Show simple item record

dc.contributor.advisorMerdan, Rahim
dc.contributor.authorHakyemez, Mehmet Can
dc.date.accessioned2020-12-29T09:11:15Z
dc.date.available2020-12-29T09:11:15Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-05-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378609
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı günümüzdeki sert piyasa koşullarında Ahşap Masa sektöründeki üretim sıkıntılarının ve tüketicilerin isteklerinin belirlenmesi ile beraber hem üreticilerin hem de tüketicilerin sıkıntılarının ve sektörün durumunun belirlenmesidir.Bu amaçla ANKARA ili üzerinde insanların kütük masa ve kütük sehpa konusundaki görüşleri baz alınarak gelecekte bu sektörün ne durumda olacağı tüketicilerin ve üreticilerin olumlu ve olumsuz gördükleri konular üzerinde durulmuştur.Metot olarak yüz yüze görüşme ile uygulanan anket yöntemi seçilmiştir. Üreticilerde 13 farklı üreticiye anket yapılmış, Tüketicilerde ise 100 farklı kişiye anket uygulanmıştır. Üreticilerin ve Tüketicilerin yaşları, medeni durumları, eğitim seviyeleri gibi farklı demografik özelliklerde ele alınmıştır. Ayrıca bütün bu anket çalışmaları yapılırken üreticilerin üretim ortamları gözlemlenmiştir.Yapılan anketler sonucunda üreticilerin belirttiği en büyük sıkıntıları kalifiye eleman eksikliği ve ağaç malzemenin kurutulmasının zorluğu olarak belirlenmiştir. Üreticilerin yaş gruplarına bakıldığı zaman büyük çoğunluğunun 51 yaş ve üzeri olduğu belirlenmiştir. Bunun yanı sıra üreticilerin hammadde teminini yalnızca aracı kişilerden yaptığı ve Orman Genel Müdürlüğü'nden kütük masa için hammadde temin edemedikleri belirlenmiştir. Bunun en temel sebebi ise Orman Genel Müdürlüğü'nün böyle bir sınıflandırması olmamasından kaynaklanmaktadır.Tüketici anketleri incelendiği zaman ise mobilya alımlarında en önemli kriterin fiyat olduğu belirlenmiştir. Bunun yanı sıra yaş gruplarına göre tercihlerin değiştiği gözlemlenmiştir. Genç yaş grupları daha çok görünüşe önem verirken, orta yaş grubu daha çok fiyata önem vermiştir. Ayrıca internetten satışların her geçen gün arttığı günümüz şartlarında mobilya alımlarında genç yaş gruplarının da interneti kullanmaya başladığı belirlenmiştir. Son olarak ise yapılan anketler sonucunda tüketicilerin %81'inin kütük masa ve sehpaları beğendiği ancak %88'inin satın almadığı belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the problems of both producers and consumers and the situation of the sector, as well as to determine the production problems and the demands of the consumers in the Wood Table sector in today's harsh market conditions.For this purpose, based on the opinions of people on the billet table and billet on ANKARA province, the future situation of this sector is emphasized on the issues that consumers and manufacturers consider positive and negative.As a method, the questionnaire method applied by face to face interview was chosen. 13 different producers were surveyed in producers, and 100 different people were surveyed in consumers. Different demographic features such as ages, marital status, education levels of the Manufacturers and Consumers are discussed. In addition, while all these surveys were conducted, the production environments of the producers were observed.As a result of the surveys, the biggest problems of the producers were determined as the lack of qualified personnel and the difficulty of drying the wood material. When looking at the age groups of the producers, it is determined that the vast majority are 51 years old and above. In addition, it has been determined that the producers procure the raw materials only from intermediary people and they cannot obtain raw materials for the billet table from the General Directorate of Forestry. The main reason for this is that the General Directorate of Forestry does not have such a classification.When the consumer surveys are examined, the most important criterion in furniture purchases is determined as the price. In addition, it has been observed that preferences change according to age groups. While young age groups gave more importance to appearance, middle age group gave more importance to price. In addition, it has been determined that young age groups have started to use the internet in furniture purchases in today's conditions, where internet sales are increasing day by day. Finally, as a result of the surveys, 81% of consumers liked billet tables and coffee tables, but 88% did not buy.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAğaç İşleritr_TR
dc.subjectWood Productsen_US
dc.subjectOrmancılık ve Orman Mühendisliğitr_TR
dc.subjectForestry and Forest Engineeringen_US
dc.titleKütük masa üretimi sektörünün Ankara ili üzerinde incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigation of the log table production sector on Ankara province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-05
dc.contributor.departmentOrman Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAnkara
dc.identifier.yokid10327554
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid620593
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess