Kendinden tahrikli, dört tekerlekli taşıtlarda değişik yer konumlarında tekerlek-yol kuvvet bağıntı katsayı sınırlarının araştırılması
dc.contributor.advisor | Pakdemirli, Ekrem | |
dc.contributor.author | Demirsoy, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T10:05:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T10:05:03Z | |
dc.date.submitted | 1975 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/390326 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma ile kendinden tahrikli, dört tekerlekli bir aracın eğri bir yol üzerindeki hareketi esnasında,negatif (frenleme) ve poziti-F (tahrik) ivmelendirmesinin neticesi olarak, tekerleklerde meydana gelen yük değişiminin sebep olduğu, tekerlek-yol arasındaki kuvvet bağıntısının değişimi incelenmiştir.` Negatif ve pozitif ivmelendirme esnasında tekerlekler- deki dinamik yük değişimi, harekette artan veya azalan eğimli bir eğri yol üzerinde ve bu yolun özel durumlarına göre ayrı ayrı incelenerek tekerleklere tesir eden kuvvetler bulunmuştur. Bulunan bu kuvvetlerden faydalanılarak tekerlekler ile hareket düzlemleri arasında meydana gelen kuvvet bağıntı katsayılarının, negatif ve pozitif ivmelendirmeye bağlı olarak değişimleri, değişik yol konumlarına göre ayrıntılı olarak etüd edilmiştir. Elde edilen neticeler, seri halde imal edilen bir araca tatbik edilmiş ve ivmelendirme durumlarına bağlı olarak, tekerleklerle yol arasında meydana gelen kuvvet bağıntı katsayılarının değişimi, yolun değişik konumlarına göre hesaplanmış ve diyagramlarla ifade edilmiştir. Yapılan bu inceleme, aracın frenlenmesi veya tahrik edilmesi esnasında tekerleklere tatbik edilecek ©lan momentlerin, her tekerleğin dinamik yük değişimine göre yapılmasının gerekliliğini göstermektedir,, | |
dc.description.abstract | ZUS4HSIPPASSIMG Bei VerzÖgeruag eines Kraf tfahrsseugs enstent duxoh d^pıamig©h© Gewiehts- B©i YerzÖgerosag (Bremsen) und Beeehleunigung (Antrieb) djnamiB©b verlag©rung iswisehen Radeon una Fahrbahn ©to© Kraf t~ sehlussanötrengung. l&v©rli©gend@r Arbeit wurd© unt©reu©htsİ2Js?ieweit aieh die l^aftsehlusaanstrengungawert© İn dar Kurv© bei jedeia eimşelaen Rad andert» Die dur©h.d^aaiaisehe Gewiehtsverlagerung auf die Rider wirkendem Kraf te wttrdea bei VerssSgerung und Besehleuni- gung de® Kraftfahrzeug® in @t@igend@r und f all©nder Kurv© uatersueht.Di© gleiehe Untereuehuag'wurd® aueh f ür st ©le gend© und f ailende. g@rad© Streeken durehgeführt. Erst duroh die erreehneten Radlaeten konnten die Kraft- schlus@anetF©agungswert®,die gwischen Radem und Fahrbahn ©nstehen, ©nnittelt werden» Dies© ©rndttelten Wert© mirden für verschledene Fahr- bahnen u&tersu©ht und &war 3 ©wells in Abhangigkeit von Yeraögerung und Bes©hleunigung« Die erzieltea Ergebnisse wurd@n zuletzt fiir ein S©rien~ fahrsseug-' ausgewertet.Die©© Wert© ırarden unter Berüok- sietigung von Verzo'gerung und Besohleunigung fur verschle dene Fahrbahnes in Diagrams© etegetragen. Dies© Arbeit hat folgende© gezeigti Wean ©in Fahrzeug auf v^rsehitdenen Fahrbahnen v©r&8gert Oder besehleunigt wird9 enstehen vers©hie&@&© Kraf tschiuseanstr©ngungsw©rt©« Di© Jfem©nt©»dl@ auf di© Rader wirkeng-inassen infolge der veranderli©hen Kraf tshlusgamstrengungswert© abhangig von der djneaais@h©n.G@wi©ht@v©rlag©rung vertellt w©rdea. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Kendinden tahrikli, dört tekerlekli taşıtlarda değişik yer konumlarında tekerlek-yol kuvvet bağıntı katsayı sınırlarının araştırılması | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 196791 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 173580 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |