Show simple item record

dc.contributor.advisorEvrensel, Alper
dc.contributor.authorBiçkur, Burçin
dc.date.accessioned2020-12-29T09:11:23Z
dc.date.available2020-12-29T09:11:23Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378651
dc.description.abstract16-19 yaş arası ergenlerin anne baba tutumları açısından (demokratik, ilgisiz/ihmalkâr ve otoriter) sınav kaygılarının benlik saygısına bağlı nasıl farklılaştığını saptamak amacıyla gerçekleştirilmiş çalışmada 101'i (%67,3) kadın, 49'u (%32,7) erkek 150 ergen ile çalışılmıştır. Veri toplamak amacıyla Ebeveyn Tutumu Ölçeği, Sınav Kaygısı Ölçeği ve Benlik Saygısı Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin çoğunun algıladıkları anne baba tutumunun demokratik tutum (62,115 ± 22,381) olduğu saptanmıştır. Ebeveyn tutumu, sınav kaygısı ve benlik saygısı alt boyutlarının anne eğitim düzeyine göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı görülmektedir. Otoriter tutum ile annelerin eğitim durumu değişkeni ilişkisi incelendiğinde; okuryazar olmayan annelerin daha otoriter oldukları ve eğitim seviyesi arttıkça bu potansiyelin azaldığı görülmüştür. Ekonomik duruma bağlı olarak benlik saygısı düzeyindeki değişim incelendiğinde; daha yüksek ekonomik düzeyde daha yüksek benlik saygısı; babanın eğitim düzeyinin sadece `İnsanlara Güvenme` boyutunda anlamlı farklılaşma yarattığı, eğitim düzeyi arttıkça artan bir ortalama olduğu saptanmıştır. Beklenildiği üzere, anne baba tutumu alt boyutlarında demokratik tutum arttıkça iş ve eğitim açısından olumlu düşünceler de artış göstermektedir. Ebeveyn tutumu, sınav kaygısı ve benlik saygısı alt boyutlarının genel olarak okul başarısı algısına etkisi incelendiğinde, ergenlerin tariflediği demokratik ebeveyn tutumu arttıkça okul başarısı düzeyinin olumsuz düzeyde etkilendiği görülmektedir. Bundan sonraki çalışmalarda daha geniş yaş aralığını içeren, daha kapsamlı değişkenlere yer verilmesi önemlidir. Literatürde sınav kaygısına yeterli yer verilmiş olsa da birlikte ele alınan kavramların oldukça kısıtlı olduğu dikkat çekmektedir. Bu açıdan, daha fazla çalışmaya yer verilmesi; karşılaştırılabilir veri elde edilmesi, erken yaşlarda müdahale ve farkındalık kazandırılması adına oldukça önemlidir.Anahtar Kelimeler: Sınav kaygısı, anne baba tutumu, benlik saygısı
dc.description.abstractIn this study that was carried out in order to determine how examination and test anxiety differentiates depending on self-esteem in terms of parental attitudes (democratic, indifferent/negligent and authoritarian), 150 teenageparticipants between the ages of 16 and 19 attended, 101 of them were female (67.3%), and 49 (32.7%) of them were male. In order to gather data, Parental Attitude Scale, Scale of Examination Stress and Test Anxiety, and Self-Esteem Scale. It was determined that the perception of the majority of the students who participated perceived a democratic attitude from their parents (62,115 ± 22,381). It is seen that the examination anxiety and lower limits of self-esteem does not change significantly depending on the mother's education level. When the authoritarian attitude and the mother's education level were analyzed, it was seen that illiterate women were more authoritarian, and that this potential decreases with increasing education level. When the changes in self-esteem with respect to economic status were assessed, the higher self-esteem in higher economic conditions only had a significant difference in the father's `Trusting People` attribute. As it was expected, in terms of parental attitude lower limits, when the democratic attitude increases, the positive thoughts regarding education and work increase. When the parental attitude, examination anxiety and self-esteem lower limits were analyzed with respect to success in school, it was seen that increasing democratic attitude decreased success in school. It is important that a wider range of ages and variables are studied in future researches. Although examination anxiety is sufficient in literature, the concepts that are discussed are few. In this perspective, carrying out more studies and obtaining comparable data are important for interventions at early ages and giving awareness.Key words: Test anxiety, Parental attitudes, Self esteem.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite sınavına girecek öğrencilerin sınav kaygısı benlik saygısı ve anne baba tutumu arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe analysi̇ng between exam anxi̇ety and self-esteem of student who take uni̇versi̇ty exam and atti̇tudes of thei̇r parents
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmStudent Selection Examination
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmAnxiety level
dc.subject.ytmTest anxiety
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.identifier.yokid10072870
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid427581
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess