Show simple item record

dc.contributor.advisorEryılmaz, Gül
dc.contributor.authorBeyazyüz, Nuri
dc.date.accessioned2020-12-29T09:09:18Z
dc.date.available2020-12-29T09:09:18Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-11-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378064
dc.description.abstractBu araştırmada, klinik psikoloji yüksek lisans eğitimine devam eden kişilerin psikolojik yardım almaya ilişkin tutumları ile erken dönem uyumsuz şemaları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı incelenmektedir. Ayrıca kişilerin psikolojik yardım almaya ilişkin tutumları ile erken dönem uyumsuz şemalarının demografik bilgilere göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmaktadır. Araştırma modeli betimsel ve ilişkisel tarama modeli tercih edilmiştir. Araştırmaya 99 klinik psikoloji yüksek lisans öğrencisi birey katılmış olup, katılımcıların yaşları 23-44 arasında olup, ortalaması 26,6'dır. Araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu, Young Şema Ölçeği ve Psikolojik Yardım Almaya İlişkin Tutum ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde çıkarımsal istatistikler çerçevesinde Bağımsız Örneklemler T-Testi, ANOVA ve Pearson Korelasyon analizi kullanılmıştır.Gerçekleştirilen analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre öğrencilerin duygusal yoksunluk, başarısızlık, duyguları bastırma, iç içe geçme/bağımlılık, terk edilme, kusurluluk, tehditler karşısında dayanıksızlık ve yüksek standartlar şema alanları ile psikolojik yardım almaya yönelik tutumlarına ait puanlarının cinsiyete göre anlamlı farklılık gösterirken karamsarlık, sosyal izolasyon/güvensizlik, onay arayıcılık, ayrıcalıklılık/yetersiz özdenetim, kendini feda ve cezalandırılma şema alanına ait puanlarının cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir.Ayrıca öğrencilerin kusurluluk ile psikolojik yardım almaya yönelik tutumlarına ait puanlarının cinsiyete göre anlamlı farklılık gösterirken duygusal yoksunluk, başarısızlık, karamsarlık, sosyal izolasyon/güvensizlik, duyguları bastırma, onay arayıcılık, iç içe geçme/bağımlılık, ayrıcalıklılık/yetersiz özdenetim, kendini feda, terk edilme, cezalandırılma, tehditler karşısında dayanıksızlık ve yüksek standartlar şema alanlarına ait daha önce puanlarının psikolojik yardım alma durumuna göre farklılık göstermediği belirlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Üniversite öğrencileri, psikolojik tutumlar, erken dönem uyumsuz şemalar
dc.description.abstractIn this study, it is examined whether there is a meaningful relationship between the attitudes of psychological graduate students attending graduate education to psychological assistance and early incompatible schemes. It is also being investigated whether the attitudes of persons to seek psychological help differ according to the demographic information of early incompatible schemes. Descriptive and relational screening model was preferred. 99 clinical psychology graduate students participated in the research, and their ages ranged from 23 to 44, with an average of 26,6. The data of the study were collected by the Personal Information Form, the Young Scale Scale and the Attitude Toward Psychological Aid. Independent samples T-test, ANOVA and Pearson Correlation analysis were used in the analysis of the obtained data in the framework of inferential statistics.According to the results of the analyzes performed, it was found that the students' attitudes towards emotional deprivation, failure, emotional repression, intertwining / dependence, abandonment, imperfection, resistance to threats and attitudes towards high standards schema and psychological help differed significantly by sex, social isolation / insecurity, seeking approval, privilege / insufficient self-control, self-sacrifice and punishment were not significantly different according to sex.In addition, emotional withdrawal, failure, pessimism, social isolation / insecurity, suppression of emotions, seeking approval, intertwining / dependence, privilege / insufficient self-control, self-sacrifice, abandonment, and abandonment of students' attitudes towards impulsivity and psychological assistance, punishment, lack of resistance to threats, and high standards of scoring were not different according to the level of previous psychological assistance.Keywords: University student, psychological attitudes, early maladaptive schemas en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜsküdar Üniversitesi klinik psikoloji yüksek lisans öğrencilerinin erken dönem uyumsuz şemalarına göre psikolojik yardım almaya ilişkin tutumlarının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of relationshiip between early maladapti̇ve schemas and attitudes toward seeking professional psychological help of clinical psychology master students in üsküdar University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-14
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmGraduate students
dc.subject.ytmEarly maladaptive schemas
dc.subject.ytmPsychological help
dc.subject.ytmClinical psychology
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid10170047
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid485464
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess