Show simple item record

dc.contributor.advisorGöğcegöz Gül, Işıl
dc.contributor.authorÖzkara, Gülsüm
dc.date.accessioned2020-12-29T09:11:07Z
dc.date.available2020-12-29T09:11:07Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378568
dc.description.abstractBu çalışma, üniversite öğrencilerinin sahip oldukları mükemmeliyetçilik düzeyleri ile psikolojik iyi olma hali arasındaki ilişki ve problem çözme becerisine etkisini saptamak amacıyla yapılmıştır. Bu doğrultuda, %77,5'i kadın, %22,5'i erkek öğrenciler çalışma grubunu oluşturmuştur. Katılımcı öğrencilerin annelerinin %31,6'sının ilkokul ve altı, %33,7'sinin lise mezunu olduğu saptanırken; babalarının %32,6'sının lise, %27,8'sinin üniversite mezunu olduğu görülmektedir. Öğrencilerin %75,9'u orta gelirli ailelere mensuptur. Veri toplamak amacıyla, bu çalışma için hazırlanan Kişisel Bilgi Formu, geçerliği ve güvenirliği kanıtlanmış Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği (ÇBMÖ), Psikolojik İyi Olma Ölçekleri (kısa form) (PİOÖ) ve Problem Çözme Envanteri (PÇE) kullanılmıştır. Mükemmeliyetçilik ile psikolojik iyi olma arasında negatif yönde ilişki olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin mükemmeliyetçilik düzeyi problem çözme becerisi düzeyini arttırmaktadır. Öğrencilerin psikolojik iyi olma düzeyi problem çözme becerisi düzeyini azaltmaktadır. Öğrencilerin depresyon düzeyi problem çözme becerisi genel düzeyini arttırırken anksiyete düzeyi problem çözme becerisi genel düzeyini etkilememektedir. Elde edilen bulgular kapsamında problem çözme yetileri zayıf, psikolojik iyi olma düzeyleri düşük ve mükemmeliyetçilik düzeyleri yüksek bireylerde önleyici çalışmaların arttırılması önerilmektedir.Anahtar kelimeler: Psikolojik iyi olma, Mükemmeliyetçilik, problem çözme becerisi
dc.description.abstractThis study was carried out in order to determine the relation between perfectionism and psychological well-being, and its effect on problem solving skills. In this scope, a study group consisting of 77,5% female and 22,5% male participants was formed. 31,6% of the participants' mothers were elementary school graduates or less, 33,7% of the participants' mothers were high school graduates, while 32,6% of the participants' fathers were high school graduates, and 27,8% of the participants' fathers were university graduates. 75,9% of the participants were of middle class. In order to gather data, a Personal Inventory Test that was prepared for this study, the tried and tested Multidimensional Perfectionism Scale, Scales of Psychological Well-being (short form) and Problem Solving Inventory were used. It can be mentioned that there is a negative correlation between perfectionism and psychological well being. The students' level of perfectionism increases the level of problem solving skills. The students' level of psychological well-being decreases the level of problem solving skills. While the depression level increases the problem solving skills, anxiety level has no effect on the general level of problem solving skills. It is advised that, in the light of the findings, preventive studies with individuals having low psychological well being and high perfectionism levels should be increased.Keywords: Psychological well-being, perfectionism, problem solving skillsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleMükemmeliyetçilik düzeyleri ile psikolojik iyi olma hali arasındaki ilişki ve problem çözme becerisine etkisi
dc.title.alternativeThe relationship between perfectionism level and psychological well-being and its effect on problem solving skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmPerfectionism
dc.subject.ytmPsychological well being
dc.identifier.yokid10079312
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid427569
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess