Bir dönem boyunca verilen pozitif psikoloji dersinin öğrencilerin mental iyi oluş ve kişisel iyi oluşlarına olan etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Hızlı Sayar, Feride Gökben | |
dc.contributor.author | Avşaroğlu, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:09:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:09:47Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-10-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378204 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, üniversitede 1 dönem süresince ve haftada 3 saat olarak verilen Pozitif Psikoloji dersinin öğrencilerin mental ve kişisel iyi oluş düzeyleri üzerinde anlamlı bir olumlu etkisi olup olmadığı incelenmektedir. Araştırma modeli betimsel ve ilişkisel tarama modeli tercih edilmiştir. Araştırmaya 252 birey katılmış olup, katılımcıların yaş aralığı 18-28 arasında olup, yaş ortalaması ise 19,48'dir.Araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu,Warwick-Edinburgh Mental İyi Oluş Ölçeği ve Kişisel İyi Oluş İndeksi Yetişkin Formu (KİOİ-YF)ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde çıkarımsal istatistikler çerçevesinde Bağımsız Örneklemler T-Testi, Eşleştirilmiş Gruplar T-Testi, ANOVA ve Pearson Korelasyon analizi kullanılmıştır.Gerçekleştirilen analizler sonucunda elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir: Üniversite öğrencilerinin üniversitede 1 dönem süresince ve haftada 3 saat olarak verilen Pozitif Psikoloji dersinin sonunda kişisel iyi oluşlarının yükseldiği fakat mental iyi oluşlarının anlamlı olarak farklılık göstermediği saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study, positivemental and physical well-being of the students is examined whether Positive Psychology course which is given for 1 semester and 3 hours a week has a positive effect on the students' mental and personal well-being. Descriptive and relational screening model was preferred.252 individuals participated in the survey and the age range of the participants is 18-28 and the average age is 19,48.Data from the study were collected using the Personal Information Form, the Warwick-Edinburgh Mental Well-being Scale and the Personal Well-Being Index Adult Form (KIOI-YF). In the analysis of the obtained data, Independent Sampling T-Test, Matched Groups T-Test, ANOVA and Pearson Correlation Analysis were used in the frame of inferential statistics.Finding sobtained as a result of the analysis can be summarized as follows: It was determined that university students did not differ significantly in their mental well-being although their personal well-being increased at the end of Positive Psychology course given during 1 semester and 3 hours per week. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Bir dönem boyunca verilen pozitif psikoloji dersinin öğrencilerin mental iyi oluş ve kişisel iyi oluşlarına olan etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the effect of the positive psychology study given in a period of the students on the mental good organization and personal good generation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-10-23 | |
dc.contributor.department | Klinik Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Psychology | |
dc.subject.ytm | Psychology course | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Positive psychology | |
dc.subject.ytm | Mental well-being | |
dc.subject.ytm | Subjective well-being | |
dc.subject.ytm | Psychological well being | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.identifier.yokid | 10169811 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 485477 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |