Show simple item record

dc.contributor.advisorAytan, Talat
dc.contributor.authorErdem, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-29T10:59:14Z
dc.date.available2020-12-29T10:59:14Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-12-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/394492
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, metin seslendirme için seçilen radyo tiyatrosu vasıtasıyla öğrencilerin konuşma becerilerindeki dış yapı unsurlarını geliştirmektir. Bu araştırmada `karma yöntem araştırması` kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutu, yarı deneysel desenlerden ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu desene göre tasarlanmıştır. Araştırmanın nitel boyutu ise eylem araştırması biçiminde desenlenmiştir. Araştırma grubunu Şanlıurfa'daki bir ortaokulda öğrenim gören 30 7.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Uygulama için toplam 8 hafta kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına bu 8 haftanın ilk haftasında `çevre kirliliği`, son haftasında da `teknolojinin insan hayatındaki yeri ve önemi` konularında hazırlıklı konuşmalar yaptırılmıştır. Geriye kalan 6 haftalık süreçte de deney grubuyla standart Türkçe dersleri ve arkası yarın biçiminde altı parçaya bölünerek radyo tiyatrosu oynanmıştır. Kontrol grubunda ise standart Türkçe derslerinin işlenmesi ile birlikte ders kitabındaki konuşma etkinlikleri uygulanmıştır. Araştırmanın ön test ve son test kısmında kullanılacak hazırlıklı konuşmalar belirlendikten sonra nicel veri toplama aracı olarak `Konuşma Gözlem Formu` hazırlanmıştır. Oluşturulan form alan uzmanlarınca değerlendirilmiş, sonuçta bazı değişikliklerle veri toplama aracı son halini almış ve kullanıma uygun duruma gelmiştir. Çalışmadan elde edilen nicel veriler SPSS programı yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda ön test ve son testten elde edilen veriler incelendiğinde, verilerin analiz sonucuna göre radyo tiyatrosu temelli uygulanan metin seslendirme çalışması alan deney grubunun başarılarında anlamlı düzeyde artış meydana gelmiştir. 7.sınıf Türkçe ders kitabının konuşma etkinliklerine göre eğitim alan kontrol grubunun başarılarında da kısmi bir artış meydana gelse de bu artışın anlamlı bir farklılığı ifade etmediği görülmüştür. Araştırma süreci sonunda deney grubu ve kontrol gruplarından elde edilen ön test ve son test puanlarına bakıldığında cinsiyet değişkeni bakımından anlamlı bir farklılık elde edilmemiştir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to improve the external structure of the students' speaking skills through the radio theater chosen for voiceover. In this research, `mixed method research` was used. The quantitative dimension of the study was designed according to the pretest-posttest matched control group design from quasi-experimental designs. The qualitative dimension of the research was designed as action research. In this research, the study group consists of 30 seventh grade students in a secondary school in Şanlıurfa. In total, 8 weeks were used for the application. Prepared speeches were given to the experimental and control groups on `environmental pollution` in the first week and `the importance of technology in human life` in the last week. Nevertheless, in the remaining 6 weeks, standard Turkish lessons with the experimental group and radio theater were divided into six parts in the form of tomorrow. In the control group, speaking activities in the textbook and standard Turkish lessons were applied. After the prepared speeches to be used in the pre-test and post-test part of the research, `Speech Observation Form` was prepared as a quantitative data collection tool. The formed form was evaluated by the field experts and as a result, with some changes, the data collection tool became final and became available for use. The quantitative data obtained from the study were analyzed with the help of SPSS program. When the data obtained from the pre-test and post-test were examined, a significant increase was observed in the success of the experimental group receiving a text-based vocal study based on the analysis of the data. Although there was a partial increase in the success of the control group receiving education according to speaking activities of the seventh grade Turkish textbook, this increase did not indicate a significant difference. On the other hand, a significant difference was not found in terms of gender variable when the pre-test and post-test scores obtained from the experimental and control groups were examined at the end of the research process.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMetin seslendirme çalışmalarının konuşma becerisinin dış yapı unsurlarına etkisi
dc.title.alternativeEffect of text dubbing works on the external structures of speaking skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-21
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSpeaking skills
dc.subject.ytmSound recording
dc.subject.ytmText to speech
dc.subject.ytmSpeaking
dc.subject.ytmExternal structure elements
dc.subject.ytmRadio game
dc.subject.ytmTheater plays
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.identifier.yokid10323441
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid615865
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess