Ebeveynle gerçekleştirilen bağlanma stilinin sınav kaygısı üzerindeki yordayıcı etkisi
dc.contributor.advisor | Taşdemir Erinç, Dilek Meltem | |
dc.contributor.author | Ürgüp, Betül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:09:17Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:09:17Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-10-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378058 | |
dc.description.abstract | Çalışma bireylerin çocukluk döneminde aileleriyle geliştirmiş oldukları bağlanma stillerinin sınav kaygısı üzerindeki etkilerini araştırmaya yönelik olarak gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmayla birlikte aynı zamanda bağlanma stillerinin başa çıkma tarzlarıyla ve kaygıyla olan ilişkisinin de yordayıcı etkisi üzerinde durulması hedeflenmiştir.Bu doğrultuda Sivas merkezde üç farklı lisede üniversite giriş sınavına hazırlanmakta olan 100 öğrenciyle çalışma gerçekleştirilmiştir. Yapılan çalışmanın sonucunda sağlıklı bağlanma örüntüsüne sahip olmayan bireylerin sınav kaygısına yatkın olabilecekleri yönünde bulgulara ulaşıldı.Erken yaşta ebeveynleriyle güvenli bir bağlanma tarzı geliştirdiği düşünülen öğrencilerin sınav kaygısı geliştirdikleri yönünde anlamlı bir sonuca ulaşılamamıştır. Güvenli olmayan bağlanma tarzı geliştirmiş bireylerin kaygı düzeyleri ve diğer psikopatolojik durumlar arasında anlamlı yönde olduğu saptandı.Anahtar kelimeler: Bağlanma stilleri, Sınav Kaygı, Kaygı | |
dc.description.abstract | The study aims at examining the impacts of the adherence styles, which the individuals realized during their childhoods, on the Exam anxiety. This study also aims at emphasizing the predictor impact of the relation between adherence styles and the manner of coping & anxiety.In this direction, the study was conducted with 100 students that were preparing for the university entry exam in three difference lyceums.The findings from the study showed that individuals without a healthy pattern of adherence could be inclined towards anxiety. No meaningful result could be reached to the effect that students, who are thought to have developed a healthy manner of adherence with their parents during early agers, later developed exam anxiety.The relation between the anxiety levels and other psychopathological situations of the individuals, who developed an unhealthy manner of adherence, was identified to be meaningful.Keywords: manners of adherence, anxiety, exam anxiety | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Ebeveynle gerçekleştirilen bağlanma stilinin sınav kaygısı üzerindeki yordayıcı etkisi | |
dc.title.alternative | Ebeveynle gerçekleştirilen bağlanma stilinin sınav kaygısı üzerindeki yordayıcı etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-10-25 | |
dc.contributor.department | Uygulamalı Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Attachment | |
dc.subject.ytm | Attachment styles | |
dc.subject.ytm | Anxiety | |
dc.subject.ytm | Test Anxiety Inventory | |
dc.subject.ytm | Test anxiety | |
dc.subject.ytm | Parents-child relation | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.identifier.yokid | 10169562 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 485549 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |