dc.contributor.advisor | Göğcegöz Gül, Işıl | |
dc.contributor.author | Ergün, Emel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:11:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:11:24Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378659 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinde aleksitimi düzeylerinin problem çözme becerileriyle ilişkisini incelenmesidir. Çalışmada, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Üsküdar Üniversitesi Bahar Döneminde Psikoloji Bölümü lisans öğrencilerinden 138 kadın, 22 erkek toplamda 160 öğrenci katılmıştır. Katılımcılar araştırmaya gönüllülük esasına göre, çalışma hakkında bilgilendirilip, kabul ettikleri takdirde katılmışlardır. Verilerin toplanmasında `BDÖ`, `BAÖ`, `TAÖ` ve `PÇE` kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen verilerin istatistiksel analiz işlemleri Statistical Package for Social Siences (SPSS) 21.0 programı kullanılarak yapılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel metotları (Sayı, Yüzde, Ortalama, Standart sapma) kullanılmıştır. Niceliksel verilerin karşılaştırılmasında iki grup arasındaki farkı Mann Whitney-U testi, ikiden fazla grup durumunda parametrelerin gruplar arası karşılaştırmalarında Kruskal Wallis H-Testi ve farklılığa neden olan grubun tespitinde Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Araştırmanın bağımlı ve bağımsız değişkenleri arasındaki ilişkiyi Spearman korelasyon, etki ise regresyon analizi ile test edilmiştir. Ölçekler arasındaki korelasyon ilişkileri aşağıdaki kriterlere göre değerlendirilmiştir.Çalışmanın bulgularına göre; bireylerin aleksitimi, anksiyete, depresyon düzeyleri ile problem çözme becerileri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Aleksitimi düzeyleri arttıkça, problem çözme becerilerinde azalma görülmüştür. Anksiyete düzeyleri arttıkça, problem çözme becerilerinde azalma görülmüştür. Depresyon düzeyleri arttıkça, problem çözme becerilerinde azalma görülmüştür. Sonuç olarak; üniversite öğrencilerinde aleksitimi düzeylerinin problem çözme becerileriyle ilişkisi bu çalışma ile ilk kez ortaya konulmuştur. Ayrıca elde edilen bulgular, daha önceki çalışmalar ışığında tartışılmış, ileride yapılacak çalışmalar için faydalı olabileceğine inanılan öneriler paylaşılmıştır.Anahtar kelimeler: aleksitimi, problem çözme becerisi | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to analyze the relationship between problem-solving skills and alexithymia levels of university students. This research, conducted during the Spring Term of the 2014-2015 Academic Year, included 160 students from the Psychology Departments, of which 138 were female and 22 were male. Because the participants joined the study on a voluntary basis, they were informed about the study in advance , and accepted being involved in the researhc. The BDÖ, BAÖ, TAÖ, and PÇE data collection methods were used The Statistical Package for Social Sciences(SPSS) 21.0 was used to perform statistical analysis of the data obtainedfrom the study. Descriptive statistical methods (number, percentage, average, standard deviation) were used to evaluate the data. For comparing the quantitative data, the Mann Whitney-U test was used for the difference between 2 groups, the Kruskal Wallis H-Test was used for groups with more than two differences between the parameters and the Mann Whitney-U test was used fort he detection of the groups causing the difference. The relationship between the dependent variable and the independent variable was tested using specimen correlation and the effect was tested by regression analysis. The correlation relations of the scales were assessed by the criteria below. According to the fact that there is a meaningful relationship between the two levels of anxiety, alexithymia, depression, and problem solving skills. As the level of alexithymia increases, there is shown to be a decline in problem-solving skills. As the level of anxiety increases, there is shown to be a decline in problem-solving skills. As the level of depression increases, there is shown to be a decline in problem-solving skills. In summary, a comparison of the relationship between levels of alexithymia and problem solving skills in university student was introduced for the first time, In addition, the data was discussed in consideration of previous research, and suggestions believed to be useful fort he next studies were shared.Key Words: Alexithymia, Problem-Solving Skills | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinde aleksitimi düzeylerinin problem çözme becerileriyle ilişkisi | |
dc.title.alternative | The relati̇onshi̇p between problem-solvi̇ng ski̇lls and alexi̇thymi̇a levels of uni̇versi̇ty student | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Klinik Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Alexithymia | |
dc.subject.ytm | Problem solving ability | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.identifier.yokid | 10073546 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 427572 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |