dc.contributor.advisor | Özten, Eylem | |
dc.contributor.author | Mert, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:09:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:09:20Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378070 | |
dc.description.abstract | Araştırmada Kamu Personeli Seçme Sınavına hazırlanan ve hazırlanmayan mezun öğretmenlerin aile işlevleri, gelecek kaygısı ve intihar düşüncesi düzeyleri saptanmıştır. Çalışmaya, 23-26 yaş arası 120 birey ile örneklem grubu oluşturulmuştur. Katılımcılardan çalışmaya katılmaya gönüllü olanlara Bilgilendirilmiş Onam Formu, Sosyodemografik Veri Formu, İntihar Düşüncesi Ölçeği, Sürekli Kaygı Ölçeği uygulanmıştır.Araştırmaya katılanların sonuçları incelendiğinde bireylerin yaşları, sınava giriş sayıları, anne- baba tutumları, medeni durumları, genel ağırlıklı not ortalamaları, doğum sıraları, cinsiyetleri ile intihar düşüncesi ve gelecek kaygısı puanları açısından anlamlı fark bulunmaktadır. Bireylerin Kamu Personeli Seçme Sınavına hazırlanma durumları ile intihar düşüncesi ölçeğinden aldıkları puanlar arasında anlamlı fark görülmektedir. Bireylerin gelir düzeyleri ve kardeş sayılarına göre gelecek kaygısı puanları açısından istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde farklılaştığı görülmüştür. Bireylerin gelecek kaygı ölçeğinden aldıkları puanlar ile gereken ilgiyi gösterebilme, genel işlevler ve duygusal tepki verebilme alt ölçeklerinden aldıkları puanlar arasında anlamlı ve pozitif yönde ilişki olduğu görülmektedir. Bireylerin gereken ilgiyi gösterebilme, genel işlevler ve duygusal tepki verebilme düzeyleri arttıkça; gelecek kaygısı düzeylerinin de artmakta olduğu görülmektedir. Bireylerin intihar düşüncesi ölçeğinden aldıkları puanlar ile problem çözme ve davranış kontrolü alt ölçeklerinden aldıkları puanlar arasında anlamlı ve pozitif yönde ilişki olduğu görülmektedir. Bireylerin problem çözme ve davranış kontrolü düzeyleri arttıkça; intihar düşüncesi düzeylerinin de artmakta olduğu gözlenmiştir. Bunların yanı sıra bireylerin mezun oldukları bölüm, branş seçimleri ile intihar düşüncesi, gelecek kaygısı puanları açısından anlamlı fark bulunmamaktadır. Sonuç olarak, Kamu Personeli Seçme Sınavına hazırlanan ve hazırlanmayan öğretmen adaylarındaki gelecek kaygıları arasında anlamlı bir fark bulunmazken; intihar düşünceleri açısından Kamu Personeli Seçme Sınavına hazırlanan öğretmenlerde intihar düşüncelerinin daha fazla olduğu bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Kamu Personeli Seçme Sınavı, Öğretmen, Gelecek kaygısı, İntihar düşüncesi. | |
dc.description.abstract | Family function, future anxiety and suicidal thought levels of the teachers who were prepared and not prepared for Public Personnel Selection Examination were determined in the research. A sample group of 120 individuals between the ages of 23 and 26 was formed. Informed Consent Form, Sociodemographic Data Form, Suicidal Thoughts Scale, Trait Anxiety Scale were applied to volunteers who participated in the study.When the results of the survey were examined, there was a significant difference in terms of the age of the individuals, the number of entrance examinations, parental attitudes, marital status, general weighted average, birth order, sex, suicidal thoughts and future anxiety scores. There is a significant difference between the situations in which individuals are prepared for the Public Personnel Selection Examination and the points they receive from the suicidal thought scale. Individuals differed significantly in terms of income levels and future anxiety scores according to sibling numbers. It seems that there is a positive and meaningful relationship between the points that the individuals have to worry about in the future anxiety scale and the points they receive from the general interest and emotional response subscales. As the level of the ability to show interesting, general functions and emotional reactions increases; the level of future anxieties is also increasing. Individuals seem to have a positive and meaningful relationship between the scores they receive on the suicidal thought scale and the scores they receive from the problem solving and behavior control subscales. As the levels of problem solving and behavior control increase of individuals; suicidal thought levels are also increasing. In addition to these, there is no significant difference in terms of suicidal thoughts, future anxiety scores with the departmant where the individuals graduate and the branch selections. In conclusion, there is no significant difference between the future anxiety of the teachers who are prepared and not prepared for Public Personnel Selection Examination; suicidal thoughts were found to be more in the teachers prepared for the Public Personnel Selection Examination in terms of suicidal thoughts.Keywords: Public Personnel Selection Examination, Teacher, Future Concerns, Suicidal Thoughts. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Kamu Personeli Seçme Sınavına hazırlanan öğretmenlerin gelecek kaygıları, intihar düşüncelerinin saptanması ve sosyodemografik değişkenlerle ilişkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of relationship of the future anxiety, identification of suicidal thoughts and sociodemographic variables to teachers prepared for public personnel selection examination (KPSS) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Klinik Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Suicide | |
dc.subject.ytm | Sociodemographic variables | |
dc.subject.ytm | Public personnel | |
dc.subject.ytm | Civil Servant Selection Examination | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Anxiety | |
dc.subject.ytm | Future anxiety | |
dc.identifier.yokid | 10141765 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 460740 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |