Show simple item record

dc.contributor.advisorHızlı Sayar, Feride Gökben
dc.contributor.authorŞimşek, Ceren
dc.date.accessioned2020-12-29T09:10:01Z
dc.date.available2020-12-29T09:10:01Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378272
dc.description.abstractBu araştırmada; Üsküdar Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Psikoloji Bölümü'ne bu yıl başlayan öğrenciler ve psikoloji lisans eğitimini tamamlamış Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Klinik Psikoloji Yüksek Lisans öğrencilerinin duygusal zekâlarının belirlenerek, bazı alt boyutlar yönünden karşılaştırılması hedeflenmiştir. Bireylerin mesleki kariyerine yönelik aldıkları eğitimin duygusal zekâlarına katkısını araştırmak bu araştırmanın esas amacını oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama araçları olarak, Kişisel Bilgi Formu (KBF) ve Duygusal Zekâ Değerlendirme Ölçeği (DZDÖ) kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Üsküdar Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Psikoloji Bölümü'ne bu yıl başlayan 75 öğrenci ve psikoloji lisans eğitimini tamamlamış Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Klinik Psikoloji Yüksek Lisans öğrencisi 78 öğrenci olmak üzere toplam 158 öğrenci oluşturmuştur. Katılımcıların 127'si kadın, 26'sı erkektir. Katılımcılardan elde edilen veriler, SPSS versiyon 21.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları katılımcıların kaçıncı sınıf olduğuna göre karşılaştırıldığında, psikoloji lisans eğitimini tamamlamış olanlarda duygusal zekâ empati alt boyutunda anlamlı bir şekilde yükselme tespit edilmiştir. Katılımcılar ikamet durumlarına göre karşılaştırıldığında, yalnız yaşayanlarda aile yanında yaşayanlara göre duyguları yönetme alt boyutunun anlamlı olarak daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Katılımcılar kardeş sayılarına göre karşılaştırıldığında, duygusal ilişkileri yönetebilmek, empati ve duygusal zekâ skorlarının iki kardeşi olanlarda, bir veya üç ya da daha fazla sayıda kardeşi olanlara daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.Bu durum direkt olarak insan ve ruh sağlığı alanında çalışan uzman yetiştiren psikoloji lisans bölümünün, eğitim süresince duygusal zekâ becerilerinden özellikle empati alt boyutunu geliştirmeye atfettiği önemi işaret etmektedir.
dc.description.abstractIn this research; specification of emotional intelligence and comparison with respect to some sub-dimensions of incoming students to the Psychology Department in the Faculty of Humanities and Social Sciences at Uskudar University, and master's degree students in Clinical Psychology Department at Uskudar University, Institute of Social Sciences who have just graduated from Bachelor's Degree in Psychology; are aimed. The main goal of this study is research of the contribution of vocational education to emotional intelligence. In the research; Personal Information Form and Emotional Intelligence Rating Scale are used as data collection tool. The sample of the research is created by totally 158 students including 75 incoming students to the Psychology Department in the Faculty of Humanities and Social Sciences at Uskudar University and 78 master's degree students in Clinical Psychology Department at Uskudar University, Institute of Social Sciences who have just graduated from Bachelor's Degree in Psychology. Attendants are 127 women and 26 men. The datas acquired from participants are analysed by using the programme of SPSS version 21.0.When the research findings are compared according to the students grade, a meaningful rising in emotional intelligence of empathy in sub-dimension has been ascertained.When the participants are compared according to their residence, the peoples guiding their emotion in sub-dimension is higher in the person living alone than the person living with family has been identified.When the participants are compared according to the number of siblings they have, it has been ascertained that the person having two siblings are better in guiding their emotional relationship, empathy and has higher emotional intelligence level than the person having one, three or more siblings.This case points out directly that during the education of psychology faculty department training expert in the field of mental health give importance to improve the ability of emotional intelligence in sub-dimension of empathy.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titlePsikoloji lisans eğitiminin başında ve sonundaki üniversite öğrencilerinin duygusal zekâlarının bazı alt boyutlar yönünden karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of the emotional intelligence of incoming students and graduands of bachelor's degree in psychology with respect to some sub-dimensions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.identifier.yokid10114214
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid441645
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess