Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdoğru, Asil
dc.contributor.authorKorkmaz, Nuran
dc.date.accessioned2020-12-29T09:09:36Z
dc.date.available2020-12-29T09:09:36Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378148
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, lise öğrencilerindeki internet kullanımının başarı, yalnızlık ve depresyon düzeyleri arasındaki ilişkinin ortaya konulmasıdır. Ek olarak, araştırmada bireylerin yaşı, cinsiyeti, doğum sırası, okul başarı, annelerinin ve babalarının eğitim düzeyinin yalnızlık ve depresyon üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmaya İstanbul İlinde Üsküdar ilçesinde bulunan bir ortaöğretim kurumu'nda 9.,10.,11. ve 12. sınıfta okuyan 25 kız ve 25 erkek alınmıştır. Veri toplama araçları olarak `Ucla Yalnızlık Ölçeği'' ve ''Beck Depresyon Ölçeği'' ile internet kullanım detaylarını içeren anket formu kullanılmıştır. Aynı zamanda bireylerin sosyo-demografik özelliklerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından `Kişisel Bilgi Formu` oluşturulmuştur. Araştırmada sosyo-demografik özelliklere göre bakıldığında; okul başarısı orta düzeyde olan bireylerin diğer bireylere oranla depresyon düzeylerinin daha yüksek olduğu, İnterneti oyun /eğlence için kullanmakta olan bireylerin diğer bireylere oranla depresyon düzeylerinin daha yüksek olduğu ve ders çalışırken internet kullanan bireylerin ders çalışırken internet kullanmayan bireylere oranla yalnızlık düzeylerinin daha yüksek olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırmada yer alan cinsiyet, yaş, kaçıncı sınıfta okunduğu gibi sosyo-demografik özelliklere göre de anlamlı sonuçlar elde edilmemiştir. Araştırmada grubun yalnızlık düzeyleri ile depresyon düzeyleri arasında da pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Araştırmanın sonunda yer alan tartışma bölümünde bulgulara dayalı olarak araştırmacılara, alanda çalışan psikolojik danışmanlara ve ailelere yönelik önerilerde bulunulmuştur
dc.description.abstractThe objective of this study use of internet, the success , the relationship between loneliness and depression levels were examined. The sample of the study consists 25 girl and 25 boy whom study at high school 9th, 10th,11th,12th grades in İstanbu. In this study `ucla loneliess scale1 and ` Beck Depression Scale` to determine internet usage details. . The relationship between the dependent and independent variables research tested with the Spearmen correlation. Students with Internet usage habits and time was a statistically significant correlation between the scores of depression and loneliness scaleen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLise öğrencilerinde internet kullanımının başarı, yalnızlık ve depresyon düzeyleri ile ilişkisi
dc.title.alternativeSuccess of internet use in high school students and its relationship with loneliness and depression levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSuccess evaluation
dc.subject.ytmLoneliness
dc.subject.ytmLoneliness level
dc.subject.ytmDepression
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmSuccess
dc.identifier.yokid10136930
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid460734
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineUygulamalı Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess