Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnübol, Hüseyin
dc.contributor.authorEkşi, Kübra
dc.date.accessioned2020-12-29T09:09:06Z
dc.date.available2020-12-29T09:09:06Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378005
dc.description.abstractBu araştırmada, üniversitede 1 dönem süresince ve haftada 3 saat olarak verilen Pozitif Psikoloji dersinin öğrencilerin mutluluk ve duygularını ifade edebilme düzeyleri üzerinde anlamlı bir olumlu etkisi olup olmadığı incelenmektedir. Araştırmaya 249 birey katılmış olup, katılımcıların yaş aralığı 18-32 arasında olup, yaş ortalaması ise 19,8'dir.Araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu, Oxford Mutluluk Ölçeği ve Duyguları İfade Etme Ölçeği ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde çıkarımsal istatistikler çerçevesinde Bağımsız Örneklemler T-Testi, İlişkili Gruplar T-Testi ve ANOVA analizi kullanılmıştır.Gerçekleştirilen analizler sonucunda elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir: Üniversite öğrencilerinin üniversitede 1 dönem süresince ve haftada 3 saat olarak verilen Pozitif Psikoloji dersinin sonunda mutluluk, duyguları ifade edebilme, yakınlık duygusunu ifade edebilme, olumlu duyguları ifade edebilme, olumsuz duyguları ifade edebilme düzeylerinin yükseldiği saptanmıştır.
dc.description.abstractThis study examines whether the Positive Psychology course taught in the university for 1 semester and 3 hours a week has a meaningful positive effect on the level of expressing the students' happiness and emotions. 249 individuals participated in the survey and the age range of the participants is between 18-32 and the average age is 19,8.The personal information form of the study was collected with the Oxford Happiness Scale and the and Expressing Emotion Scale. In the analysis of obtained data, Independent Sampling T-Test, Related Groups T-Test and ANOVA analysis were used in the framework of inferential statistics.Findings obtained as a result of the analysis can be summarized as follows: At the end of Positive Psychology course given by university students during 1 semester and 3 hours a week, it was determined that levels of happiness, expressing feelings, expressing closeness, expressing positive feelings and expressing negative feelings were increased.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleBir dönem boyunca verilen pozitif psikoloji dersinin öğrencilerin mutluluklarına ve duygularını ifade etmelerine olan etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the effect of positive psychology given students happiness and emotion expression improvements
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-23
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPsychology
dc.subject.ytmPsychology course
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmPositive psychology
dc.subject.ytmHappiness
dc.subject.ytmEmational expression
dc.subject.ytmStudent satisfaction
dc.subject.ytmBehavior of student
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10169823
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid485468
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess