Show simple item record

dc.contributor.advisorEvrensel, Alper
dc.contributor.authorSezer Yağci, Semra
dc.date.accessioned2020-12-29T09:10:37Z
dc.date.available2020-12-29T09:10:37Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-04-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378459
dc.description.abstractDepresyon, en sık görülen psikolojik, sosyal ve akademik işlevsellik alanlarında ciddi düzeyde bozulmalara yolaçan ve gelişim dönemlerinin getirmiş olduğu sorunların aşılmasını engelleyen ruhsal bozukluklardan birisidir. Epidemiyolojik çalışmalarda ergenlerde depresyon yaygınlığı % 9.4 olduğu, yaşam boyu yaygınlığın ise yetişkinlerde ki oranlarla benzer şekilde % 15 -20 arasında değiştiği bilinmektedir.Bu çalışmanın amacı Üsküdar Üniversitesinde, Sağlık Kurumları İşletmeciliği, Çocuk elişimi ve Sosyal Hizmet bölümlerinde eğitim gören katılımcıların depresif belirti düzeyleri ve depresif belirti düzeylere etki eden değişkenlerin belirlenmesi amaçlanmıştır.Bu amaçla, 2015-2016 döneminde bu bölümlerde eğitim gören toplam 230 öğrenciye anket çalışması uygulanmıştır. Uygulanan anketlerin geçerlilik ve güvenirliliği Beck Depresyon ile SCL-90 ölçekleri kullanılarak ilk önce Alpha analizi ardından Faktör Analizi yapılmıştır. Çalışmalar sırasında 14 adet anketin geçersiz olduğu tespit edilip çalışmadan çıkartılmıştır. Bu sonuçlara göre 216 adet geçerli anket ile çalışma bulguları ortaya konmuştur.Çıkan sonuçlar Bağımsız ikili Gruplar İçin t Testi ve 3 ve üstü grupları için varyans analizine tabi tutulmuşturSonuçlara göre, genelde depresif belirtilerin az olduğu görülmekle beraber bazı gruplarda istatistiksel farklılıklar gözlemlenmiştir. Bunlar; Beck depresyon ölçeği ve psikolojik tarama listesi arasında doğru orantılı ve güçlü bir ilişki olduğu tespit edilmiştir(r=0,868,p<0,01). Psikolojik tarama listesi puanları yüksek olan katılımcıların depresyon düzeylerinin de yüksek olduğu görülmektedir.Cinsiyetin, kolay arkadaş edinme durumunun, katılımcıların çocukluk yıllarındaki aile yapısının, öğrenim gördükleri bölümlerinBeck depresyon ölçeği ve psikolojik tarama listesi üzerinde etkili olmadığı görülmüştür. Gelecek ile ilgili plan yapmanın, medeni durumun, öğrencilerin öğrenim gördükleri bölümlerden memnun olma durumlarının, çocukluk yıllarında gördüğü ilgi düzeyi, içinde bulunduğu durumdan kurtulma veya daha iyi hissetme durumunun, hayatından memnun olma ve olamama durumlarının ve Beck depresyon ölçeği ve psikolojik tarama listesi puanları üzerinde etkili olduğu görülmüştür(p<0,05).
dc.description.abstractDepression is one of themajorspiritualproblem thataffecttheovercomeabilityagainsttheproblemswhichoccurduringthedevelopment and causesserioustroublestothepsychological, socialandacademicdisruptions.Epidemiologicstudies Show thattheprevalance of depression9.4% in adolescents, andthisratio is known as similar as in adultsca. 15-20% InthisstudyItwasaimedtodeterminebothdeppresivesymptomlevels and thevariationswhicheffectthesesymptomlevels in theadminstration in healthinstitutions, childdevelopmentandsocialworkersstudent of UskudarUniversity.Forthis, totally 230 studentswereapplied a questionnaire in 2015-2016 educationperiod. Boththevalidity and reliability of thequestionnairetestswasdeterminedbyusingbothbeckdepression and SCL-90 measurements in ordertoperformboth Alpha and factoranalyses. Aftertheseanalyses 14 questionnaireswerefoundto be invalid and therefore 216 of themwereusedtoobtainthe data forthisstudy. Thedataobtainedwerethensubjectedtostatisticalanalyses. Intheseanalyses t Test wasemployedforduo and varianceanalysesfor trio ormoregroupcomparisons.Obtainedresultsshowedthatthedepressivesymptomswereveryslight. However, therewasstatisticaldifference in somegroupslike in thosewho had highdepressionlevelsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜsküdar Meslek Yüksekokulu öğrencilerinde depresif belirtilerin sıklığı
dc.title.alternativeDepresive prevalance in the students of Üsküdar University vocational school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-30
dc.contributor.departmentUygulamalı Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDepression
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmDepressive symptoms
dc.identifier.yokid10108738
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid441652
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess