Potenziale internationaler jugendbegegnungsprojekte zur förderung persönlichkeitsprägender kompetenzen von menschen mit fluchterfahrung in Deutschland
dc.contributor.advisor | Struck, Ernst | |
dc.contributor.author | Kaiatz, Nadine | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T10:48:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T10:48:47Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-10-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/394463 | |
dc.description.abstract | 2011 senesinden bu yana; özellikle 2011'den beri süregelen Suriye Savaşı ve2015'de Almanya'da Dublin Süreci'nin Suriyeliler için geçerlilik kazanması ile birlikte,Federal Almanya Cumhuriyeti'ne gerçekleşen göç ve kaçış hareketlerinde bir artışgözlemlenmektedir. Bu göç hareketi, çocuk ve gençlerin eğitim sistemine ve toplumaentegrasyonu alanında olduğu gibi bir çok alanda ülkede yeni zorluklar yaşanmasınaneden olmaktadır.Formal eğitim kurumlarından (okullardan) ziyade, uluslararası gençlikçalışmasının sunduğu olanaklar, öğrenmeyi formal olmayan biçimlerde destekleyebilmekte ve toplumsal katılımı olanaklı kılabilmektedirler. Geniş kapsamlı potansiyelinerağmen, uluslararası gençlik çalışması tarafından alınan önlemlerin, kaçış (göç) deneyimi yaşamış kişiler üzerindeki etkisine dair alanda, bir araştırma boşluğu bulunmaktadır.Bu noktada bu çalışma, uluslararası gençlik çalışmasının; kaçış (göç) deneyimiolan gençlerin kişiliği biçimlendiren şu üç becerilerinin desteklenmesindeki potansiyelini analiz etmektedir: ben-kimliği, kültürlerarası davranış becerisi, kurucu etkinlikler.Araştırma sorusunu analiz etmeye, kılavuz merkezli uzman mülakatları ve kaçış (göç)deneyimi yaşamış gençlerle birebir mülakatlardan oluşan kalitatif araştırma yöntemlerihizmet etmiştir.Konunun güncelliği ve literatürün yetersizliğinden ötürü; uluslararası gençlikçalışması alanında güncel söylemler üretebilmek için, uzman mülakatları gerekli görülmüştür. Birebir görüşmeler (mülakatlar) kaçış (göç) deneyimine sahip altı gençlegerçekleştirilmiştir, bunlardan üçü en az bir uluslararası gençlik çalışması projesinde yer almış ve diğer üçü böyle değerli bir deneyim edinememiş ve deney / kontrol grubuolarak ele alınmıştır.Kılavuz mülakatların oluşturulması için temeli, ilk defa 2006'da Thomas (2006)tarafından yayınlanmış olan, uluslararası gençlik buluşmalarına katılımın kişilikgelişimine uzun zamanlı etkisi üzerine yapılan araştırma oluşturmuştur. Bu araştırma veuzman mülakatlarının sonuçları temelinde, gençlerle birebir görüşmelerin değerlendirilmesi için on alt başlığa sahip üç kategori belirlenmiştir.Ben-kimliğiyle ilgili olarak; gencin kendi düşünme ve davranma şekline daireleştirel bir yansıtmacı gözlem yapabilme becerisi ve de kültürlerarası davranış becerisiolarak belirlenmiş iki alt kategoriye olumlu etki olduğu doğrulanmıştır.Ayrıca kendi kültürünün ve yabancı kültürün referans sistemlerine dairyansıtmacı gözlem yapabilmenin güçlenmesi gibi bir olumlu etkinin daha farkınavarılmıştır. Kültürlerarası davranış becerisi kategorisi altındaki kültürel olarak kemikleşmiş davranış ve düşünce biçimlerini objektif (tarafsız) bir açıdan ele alışın ve debaşka kişilerin yaşam tarzlarına açıklığın da kısmen de olsa olumlu etkilendiğidoğrulanmıştır.Aynısı kurucu etkinlikler kategorisi altındaki alt kategoriler için de geçerlidir:Farklı etkinlik ve kaliteli önlemlere katılım ve sosyal ve gönüllü meşguliyetin başlatılması. Öte yandan, ben-kimliği alanında özgüven, özbilinç ve sorumluluk bilinciningüçleniyor olduğu doğrulanamamıştır. Aynısı kültürlerarası davranış becerisindekişilerarası farklılıkların tanınması (farkedilmesi) için de geçerlidir.Aynı şekilde, kurucu etkinlikler kategorisi altındaki uluslararası gençlikbuluşmalarına katılım yolu ile toplumsal sorumluluğun güçlenmesine dair de bir doğrulama yapılamamıştır. Tüm kategorileri kapsayan bir şekilde, uluslararası gençlikçalışmasının katılımıcıların duyarlılığını arttırdığı ve yansıtıcı gözlem ve bilinçli halegelme süreçlerini tetiklediği tespit edilmişti | |
dc.description.abstract | Since 2011, Germany has been affected by increasing migration and refugeemovement due to the Syrian War and the partial suspension of the Dublin Regulationfor Syrians. These movements pose a major challenge, for example, to implementmethods to foster integration of children and adolescents into the German educationsystem and society. Apart from schools, international youth projects and non-formallearning settings are able to improve individual learning processes and foster social participation. Despite their potential success, there is a gap in the literature explaining theeffectiveness of international youth projects amongst adolescent refugees.This study analyses the potential of international youth projects in supportingthree pillars of personal development: Personal Identity, Intercultural Agency and bottom-up activities. The study employed an experimental qualitative research. Transcriptsof individual interviews were analysed using three categories and 10 sub-categories thatwere proposed by Thomas (2006) and validated through interviews with experts.Findings revealed a positive effect of the category Personal Identity on two subcategories reflexivity and intercultural agency. In particular, the study found a positiveinfluence on the level of reflexivity on personal and foreign culture reference systems.Regarding Intercultural agency, limited effects were observed for sub-categories.Unbiased perception of culturally specific actions and thoughts and Openness towardsother environments. Likewise, only partial effects were found for bottom-up activitiesand the sub-categories participation at other activities and qualifying measures and engaging with social and voluntary programmes. No effect was found for personal identityand the sub-categories increased self-confidence, self-esteem and sense of responsibility. Similarly, intercultural agency and its sub-category acknowledgement of interpersonal differences revealed no effect.Overall, the study confirmed that international youth projects facilitates the sensitisation of participants and thus initiates processes of reflexivity and awarenessbuilding. | en_US |
dc.language | German | |
dc.language.iso | de | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Potenziale internationaler jugendbegegnungsprojekte zur förderung persönlichkeitsprägender kompetenzen von menschen mit fluchterfahrung in Deutschland | |
dc.title.alternative | Uluslararası gençlik buluşması projelerinin; Almanya'da yaşayan ve göç deneyimine sahip kişilerin, kişilik gelişimlerine katkısı olan becerilerinin desteklenmesindeki potansiyelleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-12 | |
dc.contributor.department | Kültürlerarası Yönetim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Migrations | |
dc.subject.ytm | Emigrants | |
dc.subject.ytm | International migration | |
dc.subject.ytm | Youngs | |
dc.subject.ytm | Youth | |
dc.subject.ytm | Intercultural relations | |
dc.subject.ytm | Skill | |
dc.subject.ytm | Germany | |
dc.subject.ytm | Skill acquiring | |
dc.subject.ytm | Personality development | |
dc.identifier.yokid | 10245455 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TÜRK-ALMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 538987 | |
dc.description.pages | 280 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |