Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, Nadire Gülçin
dc.contributor.authorSubaşi, Hacer
dc.date.accessioned2020-12-29T09:11:14Z
dc.date.available2020-12-29T09:11:14Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378602
dc.description.abstractBu kesitsel araştırma, bağlanma ilişkileri ve öğrenilmiş güçlülüğün kurumda kalma ve aile yanında kalma temelinde karşılaştırılması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla araştırmaya Hüseyin Avni Sözen Andolu Lisesi'nde eğitim gören ve ailesinin yanında kalan 31 ergen ile Beykoz BSRM'de ve Andolu BSRM'De kalan 30 ergen katılmıştır. Toplam katılımcı sayısı 61'dir ve katılımcıların ortalama yaşı 17'dir. Veri toplamada, Yetişkin Bağlanma Ölçeği (YBÖ), Ebeveyn ve Akrana Bağlanma Envanteri (EABE)-Kısa Form ve Rosenbaum Öğrenilmiş Güçlülük Ölçeği (RÖGÖ) kullanılmıştır. Bulgular incelendiğinde, kurumda kalan ergenlerin, ailesinin yanında kalan ergenlere kıyasla daha güvensiz bağlanma örüntüsüne sahip oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca, bağlanma tarzları ile öğrenilmiş güçlülük arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilirken, ailesinin yanında kalan ergenlerin kurumda kalan ergenlere kıyasla RÖGÖ'nün bazı alt boyutlarında daha yüksek puan aldığı saptanmıştır (p<.05).Anahtar Kelimeler: Bağlanma, bağlanma ilişkileri, öğrenilmiş güçlülük, kurum bakımı, yılmazlık
dc.description.abstractThe objective of this cross-sectional study was to investigate and compare attachment relationships and learned resourcefulness on the basis of staying in institutions and staying with families. In accordance with this objective, the data was collected from 31 adolescents who stayed with their families and having education at Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi and 30 adolescents who stayed in institutions. The total number of adolescents in this study was 61, and the average age of the participants' was 17. Adult Attachment Scale (AAS), Inventory of Parent and Peer Attachment (IPPA)-Short Form and Rosenbaum's Learned Resorucefulness Scale (RLRS) were used for data collection. It was found that, adolescents who stayed in institutions had higher insecurity in their attachment relationships than adolescents who stayed with their families. In additon, while there was a significant relationship between learned resorucefulness and attachment styles, those who stayed with their families had higher scores from RLRS's some subdimensions than those who stayed in institutions (p<.05).Keywords: Attachment, attachment relationships, learned resourcefulness, institutional care, resiliencyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectSosyal Hizmetlertr_TR
dc.subjectSocial Servicesen_US
dc.titleKurumda kalan ergenlerin bağlanma ilişkileri ve öğrenilmiş güçlülük düzeyi
dc.title.alternativeAttachment relationships and level of learned resourcefulness of institutionalised adolescents
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmOrphanages
dc.subject.ytmLearned resourcefulness
dc.subject.ytmLoneliness level
dc.subject.ytmAttachment styles
dc.subject.ytmAdult attachment
dc.subject.ytmResilience
dc.subject.ytmSocial service institutions
dc.subject.ytmParental bonding
dc.identifier.yokid10076618
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid427624
dc.description.pages196
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess