Show simple item record

dc.contributor.advisorİşiten, Havva Nüket
dc.contributor.authorErdoğan, Ersin
dc.date.accessioned2020-12-29T09:08:50Z
dc.date.available2020-12-29T09:08:50Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-10-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/377924
dc.description.abstractBu çalışma, 7-11 yaş arası özgül öğrenme güçlüğü tanısı almış çocukların WISC-R Testi ile Stroop, Bender-Gestalt, Harris Lateralleşme ve Görsel İşitsel Sayı Dizisi Testi B Formu(GİSD-B) testleri arasındaki ilişkileri değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Bunun yanı sıra görsel, işitsel, yazılı ve sözel yeteneklerin ölçülmesi ve kıyaslanması ayrıca problemli alanların saptanması amaçlanmaktadır. Bu amaçla WISC-R zekâ testi kullanılarak özgül öğrenme güçlüğü tanısı almış 31 çocuğa sosyo-demografik veri formu (velilerinin izni ile), Stroop testi, Bender-Gestalt testi, Harris Lateralleşme testi ve GİSD-B testi uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda zekâ testi sonucu ile öğrenme güçlüğüne dair ölçümler yapan testler arasında bir ilişkiye rastlanılmamıştır. Yani, yürütücü işlevleri değerlendiren testler ile bilişsel fonksiyonları değerlendiren zekâ testi arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.
dc.description.abstractThis study aims to evaluate the relationship of WISC-R test with respect to Stroop, Bender-Gestalt, Harris Lateralization, and Visual -Auditory Digit Span-Revised Form (VADS-R) tests in 7-11 years aged children who have received a diagonosis of learning disabilities. Moreover, it intends to measure and compare the visual, auditory, written and verbal skills and assess the problematic areas in these domains. For these purposes, after having obtained their parents'consent, socio-demografical information form, Stroop test, Bender-Gestalt test, Harris Laterization test and VADS-R test were applied to 31 children having priorly received a diagnosis of learning disabilities via WISC-R intelligence test. The results of the analyses indicated that there is no significant relationship between intelligence test scores and the socres of tests that measure learning disabilities. Therefore, there was no significant relationship between the tests evaluating executive functions and the intelligence test demonstrating cognitive functionsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.title7-11 yaş arası özgül öğrenme güçlüğü tanısı almış çocukların WISC-R testi ile stroop, bender-gestalt, harris lateralleşme ve görsel işitsel sayı dizisi testi b formu(GISD-B) testleri arasındaki ilişkilerin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe assesment of relationships between WISC-R test and stroop, bender-gestalt, harris lateralization, and visual –aural digit span-revised form (VADS-R)) tests in 7-11 years aged children diagnosed with learning disabilites
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-05
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSpecific learning disability
dc.subject.ytmLearning difficulty
dc.subject.ytmTests
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmBender Gestalt test
dc.subject.ytmVisual Audiotory Number Series Test
dc.subject.ytmIntelligence tests
dc.identifier.yokid10166638
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid485555
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess