Show simple item record

dc.contributor.advisorZelka, Mehmet
dc.contributor.authorKarataş, Selda
dc.date.accessioned2020-12-29T09:10:24Z
dc.date.available2020-12-29T09:10:24Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2020-05-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378392
dc.description.abstractHastalar, hastalıkları konusunda kendi kendilerini iyi etme yeteneğinden mahrum olmaları dolayısıyla doktorlara muhtaçtır. Doktorlara ihtiyaç olmasından dolayı hastalar doktorların ilgilerini hak etmektedirler. Bu sebeple doktorların hastalara gelebilecek zararları engellemede, bulunan zararları gidermede, hastaların sağlıklarına yararları arttırmak ve seçimlerine saygılı olma sorumlulukları bulunmaktadır. Bütün sağlık personeli, hastalara fayda sağlama, hastaların özerkliğine saygılı olma, adil olma vb. unsurları göz önüne alarak davranışlarını sergilemelidirler. Tıp bilgisi ve yeteneği bulunan doktorların, hastaların karşılarında kuvvetli halde olmasından, hastaların haklarını ifa etme ve koruma sorumluluğu da bulunmaktadır. Hastaların haklarının savunulması yalnız bir ahlaki problem olmayıp, hastanın başarı ile tedavi edilmesi için zorunludur. Bu sebepledir ki, doktor merkezli uygulamadan hasta merkezli uygulamaya geçiş yapmak kaçınılmaz durumdadır. Doktor, hastaları yargılamadan onlarla açık ve net bir iletişim oluşturmalıdır. Hasta hakkının hedefi; hastaların en üst faydasının savunulmasını temin etmek için, hastaların çaresizliği ve hastalık hakkında bilgi yetersizliği, yetkili ve kuvvetli halde olan doktoru hastasına uygulanacaklar konusunda yalnız başına karar verici olmaktan çıkarmaktır. Hastaya hizmet eden herkes bu amacı taşımalıdır. Hasta haklarının en büyük savunucusu da başta hekimler olmak üzere, sağlık personelidir ve de öyle olması gerekmektedir. Hastalara hizmet sunan herkesin davranışı hastalarını haklarını korur biçimde olmak zorundadır. Bu şekilde bir davranış, hastaların ve onların yakınları için sağlık personeline ve işlerine duyulan güveni de arttırmaktadır.Doktor-hasta etkileşimi, her iki taraf için de birbirlerinden karşılıklı şekilde etkilenilen bir dönemdir. Bu süreç içinde, görüşmeler aşamasında alınan bilgiler, problemin tanım ve giderilmesi bakımından epey önem arz etmektedir. Bu görüşmeler klinik faaliyetinin esasını oluşturur. Etkin bir görüşme yapmak için hekimin eğitimi, bilgisi ve deneyimi kadar, kendisinde var olan etkileşim tarzları ve problem giderme kabiliyeti önem arz eder. Etkili iletişim yeteneğine sahip hekimler, hastalarının sorunlarını daha da net bir şekilde ifade edebilmekte; hastalarının eşgüdüm ve memnuniyetlerini daha çok temin edebilmekte; mesleki memnuniyetini çoğaltırken de iş streslerini azaltabilmektedir.Doktor-hasta ilişkisi hem doktorlar hem de hastalar açısından incelenebilir. Tedavi aşamasının etkili olması ve bu dönemde istenilmeyen neticelerle karşılaşma ihtimalini ortadan kaldırmak maksadıyla hekimin, hastasının tüm şahsi hususiyetlerini net biçimde bilmesi gerekir. Aynı biçimde, hastaların doktorunu yeteri ölçüde bilgilendirmesi için doktoruna güven duyması ve doktorundan tedavi hususunda tamamen desteklenmesi gerekmektedir. Görüldüğü üzere, doktor-hasta ilişkisinde karşılıklı güven ve iletişim temel öğeler olarak karşımıza çıkmaktadır.Kadın hastalıkları ve kadın doğum başvuran hastaların doktorun cinsiyetine göre tercihini ele alırsak; toplumsal değerlerimiz açısından kadın hastalar zaruri olmadıkça bu tür rahatsızlıklarında kadın doktor tercih ederler. Yaygın olan inançlar gereği de yine aynı durum söz konusudur. Zaruretlerin mahzurları ortadan kaldırdığı durumlar da söz konusudur. Bununla birlikte kadınların yaygın olarak kadın doktor tercihlerinde bulunmalarının önemli bir nedeni de kendilerini rahat hissetmeleridir. Muayene olacak hastanın kendini rahat hissetmesi, hastalığın teşhisi ve uygun tedavi açısından da son derece önem arz etmektedir. Anahtar Kelimeler: Kadın hastalıkları ve doğum, hekim tercihi, cinsiyet
dc.description.abstractPatients are dependent for doctors from being deprived of the ability to better themselves about the disease. Due to the need for doctors, patients deserve the attention of a doctor. For this reason, doctors prevent potential damage to the patient, in the removal of harm is a responsibility to be respectful to increase benefits to patients and health choices. All medical staff, providing benefits to patients, to respect the autonomy of the patient, and so is not fair. Considering the elements should exhibit behavior.Medical knowledge and skills with the doctors, the patients have a strong case against them, there is also a responsibility to fulfill and protect the rights of patients. Protect and defend the rights of patients not only a moral problem, it is necessary to treat the patient's success. This is why doctors based application to make the transition to a patient-centered practice is unavoidable. Doctors should establish clear communication with patients on the trial. Target the right patients, to ensure the defense of the highest benefit of the patient, the helplessness and ignorance of the strong state, which is authorized and remove the doctor from being alone on decision-makers will be applied to the patient. Everyone who serves the patient should move this purpose. The biggest advocate of patients' rights in particular, including physicians, health personnel and are also required to be so. The behavior of anyone offering services to patients and protect the rights of the patient must be in the format. This kind of behavior also increases the confidence of patients and health personnel and jobs for their relatives.Doctor-patient interaction is a way of also mutually influenced each period for both sides. In the process, the information obtained in the phase of negotiations, a lot of emphasis poses problems in terms of the definition and elimination. These interviews form the basis of clinical activities. To make an active conversation, the physician's education, as knowledge and experience, interaction style and it is important that he has the ability to troubleshoot problems. Physician with the ability to communicate effectively, to express more clearly the problems of patients; of being able to provide more coordinated and patient satisfaction; also replicate the professional satisfaction and reduce their job stress.The doctor-patient relationship can be analyzed in terms of both patients and doctors. The effectiveness of the treatment phase and to eliminate the possibility of unintended consequences in this period in order to meet the physicians, clearly needs to know all the personal characteristics of the patient. Likewise, the patient must inform the doctor of the extent enough to trust the doctors and doctors in the treatment of issues from fully supported. As you can see, the basic elements of mutual trust and communication in the doctor-patient relationship emerges.According to women's health and female gender of the doctor we take the preference of patients admitted birth; social value for our female patients prefer a female doctor unless necessary in such discomfort. The common beliefs that still need the same case. Case of necessity also eliminates disadvantages involved. However, one important reason for the presence of women prefer female doctors are also commonly feel comfortable. Inspection will be patient feel comfortable with the diagnosis of disease and proper treatment is also extremely important to.Keywords: Gynecology and obstetrics, choice of doctor, genderen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKadın Hastalıkları ve Doğumtr_TR
dc.subjectObstetrics and Gynecologyen_US
dc.titleYakacık Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Polikliğine başvuran hastaların hekim tercihinde cinsiyetin rolü
dc.title.alternativeYakacık Birth and Children's Diseases Hospital Women's Diseases and Maternity Clinic physicians patients who admitted to gender role of choice
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-05
dc.contributor.departmentHastane İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10116160
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid620493
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess