Okul öncesi çocuklarda bağlanma ve saldırganlık davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | İşiten, Havva Nüket | |
dc.contributor.author | Yurtseven, Büşra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:09:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:09:08Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-10-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378014 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, okul öncesi çocukların bağlanma stillerine göre saldırganlık yönelimlerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi İstanbul'da yaşayan n=61 kız ve n=61 erkek olmak üzere toplamda N=122 okul öncesi çocuktan oluşmaktadır. Okul öncesi çocuklara araştırmanın amaçlarına uygun olarak Oyuncak Öykü Tamamlama Testi, Saldırganlık Yönelim Ölçeği uygulanmıştır. Uygulanan istatistiksel analizler sonucunda, güvensiz bağlanan çocukların başkalarına yönelik fiziksel saldırganlıklarının, başkalarına yönelik ilişkisel saldırganlıklarının, kendilerine yönelik saldırganlıklarının ve nesnelere / eşyalara yönelik saldırganlıklarının güvenli bağlanan çocuklara kıyasla anlamlı şekilde yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra erkek çocuklarının kız çocuklara kıyasla başkalarına yönelik fiziksel saldırganlıklarının ve nesnelere / eşyalara yönelik saldırganlıklarının anlamlı şekilde daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Sözcükler: Saldırgan davranış, bağlanma, saldırganlık, saldırganlığın yönelimleri, okul öncesi çocuk | |
dc.description.abstract | In this research, it was aimed to compare aggression orientations of preschool children according to their attachment styles. The sample of the research is consisted of n=61 girls and n=61 boys, in total N=122 pre-school children, living in Istanbul. Toy Story Completion Test and Aggression Orientation Scale were applied to preschool children in accordance with the aim of the research aims. As a result of the statistical analyses performed, it was determined that the children who were insecurely connected had significantly higher levels of physical aggression towards others, relational aggression towards others, aggression towards oneself and aggression toward objects. Besides, boys' physical aggression towards others and aggression toward objects were found to be significantly higher than girls'.Key Words: Aggressive behavior, attachment, aggression, aggression tendencies, preschool child | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Okul öncesi çocuklarda bağlanma ve saldırganlık davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining the relationship between attachment and agression behaviors in preschool children | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-10-25 | |
dc.contributor.department | Klinik Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool period | |
dc.subject.ytm | Attachment | |
dc.subject.ytm | Attachment styles | |
dc.subject.ytm | Aggressiveness | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Child behavior | |
dc.identifier.yokid | 10167686 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 485563 | |
dc.description.pages | 68 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |