile projenin nicel performansı arasında projenin nitel performansının aracılık rolünün bulunduğu, öğrenen proje organizasyonu ile projenin performansı arasında proje vatandaşlığı ve proje bağlılığının aracılık rolü olduğu da araştırmanın bulguları arasındadır. Elde edilen diğer bir bulgu ise öğrenen proje organizasyonunun proje vatandaşlığı, proje bağlılığı ve projenin nicel performansını doğrudan pozitif yönlü etkilediğine ilişkindir.Bu çalışmada araştırma sonuçlarından yola çıkılarak üst yöneticilere ve proje yönetim profesyonellerine projelerin başarılarını artırmayı sağlayacak önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | Project management is an important form of business structuring and strategic management that organizations use to achieve their strategic goals. For this reason, researches about the factors that enable the projects to reach their objectives and possible scientific suggestions for the project management professionals are valuable.The aim of this research is to reveal the relationship between project citizenship, project commitment and learning project organization with the performance of the information technology projects. In this context, the mediator role of the project citizenship and project commitment between learning project organization and project performance is examined and the mediator role of the project qualitative performance between project citizenship, project commitment and project quantitative performance are studied. In the field research, the analysis predicted in the research model were conducted over the responses of 615 participants from the target population. The collected data was firstly subjected to factor analysis and reliability analysis. Then the path analysis with structural equation model was applied and the research hypotheses were tested.The findings of the research show that there is a positive correlation between project citizenship, project commitment, learning project organization and qualitative performance of the project. Moreover, the qualitative performance of the project mediates between project citizenship, project commitment, and the quantitative performance of the project. Another finding is that the learning project organization has positive effects on the project citizenship, project commitment and performance of the project.In this study, based on the research results, suggestions were made to the top managers of the organizations and project management professionals to maximize the success of the projects. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Bilişim projelerinin yönetiminde proje vatandaşlığı, bağlılığı ve öğrenen proje organizasyonu ile proje performansı ilişkisi | |
dc.title.alternative | The relationship between project citizenship, project commitment, learning project organization and project performance in the management of information technology projects | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-05 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Project management | |
dc.subject.ytm | Management strategies | |
dc.identifier.yokid | 10304925 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 595184 | |
dc.description.pages | 214 | |
dc.publisher.discipline | İşletme Yönetimi Bilim Dalı |