Yerli yapım bazı traktörlerin dişli kutuları üzerinde bir araştırma
dc.contributor.advisor | Keçicioğlu, Galip | |
dc.contributor.author | Doğan, Tuna | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:58:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:58:06Z | |
dc.date.submitted | 1988 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/389006 | |
dc.description.abstract | 74 ÖZET Türkiye'de üretilmekte olan Steyr 8073 47 kW (63.9 BG), Steyr 8053 34.7 kW (47.6 BG), Massey-Ferguson 240S 36.2 kW (49.2 BG), Massey-Ferguson 265 47.5 kW (64.6 BG) ve Massey- Ferguson 285 56.5kW (76.8 BG) model traktörlerin dişli ku- tularx incelenmiştir. Bu inceleme 5 model traktörün güç ak tarma organların xn yapılarını incelemek, tarımsal çalışmala ra uygunluğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Dişli kutu larının kademe lendiri İme sinde kullanılan yöntemler araştı rılmıştır. Ayrıca her vites kademesinde (transmisyon oranında) motor dönü sayısına ve motor momentine bağlı olarak statik arka tekerlek yarıçapına göre ilerleme hızları (V. ) ve te.ı* kerlek çevre kuvvetleri (Ut) elde edilmiştir. Elde edilen bu veriler ile traktör hareket diyagramları oluşturulmuştur. Steyr traktörlerinde vites kutularının iki modelde de aynı olduğu görülmüştür. Kullanılan vites kutusu tırnaklı kavramalı dişlilerden oluşmakta 4 kademe elde edilmektedir. Bunun yanında birinci grup dişlileri ile iki ileri bir geri hızlar, ikinci grup dişliler ile tarla ve yol hızları elde edilmektedir. Yani toplam 24 vites (16 ileri-8 geri) bulun maktadır. Son aktarma organları planet dişli sistemlerinden oluşmaktadır. Massey-Ferguson traktörlerinin vites kutuları kayar temaslı dişlilerden oluşmaktadır. 4 ileri-1 geri vitesten bir planet dişli sistemi ile 8 ileri-2 geri vitesler elde edilmektedir. Massey-Ferguson 240S traktörlerde son aktarma organları bulunmamakta, diğer iki modelde ise (planet dişli sistemleri) son aktarma organları bulunmaktadır. Steyr traktörlerde kademe lendirme Jante'nin önerdiği yönteme göre yapılmıştır. Massey-Ferguson traktörlerde ka deme 1 endi rmenin belirli bir kurala uymadığı görülmüştür. Bu nun nedeni ise orijinal vites sayılarının değiştirilmesidir.75 Elde edilen traktör hareket diyagramlarından, Massey- Ferguson traktörlerde güç boşluklarının fazla olduğu görül müştür. Bu fazlalığın nedeni, kademe sayısının azlığı ve vites dişlilerinde yapılan değişikliktir. Steyr traktörlerde ise daha sık bir kademelendirme sonucu kayıplar oldukça, az bir düzeye indirgenmiştir. Steyr traktörlerde daha geniş (2-13 km/h), Massey- Ferğuson traktörlerde ise daha dar (6-10 km/h) hız aralı ğında sık bir kademelendirme yapılmıştır. | |
dc.description.abstract | 76 SUMMARY ; In this work, gearboxes of Steyr 8073 47 kW (63,9 HP), Steyr 8053 34,7 kW (47,6 HP), Massey Ferguson 240S 36,2 kW (49,2 HP), Massey Ferguson 265 47,5 kW (64,6 HP) and Massey Ferguson 285 56,5 kW (76,8 HP) tractor modals which are manufactured in Turkey have been examined. This study has been made for the purpose of examination the constructions of power transmission units and determination the suitability for agricultural working. conditions. The methods which are used in stepping gearboxes have been researched. In addition, travel speeds (vfc) and wheel forces (u-t) in according to rear wheels radius in relating to engine speed and engine moment in each of gear steps have been obtained. Tractor travel performance diagrams are calculated from these data. In steyr tractors, it has been seen that gearboxes are same in both modal. Gearbox consists of engaged jaw teeth and four step are obtained. At the same time, 2 forward and 1 reverse speeds with first group gears, farm and road speed with second group gears are obtained. There are 24 gears (16 forward-8 reverse). The final transmission units consist of planetary systems. Gearboxes of Massey-Ferguson tractors consist of sleeding gear. 8 forward- 2 reverse gears are obtained with one planetary gear system from 4 forward-1 reverse gears» Massey-Ferguson 240S tractors has not a final transmission unit but the other of two modals (planetary gear systems) have it. In Steyr tractors, stepping has been made according to method jante advised. It has been seen that in Massey- Ferguson tractors, stepping disharmonized with any rule. The basic reason is changing orgihal gear 'in Turkey.77 By tractor performance envelopes it has been seen that power gaps are too much in Massey-Ferguson tractors. In Steyr tractors, losses have been decreased to the low level as a result of stepping more dense. Stepping has been done more dense in Steyr tractors between 2-13 kra/h and in Massey-Ferguson between 6-10 km/h speeds. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Yerli yapım bazı traktörlerin dişli kutuları üzerinde bir araştırma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 3445 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 3445 | |
dc.description.pages | 80 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |