Show simple item record

dc.contributor.advisorHızlı Sayar, Feride Gökben
dc.contributor.authorAvşaroğlu, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-29T09:09:47Z
dc.date.available2020-12-29T09:09:47Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378204
dc.description.abstractBu araştırmada, üniversitede 1 dönem süresince ve haftada 3 saat olarak verilen Pozitif Psikoloji dersinin öğrencilerin mental ve kişisel iyi oluş düzeyleri üzerinde anlamlı bir olumlu etkisi olup olmadığı incelenmektedir. Araştırma modeli betimsel ve ilişkisel tarama modeli tercih edilmiştir. Araştırmaya 252 birey katılmış olup, katılımcıların yaş aralığı 18-28 arasında olup, yaş ortalaması ise 19,48'dir.Araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu,Warwick-Edinburgh Mental İyi Oluş Ölçeği ve Kişisel İyi Oluş İndeksi Yetişkin Formu (KİOİ-YF)ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde çıkarımsal istatistikler çerçevesinde Bağımsız Örneklemler T-Testi, Eşleştirilmiş Gruplar T-Testi, ANOVA ve Pearson Korelasyon analizi kullanılmıştır.Gerçekleştirilen analizler sonucunda elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir: Üniversite öğrencilerinin üniversitede 1 dönem süresince ve haftada 3 saat olarak verilen Pozitif Psikoloji dersinin sonunda kişisel iyi oluşlarının yükseldiği fakat mental iyi oluşlarının anlamlı olarak farklılık göstermediği saptanmıştır.
dc.description.abstractIn this study, positivemental and physical well-being of the students is examined whether Positive Psychology course which is given for 1 semester and 3 hours a week has a positive effect on the students' mental and personal well-being. Descriptive and relational screening model was preferred.252 individuals participated in the survey and the age range of the participants is 18-28 and the average age is 19,48.Data from the study were collected using the Personal Information Form, the Warwick-Edinburgh Mental Well-being Scale and the Personal Well-Being Index Adult Form (KIOI-YF). In the analysis of the obtained data, Independent Sampling T-Test, Matched Groups T-Test, ANOVA and Pearson Correlation Analysis were used in the frame of inferential statistics.Finding sobtained as a result of the analysis can be summarized as follows: It was determined that university students did not differ significantly in their mental well-being although their personal well-being increased at the end of Positive Psychology course given during 1 semester and 3 hours per week. en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleBir dönem boyunca verilen pozitif psikoloji dersinin öğrencilerin mental iyi oluş ve kişisel iyi oluşlarına olan etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the effect of the positive psychology study given in a period of the students on the mental good organization and personal good generation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-23
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPsychology
dc.subject.ytmPsychology course
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmPositive psychology
dc.subject.ytmMental well-being
dc.subject.ytmSubjective well-being
dc.subject.ytmPsychological well being
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10169811
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid485477
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess