Show simple item record

dc.contributor.advisorİnalcık, Halil
dc.contributor.authorBayram, Fatih
dc.date.accessioned2020-12-02T13:06:26Z
dc.date.available2020-12-02T13:06:26Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/38491
dc.description.abstractBu çalışma, Osmanlı İmparatorluğu'nun Karaman Eyâleti'ndeki zâviyeleri ve tarikatları incelemektedir. Bu çalışmanın ana kaynağı, 888/1483 tarihli Defter-i Evkâf-i Vilayet-i Karaman ve Kayseriyye adlı vakıf defteridir. Bu kaynak, Selçuklu ve Karamanoğlu döneminde inşâ edilen zâviye ve hankâh vakıflarını içermektedir. Bu kaynakta câmi ve medrese gibi başka vakıf çeşitleri de zikredilmektedir. Ancak, bu çalışmanın temel konusunu zâviyeler ve tarikatlar oluşturmaktadır.888/1483 tarihli kaynak, Selçuklu, Karamanoğlu ve klasik Osmanlı döneminde yazılan vekâyi´nâme, menâkıbnâme ve diğer edebî eserler ışığında incelenecektir. Bu çalışma, zâviyelerin bu asırlarda hayatın merkezinde yer aldığını; devlet adamlarından sıradan insanlara kadar toplumun her kesiminden bir çok kişinin ziyaret ettiği ve tecrübelerini paylaştıkları mekânlar olduğu gerçeğini açıklayacaktır. Bu çalışmada, ayrıca Mevlevîlik ve Halvetîlik gibi tarikatlar, özellikle dervişlerin siyasî otorite ile ilişkileri açısından, değerlendirilecektir.Anahtar Kelimeler: Selçuklu, Karamanoğlu, Zâviye, Hankâh, Tasavvuf
dc.description.abstractThis dissertation analyzes the dervish lodges and Sufi orders in the Province of Karaman of the Ottoman Empire. The main source for this dissertation is the Register of the Pious Foundations of the Province of Karaman dated 888/1483. This register details accounts of the pious foundations of dervish lodges from the time of Seljukids and of the Karamanoğlus. There are other types of pious foundations such as mosques and madrasas also mentioned in the register. Yet, the main focus of this study will be the dervish lodges and Sufi orders.The register of 888/1483 will be analyzed in light of other sources such as chronicles, Sufi hagiographies, and literary works written during the Seljukid, Karamanoğlu, and classical Ottoman periods. The study demonstrates that the dervish lodges remained at the center of life during the period in question and that nearly every segment of society from the ruling class to the masses visited and shared their experiences in dervish lodges. In this dissertation, Sufi orders, particularly the Mevleviyye and the Halvetiyye, will also be analyzed in relation to their attitudes towards political authority.Keywords: Seljukid, Karamanid, Zâviye, Khankâh, Sufismen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleZaviye-khankahs and religious Orders in the province of Karaman: The Seljukid, Karamanoğlu and the Ottoman Periods, 1200-1512
dc.title.alternativeKaraman Eyaleti'nde zaviye-hankahlar ve tarikatlar: Selçuklu, Karamanoğlu ve Osmanlı Dönemleri, 1200-1512
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaçağ Tarihi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid320899
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid220759
dc.description.pages273
dc.publisher.disciplineTarih Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess