Bir dönem boyunca verilen pozitif psikoloji dersinin öğrencilerin mutluluklarına ve duygularını ifade etmelerine olan etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Ünübol, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Ekşi, Kübra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:09:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:09:06Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-10-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378005 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, üniversitede 1 dönem süresince ve haftada 3 saat olarak verilen Pozitif Psikoloji dersinin öğrencilerin mutluluk ve duygularını ifade edebilme düzeyleri üzerinde anlamlı bir olumlu etkisi olup olmadığı incelenmektedir. Araştırmaya 249 birey katılmış olup, katılımcıların yaş aralığı 18-32 arasında olup, yaş ortalaması ise 19,8'dir.Araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu, Oxford Mutluluk Ölçeği ve Duyguları İfade Etme Ölçeği ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde çıkarımsal istatistikler çerçevesinde Bağımsız Örneklemler T-Testi, İlişkili Gruplar T-Testi ve ANOVA analizi kullanılmıştır.Gerçekleştirilen analizler sonucunda elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir: Üniversite öğrencilerinin üniversitede 1 dönem süresince ve haftada 3 saat olarak verilen Pozitif Psikoloji dersinin sonunda mutluluk, duyguları ifade edebilme, yakınlık duygusunu ifade edebilme, olumlu duyguları ifade edebilme, olumsuz duyguları ifade edebilme düzeylerinin yükseldiği saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | This study examines whether the Positive Psychology course taught in the university for 1 semester and 3 hours a week has a meaningful positive effect on the level of expressing the students' happiness and emotions. 249 individuals participated in the survey and the age range of the participants is between 18-32 and the average age is 19,8.The personal information form of the study was collected with the Oxford Happiness Scale and the and Expressing Emotion Scale. In the analysis of obtained data, Independent Sampling T-Test, Related Groups T-Test and ANOVA analysis were used in the framework of inferential statistics.Findings obtained as a result of the analysis can be summarized as follows: At the end of Positive Psychology course given by university students during 1 semester and 3 hours a week, it was determined that levels of happiness, expressing feelings, expressing closeness, expressing positive feelings and expressing negative feelings were increased. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Bir dönem boyunca verilen pozitif psikoloji dersinin öğrencilerin mutluluklarına ve duygularını ifade etmelerine olan etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the effect of positive psychology given students happiness and emotion expression improvements | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-10-23 | |
dc.contributor.department | Klinik Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Psychology | |
dc.subject.ytm | Psychology course | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Positive psychology | |
dc.subject.ytm | Happiness | |
dc.subject.ytm | Emational expression | |
dc.subject.ytm | Student satisfaction | |
dc.subject.ytm | Behavior of student | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.identifier.yokid | 10169823 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 485468 | |
dc.description.pages | 84 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |