Özgül öğrenme güçlüğü tanısı almış çocukların ebeveynleri ile özgül öğrenme tanısı almamış çocukların ebeveynlerinin duygu dışa vurumları ve anksiyete düzeylerinin karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Noyan, Cemal Onur | |
dc.contributor.author | Büyükçakmak, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:10:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:10:53Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378518 | |
dc.description.abstract | Özgül Öğrenme Güçlüğü Tanısı Almış Çocukların Ebeveynleri İle Özgül Öğrenme Güçlüğü Tanısı Almamış Çocukların Ebeveynlerinin Duygu Dışavurumları Ve Anksiyete Düzeylerinin KarşılaştırılmasıÖzel Öğrenme Güçlüğü tanısı almış çocukların ebeveynleri ile Özel Öğrenme Güçlüğü tanısı almamış çocukların ebeveynlerinin incelendiği bu çalışmada, ebeveynlerin anksiyete durumları, duygusal dışavurumları ve anksiyete durumlarını etkileyen faktörler değerlendirilmiştir.Elde edilen veriler doğrultusunda yapılan istatiksel çözümlerde ortaya konan sonuçlar literatür eşliğinde tartışılacaktır.Çalışma İstanbul ili Zeytinburnu ilçesindeki Özel Mavi İklim Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi'inde Özel Öğrenme Güçlüğü tanısı almış çocukların ebeveynleri ile Zeytinburnu'nda ikamet eden, Özel Öğrenme Güçlüğü tanısı almamış çocukların ebeveynleri üzerinde yapılmıştır. Çalışma grubu rastgele seçilen 148 ebeveynden oluşmaktadır.Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen sosyodemografik veri formu, Beck Anksiyete Ölçeği ve Berkeley Duygusal Dışavurum Ölçeği kullanılmıştır.Katılımcılardan elde edilen veriler araştırmacı tarafından kodlanmış ve SPSS 16.00 Windows paket programına aktarılarak analiz edilmiştir..Elde edilen bulgulara göre iki grup için belirlenen sosyodemografik özellikler ile anksiyete düzeylerine, duygusal dışavurumlarına bakılmıştır. Ayrıca iki grup için anksiyete ve duygusal dışavurumlarının karşılaştırılması yapılmıştır. Bulgulara göre çocuğuna Özgül Öğrenme tanısı konulmayan anne veya babaların olumlu duygu dışavurum ortalamaları diğer gruba göre anlamlı derecede yüksektir. Bulgulara göre çocuğuna Özgül Öğrenme tanısı konulmayan anne ve babaların olumsuz duygu dışavurum ortalamaları diğer gruba göre anlamlı derecede yüksektir. Bulgulara göre çocuğuna Özgül Öğrenme Güçlüğü tanısı konulan anne veya babaların anksiyete ortalamaları diğer gruba göre anlamlı derecede yüksektir. | |
dc.description.abstract | The comparison of the expressed emotions and anxiety levels of the parents whose children had been diagnosed specific learning disability and hadn't been diagnosed specific learning disabilityIn this study, the parents whose children are diagnosed with specific learning disability and the parents whose children aren't diagnosed with specific learning disability were examined about anxiety and expressed emotions of parents and the factors which affect the anxiety were assessed.According to the data which were collected, the results which were statistically analyzed will be discussed.The study took place with the parents whose children were diagnosed with specific learning disability and the parents whose children aren't diagnosed with specific learning disability in the Mavi İklim private education and rehabilitation center.The parents, we selected randomly and the study consists of 148 people who live in Zeytinburnu.Socio demographic data sheet which is developed by the searcher, Beck anxiety scale and Berkeley expressed emotion scale are used as means of data gathering.The data obtained from participants have been coded by the searcher and analyzed as transferring to SPSS 16.00 windows package program.According to the symptoms taken sociodemographic features determined for the two groups and the level of anxiety and expressed emotions have been examined. According to findings the average of positive expressed emotions is significantly higher in the parents whose children aren't diagnosed with specific learning disability than the other group. According to the findings, the average of negative expressed emotions is significantly higher in the parents whose children aren't diagnosed with specific learning disability than the other group. According to the findings, the average of anxiety levels is significantly higher in the parents whose children are diagnosed with specific learning disability than the other group. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Özgül öğrenme güçlüğü tanısı almış çocukların ebeveynleri ile özgül öğrenme tanısı almamış çocukların ebeveynlerinin duygu dışa vurumları ve anksiyete düzeylerinin karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | The comparision of the expressed emotions and anxiety levels of parents whose children had been di̇agnosed specific learning disability and hadn't been diagnosed specific learning disability | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Klinik Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mood | |
dc.subject.ytm | Emotional attitude | |
dc.subject.ytm | Anxiety | |
dc.subject.ytm | Anxiety disorders | |
dc.subject.ytm | Socio-demographic characteristics | |
dc.subject.ytm | Learning difficulty | |
dc.subject.ytm | Specific learning disability | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.subject.ytm | Emotional expression styles | |
dc.identifier.yokid | 10092239 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 427603 | |
dc.description.pages | 79 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |