Show simple item record

dc.contributor.advisorİşiten, Havva Nüket
dc.contributor.authorYurtseven, Büşra
dc.date.accessioned2020-12-29T09:09:08Z
dc.date.available2020-12-29T09:09:08Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378014
dc.description.abstractBu araştırmada, okul öncesi çocukların bağlanma stillerine göre saldırganlık yönelimlerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi İstanbul'da yaşayan n=61 kız ve n=61 erkek olmak üzere toplamda N=122 okul öncesi çocuktan oluşmaktadır. Okul öncesi çocuklara araştırmanın amaçlarına uygun olarak Oyuncak Öykü Tamamlama Testi, Saldırganlık Yönelim Ölçeği uygulanmıştır. Uygulanan istatistiksel analizler sonucunda, güvensiz bağlanan çocukların başkalarına yönelik fiziksel saldırganlıklarının, başkalarına yönelik ilişkisel saldırganlıklarının, kendilerine yönelik saldırganlıklarının ve nesnelere / eşyalara yönelik saldırganlıklarının güvenli bağlanan çocuklara kıyasla anlamlı şekilde yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra erkek çocuklarının kız çocuklara kıyasla başkalarına yönelik fiziksel saldırganlıklarının ve nesnelere / eşyalara yönelik saldırganlıklarının anlamlı şekilde daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Sözcükler: Saldırgan davranış, bağlanma, saldırganlık, saldırganlığın yönelimleri, okul öncesi çocuk
dc.description.abstractIn this research, it was aimed to compare aggression orientations of preschool children according to their attachment styles. The sample of the research is consisted of n=61 girls and n=61 boys, in total N=122 pre-school children, living in Istanbul. Toy Story Completion Test and Aggression Orientation Scale were applied to preschool children in accordance with the aim of the research aims. As a result of the statistical analyses performed, it was determined that the children who were insecurely connected had significantly higher levels of physical aggression towards others, relational aggression towards others, aggression towards oneself and aggression toward objects. Besides, boys' physical aggression towards others and aggression toward objects were found to be significantly higher than girls'.Key Words: Aggressive behavior, attachment, aggression, aggression tendencies, preschool child en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOkul öncesi çocuklarda bağlanma ve saldırganlık davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the relationship between attachment and agression behaviors in preschool children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-25
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmAttachment
dc.subject.ytmAttachment styles
dc.subject.ytmAggressiveness
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmChild behavior
dc.identifier.yokid10167686
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid485563
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess