Ortaöğretim kurumlarında okuyan öğrencilerde dijital oyun bağımlılık düzeyleri, internet bağımlılık düzeyleri ile bağlanma stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Noyan, Cemal Onur | |
dc.contributor.author | Köksal, Beyhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:10:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:10:52Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378512 | |
dc.description.abstract | Ortaöğretim kurumlarındaki öğrencilerde dijital oyun bağımlılığı ve internetbağımlılık düzeyleri, öğrencilerin hangi alanlarını etkilediğine, bu bağımlılığınbağlanma stilleri ile ilişkisini ortaya çıkarmak ve bu sonucu literatüre katarak alandakiaraştırmacılara ve okuyuculara katkıda bulunmak ve farklı bir bakış açısı geliştirmeküzere Ortaöğretim Kurumlarında Okuyan Öğrencilerde Dijital Oyun BağımlılıkDüzeyleri, İnternet Bağımlılık Düzeyleri ile Bağlanma Stilleri Arasındaki İlişkiİncelenmiştir. Çalışma İstanbul İli Beyoğlu İlçesindeki bir devlet okulunda eğitim görenve rastgele seçilen 189 gönüllü öğrenciye uygulanmış ama anketi geçerli sayılan 179gönüllü öğrenci örneklem grubunu oluşturmaktadır.Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen sosyodemografikveri formu, Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği, İnternet Bağımlılığı Ölçeği ve Ebeveyn veAkrana Bağlanma Envanterleri kullanılmıştır.Katılımcılardan elde edilen veriler araştırmacı tarafından kodlanmış ve SPSS16.00 Windows paket programına aktarılarak analiz edilmiştir. Örneklemden alınanverilerde SPSS programına ve çalışmanın amacına uygun yöntemlere bakılmıştır.İnternet bağımlılık ve dijital oyun bağımlılık düzeyleri arasında pozitif yöndekorelasyon bulunmuştur. İnternet bağımlılık düzeyi ile bağlanma stillerinden anneye vebağlanma için negatif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki vardır. Dijital oyunbağımlılığı ile Bağlanma Stillerinden anneye ve babaya bağlanma için anlamlı bir ilişkibulunmamıştır.Araştırma sonuçları tartışılmış ve araştırmacı ile uygulayıcılara önerilerdebulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: İnternet bağımlılığı, dijital oyun bağımlılığı, bağlanma stilleri | |
dc.description.abstract | Digital game addiction and Internet addiction levels among students insecondary schools, that influence which areas of student s to uncover the relationshi pbetween ,this addiction and attachment styles contribute to researchers and readersin these results, adding to the litcnt!Jre areas and that the students in SecondaryEducation Institutions to develop a different perspective on the Digital Game Addiction Levels, between Internet Addict ion Level with Attachm ent Styl es relationswere examined. The study has been applied for 189 vol unteer st udents whorandomly selected and studying at a state school in Beyoglu District ,İstanbul.Province but 179 volunteer students who have the current survey form the testedgroup.As the clatrl collection tool , sociodemograhic data form developed by theresearcher, the Dijital Game Addiction Scale, Internet Addiction Scale and Parentand Peer Attachment Inventories are used.Datas obtained from participants were coded by the researcher and wereanalyzed by using SPSS 16.00 Windows package program. For the data taken fromthe subjects were analyzed with SPSS program and methods according to this study.Internet Addiction and Digital Game Add iction Levels was found in apositive direction. Internet addiction level to the low level of bonding and attachmentstyle mother and there was a significant negative correlation. Digital game there was nosignificant relationship of attachment styles with addiction to connect to the mother andfather.The results were discussed and suggestions were presented to researchers andpractitioners.Key Words: Internet addiction , digital game addiction, attachment styles | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Ortaöğretim kurumlarında okuyan öğrencilerde dijital oyun bağımlılık düzeyleri, internet bağımlılık düzeyleri ile bağlanma stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of the relationship between digital game addiction levels i students studying in secondary education, attachment styles with internetaddiction levels | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Klinik Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Computer games | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Attachment styles | |
dc.subject.ytm | Secondary education institutions | |
dc.subject.ytm | Digital games | |
dc.subject.ytm | Internet | |
dc.subject.ytm | Secondary education students | |
dc.subject.ytm | Internet use | |
dc.subject.ytm | Dependency | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.identifier.yokid | 10089557 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 427646 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |