Kurumda kalan ergenlerin bağlanma ilişkileri ve öğrenilmiş güçlülük düzeyi
dc.contributor.advisor | Yıldız, Nadire Gülçin | |
dc.contributor.author | Subaşi, Hacer | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:11:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:11:14Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378602 | |
dc.description.abstract | Bu kesitsel araştırma, bağlanma ilişkileri ve öğrenilmiş güçlülüğün kurumda kalma ve aile yanında kalma temelinde karşılaştırılması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla araştırmaya Hüseyin Avni Sözen Andolu Lisesi'nde eğitim gören ve ailesinin yanında kalan 31 ergen ile Beykoz BSRM'de ve Andolu BSRM'De kalan 30 ergen katılmıştır. Toplam katılımcı sayısı 61'dir ve katılımcıların ortalama yaşı 17'dir. Veri toplamada, Yetişkin Bağlanma Ölçeği (YBÖ), Ebeveyn ve Akrana Bağlanma Envanteri (EABE)-Kısa Form ve Rosenbaum Öğrenilmiş Güçlülük Ölçeği (RÖGÖ) kullanılmıştır. Bulgular incelendiğinde, kurumda kalan ergenlerin, ailesinin yanında kalan ergenlere kıyasla daha güvensiz bağlanma örüntüsüne sahip oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca, bağlanma tarzları ile öğrenilmiş güçlülük arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilirken, ailesinin yanında kalan ergenlerin kurumda kalan ergenlere kıyasla RÖGÖ'nün bazı alt boyutlarında daha yüksek puan aldığı saptanmıştır (p<.05).Anahtar Kelimeler: Bağlanma, bağlanma ilişkileri, öğrenilmiş güçlülük, kurum bakımı, yılmazlık | |
dc.description.abstract | The objective of this cross-sectional study was to investigate and compare attachment relationships and learned resourcefulness on the basis of staying in institutions and staying with families. In accordance with this objective, the data was collected from 31 adolescents who stayed with their families and having education at Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi and 30 adolescents who stayed in institutions. The total number of adolescents in this study was 61, and the average age of the participants' was 17. Adult Attachment Scale (AAS), Inventory of Parent and Peer Attachment (IPPA)-Short Form and Rosenbaum's Learned Resorucefulness Scale (RLRS) were used for data collection. It was found that, adolescents who stayed in institutions had higher insecurity in their attachment relationships than adolescents who stayed with their families. In additon, while there was a significant relationship between learned resorucefulness and attachment styles, those who stayed with their families had higher scores from RLRS's some subdimensions than those who stayed in institutions (p<.05).Keywords: Attachment, attachment relationships, learned resourcefulness, institutional care, resiliency | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.subject | Sosyal Hizmetler | tr_TR |
dc.subject | Social Services | en_US |
dc.title | Kurumda kalan ergenlerin bağlanma ilişkileri ve öğrenilmiş güçlülük düzeyi | |
dc.title.alternative | Attachment relationships and level of learned resourcefulness of institutionalised adolescents | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Klinik Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.subject.ytm | Orphanages | |
dc.subject.ytm | Learned resourcefulness | |
dc.subject.ytm | Loneliness level | |
dc.subject.ytm | Attachment styles | |
dc.subject.ytm | Adult attachment | |
dc.subject.ytm | Resilience | |
dc.subject.ytm | Social service institutions | |
dc.subject.ytm | Parental bonding | |
dc.identifier.yokid | 10076618 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 427624 | |
dc.description.pages | 196 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |