dc.contributor.advisor | Durrant, Philip | |
dc.contributor.author | Demirkol, Tuba | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:05:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:05:22Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/38360 | |
dc.description.abstract | Yabancı dilde dinleme bir çok Türk üniversite öğrencisinin süregelen problemler yaşadığı bir beceri ve öğrencilerin algısal öğrenme stilleri de yabancı dil öğrenimlerinde önemli roller oynayan bir faktördür. Bu çalışma, öğrencilerin en az ve en çok sıklıkla bahsettikleri dinleme problemlerini, bu problemlerinin seviye ve cinsiyet açısından gösterdiği değişiklikleri, Türk üniversite öğrencileri arasındaki yaygın algısal öğrenme stillerini ve öğrencilerin algısal öğrenme stilleriyle dinleme problemleri arasındaki ilişkiyi bulmayı hedeflemiştir. Bu çalışma Gazi Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'nda, farklı seviyelerden ( orta altı, orta ve ileri) 295 öğrencinin katılımıyla yürütülmüştür. Veriler her biri 30 maddeden oluşan iki anketten elde edilmiştir.Sayısal veri analizi, Türkiye' deki İngilizce öğrencilerinin en sık karşılaştığı dinleme problemlerinin dinleyicilerin kendileriyle ilgili olduğunu, en az karşılaştıkları problemlerin de dinleme etkinlikleriyle ilgili olduğunu göstermiştir. İleri seviyedeki öğrencilerin diğer iki seviyedeki öğrencilerden daha fazla dinleme problemi rapor ettiği görülmüştür. Üstelik, bayan öğrenciler ve erkek öğrenciler tarafından rapor edilen problemlerin farklı tiplerden olduğu ortay çıktı. Sonuçlar, algısal öğrenme şekilleri için öğrencilerin tercihlerinin öncelikle görsel, daha sonra işitsel, daha sonra da hareketsel öğrenme stilleri için olduğunu gösterdi. Öte yandan, ileri düzeydeki analizler öğrencilerin algısal öğrenme tercihlerinin cinsiyete ve dil seviyesine göre değiştiğini gösterdi. Son olarak, görsel öğrenme stilini diğer iki öğrenme stilinden daha çok tercih eden öğrencilerin dinleyici ve konuşmacıdan kaynaklı dinleme problemlerini daha fazla rapor ettiği bulundu.Anahtar Kelimeler: Dinleme, dinlediğini anlama problemleri ve algısal öğrenme stilleri | |
dc.description.abstract | Listening is a skill that many Turkish EFL learners have constant problems with and perceptual learning styles of the students is a factor that plays an important role in students? learning a foreign language. This study aimed to find out (a) the most and the least frequent listening comprehension problems of the students, (b) the difference in listening comprehension problems in terms of proficiency levels and gender, (c) common perceptual learning styles among the Turkish university students, and (d) the relationship between students perceptual learning styles and listening comprehension problems. The study was conducted at Gazi University, School of Foreign Languages, with the participation of 295 students from three different proficiency levels (pre-intermediate, intermediate, and advanced). The data were collected through two questionnaires, both of which consisted of 30 items.The quantitative data analysis showed that Turkish EFL students had listener related listening comprehension problems most frequently and task related listening comprehension problems least frequently. The advanced level students reported having more listening comprehension problems than other proficiency levels. In addition, there was difference in the types of listening comprehension problems reported by females and males. The results also indicated that the most prominent perceptual learning style was visual, followed by auditory, and then kinesthetic. However, the further analysis showed that students? perceptual learning style preferences changed according to their gender and proficiency level. Finally, it was found that students who preferred visual learning style more than the other perceptual learning styles reported having more listener and speaker related problems.Key words: Listening, listening comprehension problems, and perceptual learning styles. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | An investigation of Turkish university preparatory class students` listening comprehension problems and perceptual learning styles | |
dc.title.alternative | Türk üniversitelerindeki hazırlık sınıfı öğrencilerinin yabancı dilde dinlediğini anlama problemlerinin ve algısal öğrenme stillerinin araştırması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Listening skill | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Preparatory classes | |
dc.subject.ytm | Listening | |
dc.subject.ytm | Listening-understanding | |
dc.subject.ytm | Perceptual learning | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.identifier.yokid | 350780 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 240583 | |
dc.description.pages | 137 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı | |