5-7 yaş arası çocukların bilişsel gelişim düzeylerinin dikkat eksikliği ve özel öğrenme güçlüğü açısından değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | İşiten, Havva Nüket | |
dc.contributor.author | Erdem, İpek | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:08:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:08:57Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-10-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/377957 | |
dc.description.abstract | Çocuklarda okul olgunluğu akademik başarıyı etkileyen bir faktör olarak değerlendirilmektedir.Okul olgunluğunun bir takım değişkenlere bağlı olarak farklılık gösterip göstermediği önemli bir çalışma konusudur.Bu araştırma çocuklarda okul olgunluğunun cinsiyet değişkeni ile anlamlı bir ilişkiye sahip olup olmadığını saptamak amacıyla yapılmıştır.Bu kapsamda 74 adet 5-7 yaş arası öğrenciye,'Okuma Testi,'Yazma Testi',Günler ve Aylar ile Öncelik-Sonralık İlişkilerinin Sorgulanması','Gessel Şekilleri','Saat Çizimi','Head Sağ-Sol Ayırt Etme Testi,'Bender Gestalt Görsel Motor Algı Testi','Metropolitan Olgunluk Testi'testleri uygulanmış ve değerlendirilmiştir.Çocukların cinsiyet ve okul olgunlukları arasında istatistiki açıdan anlamlı bir farklılık tespit edilememiştir. | |
dc.description.abstract | School maturity in children is considered as a factör affecting academic achievement.It is an important study that school maturity differs depending on a number of variables.This study was conducted to determine whether there is a significant relationship between school maturity and gender variables in children.Within this scope,74 students aged between 5 and 7 years can participate in the 'Reading test',Writing Test','Questioning Days and Months with Priority-Posterior Relationships','Gessel Shapes','Clock Drawing','Head Right-Left Discrimination Test,'Bender Gestalt Visual-Motor,Perception Test','Metropolitan Maturity Test'tests have been applied and evaluated.There was no statistically significant differencebetween genders and school maturity of children. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | 5-7 yaş arası çocukların bilişsel gelişim düzeylerinin dikkat eksikliği ve özel öğrenme güçlüğü açısından değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The evaluation of cognitive development levels of children between five and seven years old in terms of attention deficit disorder and special learning disability | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-10-23 | |
dc.contributor.department | Klinik Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Preschool period | |
dc.subject.ytm | Cognitive development | |
dc.subject.ytm | Attention deficit disorder with hyperactivity | |
dc.subject.ytm | Attention | |
dc.subject.ytm | Special learning disorder | |
dc.subject.ytm | Special schools | |
dc.subject.ytm | Istanbul | |
dc.identifier.yokid | 10156562 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 485496 | |
dc.description.pages | 84 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |