Show simple item record

dc.contributor.advisorNoyan, Cemal Onur
dc.contributor.authorKöksal, Beyhan
dc.date.accessioned2020-12-29T09:10:52Z
dc.date.available2020-12-29T09:10:52Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378512
dc.description.abstractOrtaöğretim kurumlarındaki öğrencilerde dijital oyun bağımlılığı ve internetbağımlılık düzeyleri, öğrencilerin hangi alanlarını etkilediğine, bu bağımlılığınbağlanma stilleri ile ilişkisini ortaya çıkarmak ve bu sonucu literatüre katarak alandakiaraştırmacılara ve okuyuculara katkıda bulunmak ve farklı bir bakış açısı geliştirmeküzere Ortaöğretim Kurumlarında Okuyan Öğrencilerde Dijital Oyun BağımlılıkDüzeyleri, İnternet Bağımlılık Düzeyleri ile Bağlanma Stilleri Arasındaki İlişkiİncelenmiştir. Çalışma İstanbul İli Beyoğlu İlçesindeki bir devlet okulunda eğitim görenve rastgele seçilen 189 gönüllü öğrenciye uygulanmış ama anketi geçerli sayılan 179gönüllü öğrenci örneklem grubunu oluşturmaktadır.Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen sosyodemografikveri formu, Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği, İnternet Bağımlılığı Ölçeği ve Ebeveyn veAkrana Bağlanma Envanterleri kullanılmıştır.Katılımcılardan elde edilen veriler araştırmacı tarafından kodlanmış ve SPSS16.00 Windows paket programına aktarılarak analiz edilmiştir. Örneklemden alınanverilerde SPSS programına ve çalışmanın amacına uygun yöntemlere bakılmıştır.İnternet bağımlılık ve dijital oyun bağımlılık düzeyleri arasında pozitif yöndekorelasyon bulunmuştur. İnternet bağımlılık düzeyi ile bağlanma stillerinden anneye vebağlanma için negatif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki vardır. Dijital oyunbağımlılığı ile Bağlanma Stillerinden anneye ve babaya bağlanma için anlamlı bir ilişkibulunmamıştır.Araştırma sonuçları tartışılmış ve araştırmacı ile uygulayıcılara önerilerdebulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: İnternet bağımlılığı, dijital oyun bağımlılığı, bağlanma stilleri
dc.description.abstractDigital game addiction and Internet addiction levels among students insecondary schools, that influence which areas of student s to uncover the relationshi pbetween ,this addiction and attachment styles contribute to researchers and readersin these results, adding to the litcnt!Jre areas and that the students in SecondaryEducation Institutions to develop a different perspective on the Digital Game Addiction Levels, between Internet Addict ion Level with Attachm ent Styl es relationswere examined. The study has been applied for 189 vol unteer st udents whorandomly selected and studying at a state school in Beyoglu District ,İstanbul.Province but 179 volunteer students who have the current survey form the testedgroup.As the clatrl collection tool , sociodemograhic data form developed by theresearcher, the Dijital Game Addiction Scale, Internet Addiction Scale and Parentand Peer Attachment Inventories are used.Datas obtained from participants were coded by the researcher and wereanalyzed by using SPSS 16.00 Windows package program. For the data taken fromthe subjects were analyzed with SPSS program and methods according to this study.Internet Addiction and Digital Game Add iction Levels was found in apositive direction. Internet addiction level to the low level of bonding and attachmentstyle mother and there was a significant negative correlation. Digital game there was nosignificant relationship of attachment styles with addiction to connect to the mother andfather.The results were discussed and suggestions were presented to researchers andpractitioners.Key Words: Internet addiction , digital game addiction, attachment stylesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumlarında okuyan öğrencilerde dijital oyun bağımlılık düzeyleri, internet bağımlılık düzeyleri ile bağlanma stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the relationship between digital game addiction levels i students studying in secondary education, attachment styles with internetaddiction levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmComputer games
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmAttachment styles
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.subject.ytmDigital games
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmSecondary education students
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmDependency
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid10089557
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid427646
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess