Deneyimsel oyun terapisinin çocuk evlerinde kalmakta olan 3-10 yaş grubu çocukların çocukluk çağı travma sonrası duygusal stres düzeyine etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Ceylan, Mehmet Emin | |
dc.contributor.author | Çelik, Mahmut | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:09:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:09:34Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378139 | |
dc.description.abstract | Deneyimsel oyun terapisi çocukların dünyayla deneyimsel bir şekilde karşılaştığı anlayışını benimser. Travma geçmişi olan çocuk oyun terapi odasında yaşadığı kötü anıları tekrar deneyimler ve çözümler. Travma geçmişi olan çocuklara Deneyimsel Oyun Terapisinin katkıları uluslararası anlamda birçok araştırmada yer almıştır. Türkiye'de ise bu araştırmanın ilklerden biri olarak yer alması travma geçmişi olan çocukların sağaltımı için önemli bir gelişmedir. Bu çalışma kapsamında yaşları 3-10 arasında değişen 32 çocuğa Deneyimsel Oyun Terapisi uygulanmıştır. Çalışmanın örneklem grubu Mutlu Yuva Mutlu Yaşam Derneği Çocuk Evlerinde kalmakta olan kimsesiz ve korunmaya muhtaç çocuklardan oluşmaktadır. Araştırmada öntest-sontest deseni kullanılmıştır.Örneklem grubuna araştırma öncesinde ve sonrasında Çocukluk Çağı Travma Sonrası Duygusal Stres Ölçeği (PEDS) uygulanarak çocukların duygusal stres düzeyleri ölçülmüşür. Araştırma sonucunda Deneyimsel Oyun Terapisinin kimsesiz ve korunmaya muhtaç çocukların travmaya bağlı duygusal streslerinde azalmanın görülmesinde etkili olduğu ve travma etkilerinin anlamlı düzeyde çözüme kavuştuğu sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Oyun, oyun terapisi, deneyimsel oyun terapisi, DOT, çocuk, travma, duygusal stres, korunmaya muhtaç çocuklar, örselenme. | |
dc.description.abstract | According to the experiential play therapy, children encounter with the world through their experiences. A child with a history of trauma replays and analyses his or her traumatic experiences during the play therapy. The benefits of Experiential Play Therapy in traumatized children have been supported in many international studies. To be studied for the first time in Turkey, the current research is very crucial for the intervention and treatment of traumatized children. In this study, Experiential Play Therapy was administered to 32 children with an age range of 3-10. The experimental group was consisted of children living in orphanage Mutlu Yuva Mutlu Yaşam Derneği Çocuk Evi . Pre-test and post-test design was used in the study. In order to measure emotional stress levels, the Childhood Post-Traumatic Stress Scale (CPTS) was administered to the experimental group before and after the study. The results showed that the experiential play therapy reduced the trauma-related emotional stress levels of children in need of protection and it was concluded that the effects of trauma was significantly improved. Keywords: play, play therapy, experimental play therapy, EPT, children, trauma, emotional stress, children in need of protection, abuse | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Deneyimsel oyun terapisinin çocuk evlerinde kalmakta olan 3-10 yaş grubu çocukların çocukluk çağı travma sonrası duygusal stres düzeyine etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The influence of experimential play therapy on post-childhood trauma emotional levels of children 3 to 10 years old living in orphanages | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Klinik Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Childhood traumatic experience | |
dc.subject.ytm | Stress | |
dc.subject.ytm | Stress-psychological | |
dc.subject.ytm | Sentimentality | |
dc.subject.ytm | Experimental play therapy | |
dc.subject.ytm | Therapy | |
dc.subject.ytm | Game therapy | |
dc.subject.ytm | Children who are in need protection | |
dc.subject.ytm | Orphanages | |
dc.identifier.yokid | 10136542 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 460730 | |
dc.description.pages | 69 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |