Show simple item record

dc.contributor.advisorGürata, Ahmet
dc.contributor.authorTemel, Erdem Akin
dc.date.accessioned2020-12-02T13:00:48Z
dc.date.available2020-12-02T13:00:48Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/37936
dc.description.abstractKatlanarak gelişen web teknolojilerinin sürekli bir evrim içerisinde olan mobil cihazlar ile entegrasyonu son yıllarda televizyon yayıncılığı ve izleyicilerin televizyona dair alışkanlıkları üzerinde önemli değişimlere yol açtı. Yayınlanan içeriğin dijital hale gelip zaman ve mekanın getirdiği kısıtlamalardan kurtulmasına paralel olarak, toplumun kendini ifade biçimleri de sosyal medya sayesinde benzer bağımsız bir forma kavuştu. Bu entegrasyon ve bu entegrasyonun izleyiciler ve yapımcılar arasında gerçekleşen diyaloglar, sosyal medya tabanlı reyting ölçümleri, ekranla etkileşimler, kullanıcılar tarafından yaratılan içeriklerin istatistiksel ve bağlamsal anlamda incelenmesi gibi günden güne artan sonuçları sadece Türkiye'de değil, dünyada Sosyal TV olarak adlandırılmıştır. Öte yandan, akademik tanımların Sosyal TV'nin işleyişini anlatmada yetersiz kaldığı görülmektedir. Bu sebeple, bu tezin önemli bir kısmı bu yeni ortaya çıkan etkileşim yumağına kapsamlı bir tanım önerisinde bulunmak için ayrılmıştır. Ayrıca bu tez, her ne kadar erken bir safhada olsa da, Sosyal TV reytinglerinin geleneksel reytingleri tamamlayıcı bir pozisyonda olduğu ve hatta gelecekte geleneksel reytinglerin yerini alabilecek potansiyeli taşıdığı savını ortaya atmaktadır. Bu savı desteklemek için, Türkiye'de Sosyal TV'nin güncel durumu, geleneksel ve Sosyal TV reytinglerinin avantaj ve dezavantajlarının detaylı bir karşılaştırması ile birlikte sunulmaktadır. Anahtar Kelimeler: Büyük Veri, Sosyal TV, Televizyon Reytingleri, Twitter Reytingleri
dc.description.abstractIn recent years, viewing habits of TV viewers and television itself have changed significantly thanks to the integration of exponentially developing web technologies to continuously evolving mobile devices. Televised content became digitized and freed from time and space, while public expression became available in a time and space unbound form via social media. This integration and its ever growing outcomes started to be called Social TV, which includes dialogues among viewers and/or producers, social media based ratings, screen interactions, analyses over user created content both in numbers and in relation to contexts etc. Academic definitions seem to be insufficient in defining the general scheme of Social TV. Thus, an important part of this thesis aims to offer a comprehensive definition to this newly developed interaction cluster. Moreover, this thesis argues that Social TV ratings are complementary to the traditional set-top- box rating systems with even a potential to replace them in the future. To support this argument, historical background of Turkish Social TV is provided including its current state, as well as a detailed discussion of the pros and cons of Social TV ratings against traditional rating systems. Keywords: Big Data, Social TV, Television Ratings, Twitter Ratingsen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.titleSocial TV ratings: A multi-case analysis from Turkish Television industry
dc.title.alternativeSosyal TV reytingleri: Türk Televizyon endüstrisinden bir çoklu vaka analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİletişim ve Tasarım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInteractive television
dc.subject.ytmSocial television
dc.subject.ytmNew media
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmTelevision
dc.subject.ytmBig data
dc.subject.ytmRating
dc.subject.ytmTelevision broadcasts
dc.identifier.yokid10110745
dc.publisher.instituteEkonomi ve Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid430392
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess