Show simple item record

dc.contributor.advisorEvrensel, Alper
dc.contributor.authorAytaç, Dilan
dc.date.accessioned2020-12-29T09:09:32Z
dc.date.available2020-12-29T09:09:32Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378130
dc.description.abstractBu araştırma, otizm tanısı alan bir çocuğun eğitimsel ve klinik açıdan gelişiminin takip edilip, bireyselleştirilmiş eğitim programını hazırlamaya ve çocuğun güçlü ve zayıf yanları tespit etme çalışmasına ışık tutmaktadır. Bu amaçla otizm tanısı almış 80 katılımcıya, Kişisel Bilgi Formu, Gilliam Otistik Bozukluk Derecelendirme Ölçeği-2 Türkçe versiyonu uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde çıkarımsal istatistikler çerçevesinde İlişkili Gruplar T-Testi, Bağımsız Örneklemler T-Testi, ANOVA ve Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Bulgulara göre katlımcılarının otistik bozukluk indeks ve buna bağlı alt ölçeklerden aldığı puanlar için ön test ve son test sonuçları arasında anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır. Psiko – eğitimsel bir yaklaşıma sahip olan bu çalışma, otizmli çocuklarda yapılan iletişim çalışmalarına ağırlık verilmesi ve sosyal etkileşim çalışmalarının arttırılıp, problem davranışların azaltılması üzerine yoğunlaşılması sonucuna varmaktadır. Ayrıca 2015 ve 2016 yıllarının araştırma sonuçları arasında gözlemlenen farklılık, otizmde özel eğitimin etkililiğini de kanıtlar niteliktedir. Anahtar Sözcükler: Otizm, otizm tanısı, özel eğitim, otizm belirtileri, GOBDÖ-2
dc.description.abstractThis research highlights the preparation of an individualized education program and identification of the strengths and weaknesses of a child diagnosed with autism by following the child's educational and clinical development. For this purpose, Personal Information Form, Gilliam Autism Rating Scale - Second Edition (GARS-2) Turkish version were applied to 80 participants who were diagnosed with autism.Following the analysis of the data obtained from, Paired Samples T-Test, Independent Sample T-Test, ANOVA and Correlation Analysis were used in the framework of inferential statistics. According to findings, it was determined that there was a significant difference between pre-test and post-test results for the scores of the participants on autistic disorder index and related subscales.This study, with a psycho - educational approach, concludes that it is required to focus on communication studies conducted on autistic children and reducing problematic behaviors by increasing social interaction studies. Moreover, the difference between the results of the researches of 2015 and 2016 observed in this study, proves the effectiveness of special education in autism.Keywords: Autism, Autism Diagnose, Special Education, Signs Of Autismen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOtizm tanı ölçütlerinin klinik açıdan değerlendirilmesi
dc.title.alternativeClinical evaluation of autism diagnostic criteria
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-23
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAutistic disorder
dc.subject.ytmClinical trials
dc.subject.ytmClinical psychology
dc.subject.ytmPsycho-educational program
dc.subject.ytmIndividual teaching method
dc.subject.ytmDiagnostic tests
dc.subject.ytmDiagnosis
dc.identifier.yokid10161714
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid485489
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess