Show simple item record

dc.contributor.advisorİşiten, Havva Nüket
dc.contributor.authorErdem, İpek
dc.date.accessioned2020-12-29T09:08:57Z
dc.date.available2020-12-29T09:08:57Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/377957
dc.description.abstractÇocuklarda okul olgunluğu akademik başarıyı etkileyen bir faktör olarak değerlendirilmektedir.Okul olgunluğunun bir takım değişkenlere bağlı olarak farklılık gösterip göstermediği önemli bir çalışma konusudur.Bu araştırma çocuklarda okul olgunluğunun cinsiyet değişkeni ile anlamlı bir ilişkiye sahip olup olmadığını saptamak amacıyla yapılmıştır.Bu kapsamda 74 adet 5-7 yaş arası öğrenciye,'Okuma Testi,'Yazma Testi',Günler ve Aylar ile Öncelik-Sonralık İlişkilerinin Sorgulanması','Gessel Şekilleri','Saat Çizimi','Head Sağ-Sol Ayırt Etme Testi,'Bender Gestalt Görsel Motor Algı Testi','Metropolitan Olgunluk Testi'testleri uygulanmış ve değerlendirilmiştir.Çocukların cinsiyet ve okul olgunlukları arasında istatistiki açıdan anlamlı bir farklılık tespit edilememiştir.
dc.description.abstractSchool maturity in children is considered as a factör affecting academic achievement.It is an important study that school maturity differs depending on a number of variables.This study was conducted to determine whether there is a significant relationship between school maturity and gender variables in children.Within this scope,74 students aged between 5 and 7 years can participate in the 'Reading test',Writing Test','Questioning Days and Months with Priority-Posterior Relationships','Gessel Shapes','Clock Drawing','Head Right-Left Discrimination Test,'Bender Gestalt Visual-Motor,Perception Test','Metropolitan Maturity Test'tests have been applied and evaluated.There was no statistically significant differencebetween genders and school maturity of children.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.title5-7 yaş arası çocukların bilişsel gelişim düzeylerinin dikkat eksikliği ve özel öğrenme güçlüğü açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of cognitive development levels of children between five and seven years old in terms of attention deficit disorder and special learning disability
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-23
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmCognitive development
dc.subject.ytmAttention deficit disorder with hyperactivity
dc.subject.ytmAttention
dc.subject.ytmSpecial learning disorder
dc.subject.ytmSpecial schools
dc.subject.ytmIstanbul
dc.identifier.yokid10156562
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid485496
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess