Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, Nadire Gülçin
dc.contributor.authorŞehidoğlu, Zehra
dc.date.accessioned2020-12-29T09:11:33Z
dc.date.available2020-12-29T09:11:33Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378707
dc.description.abstractBu tez çalısmasında 15-17 yaş grubu ergenlerde bilinçli farkındalık düzeyi ile problemli internet kullanımı arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmaya İstanbul/Avrupa yakasındaki bir Anadolu Lisesinde öğrenim gören 120 öğrenci katılmıştır. Çalışmada ergenlerin bilinçli-farkındalık puanlarını belirlemek için Bilinçli-Farkındalık Ölçeği (Özyeşil, Arslan, Kesici ve Deniz, 2011) ve problemli internet kullanımlarını belirlemek için Problemli İnternet Kullanımı Ölçeği (Ceyhan, Ceyhan ve Gürcan, 2007) ve katılımcıların kişisel bilgilerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgiler Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde Spearman's rho testi ve Independent Samples Test teknikleri kullanılmıştır. Bulgulara göre 15-17 yaş arası ergenlerde bilinçli farkındalık düzeyi ile problemli internet kullanımı arasında negatif yönlü, güçlü bir ilişki bulunmuştur. Cinsiyet değişkeni açısından kızlarda bilinçli farkındalık düzeyi ile problemli internet kullanımı arasında yüksek bir ilişki gözlenirken, erkekler de orta düzeyde bir ilişki gözlenmiştir. Problemli internet kullanımı bakımından ise erkek ve kız ergenler arasında bir farklılık tespit edilememiştir.Anahtar Kelimeler: bilinçli farkındalık, cinsiyet, problemli internet kullanımı.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the relationship between mindfulness and problematic internet usage of adolescents. 120 students aged between 15 and 17 studying in an Anatolian High School in İstanbul, European Side participated to this study.Mindfulness Scale (Özyeşil, Arslan, Kesici ve Deniz, 2011) was used to measure mindfulness scores of the students and to determine the level of problematic internet usage Problematic Internet Usage Scale (Ceyhan, Ceyhan ve Gürcan, 2007) was used. To collect personal information of participants Personal İnformation Survey designed by the researcher was applied. Spearman's rho Test and Independent Samples Test were used to analyze the data.The study found a negative high corelation between the relationship between mindfullness and problematic internet usage of adolescent aged between 15 and 17. Gender comparison showed that mindfulness and problematic internet usage of female participants have higher relationship compared to male participants who have moderate level of relationship between mindfulness and problematic internet usage. In terms of problematic usage of internet no significant difference is measured between female and male participants.Key Words: mindfulness, problematic internet usage, gender.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.title15-17 yaş grubu ergenlerde bilinçli farkındalık düzeyi ile problemli internet kullanımı arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe study of the relationship between mindfulness and problematic internet usage of adolescents
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmPuberty
dc.subject.ytmMetacognitive
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmGender identity
dc.identifier.yokid10062219
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid427640
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess