Branş ve teknik öğretmenlerinin iş sağlığı ve güvenliği farkındalık düzeylerinin karşılaştırılması: Kars ili örneği
dc.contributor.advisor | Tümer, Esin | |
dc.contributor.author | Şanlibayrak, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:08:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:08:49Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-11-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/377919 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerimizin güvenlik kültürü düzeyi ve güvenlik kültürünü etkileyen etkenlerin neler olduğunu inceleyerek, öğretmenlerin iş güvenliğinin hangi alanlarda geliştirilebileceği ve bu alanlarda neler yapılabileceği sorularına cevap aramaktır.Bu çalışmada ölçüm aracı olarak Ahmet YURTÇU tarafından lisansüstü çalışması amacıyla 2015 yılında Amasya ilinde meslek liseleri için geliştirilen tutum ve yeterlik ölçeği kullanılmıştır. Anketi 200 meslek lisesi öğretmenine uygulanarak katılımcıların tutum ve yeterlik seviyesi belirlenmeye çalışılmıştır. Toplanan veriler, SPSS 24 programına yüklenip araştırma soruları ile aralarındaki ilişkinin anlamlılık düzeyi test edilmiştir. Katılımcıların tutum ve yeterlik anketine verdiği cevaplar ile araştırma soruları arasındaki ilişkinin anlamlılık düzeyini belirlemek için P<0.05 güven aralığı içerisinde ki kare testi yapılmıştır. Tutum ve yeterlik anketinden elde edilen sonuçların 3 kategori (olumlu, olumsuz ve nötr) altında ele alınmıştır. tutum ve yeterlik anketinden elde edilen sonuçlarla literatürdeki kavramsal yaklaşım karşılaştırılarak 15 araştırma sorusu incelenmiştir.Son olarak milli eğitim teşkilatının tarihsel süreci ve günümüzdeki yapısı incelendiğinde, eğitim ve öğretim hayatımız boyunca iş sağlığı ve güvenliği olgusuna yeterli düzeyde yer verilmediği görülmüştür. İş sağlığı ve güvenliği eğitimlerinin insan hayatında davranış değişikliğine yol açarak güvenlik kültürüne dönüşebilmesi için uygulama ve teorik derslerin eğitim ve öğretim hayatımızda ki temel eğitim bölümünden başlamak suretiyle müfredatlarına eklenmesi gerekmektedir.Anahtar kelimeler: Güvenlik Kültürü, Tutum ve Yeterlik, İş Güvenliği, Öğretmen | |
dc.description.abstract | The aim of the study explain level of teachers ' safety culture and what are the effects of the reason over safety culture. In this study also searching answers how teachers can improve safety culture , what they can do in this area.In this thesis as measuring instrument which has been used in Ahmet YURTÇU ' s master degree thesis in Amasya in 2015 at vocational high school as attitude and competence scale. Prepared survey applied for 200 vocational school teachers to measure their level of attitude and profiency. The collected graphics were based on the SPSS 24 program and the significance of the data between the research questions and the questionnaire was tested.Between the answers of participants who applied the survey and research questions measured to determine differences of level of significance P < 0,05 in confidence interval test of 'Kikare' was tested. Result of attitude and competence survey seperated by 3 categories ( positive, negative and neutral) , the results of attitude and competence survey compared conceptual approach which is in literature and 15 questions analysed.Finally , when National Education Organisation' s historical process and organisation ' s structure analysed, during our education life Safety culture is not being included sufficient level. In theory and practice we must add 'Health & Safety' lessons in our education system and even start for basic training at school to transform human behaviour as safety culture.Key Words: Safety Culture, Attitude and profiency, Health and Safety, Teacher | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Branş ve teknik öğretmenlerinin iş sağlığı ve güvenliği farkındalık düzeylerinin karşılaştırılması: Kars ili örneği | |
dc.title.alternative | Comparison of occupational health and safety awareness levels of branch and technical teachers:Example of the kars ci̇ty | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-27 | |
dc.contributor.department | İş Sağlığı ve Güvenliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | Technical instructors | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Occupational health | |
dc.subject.ytm | Work safety | |
dc.subject.ytm | Awareness | |
dc.subject.ytm | Kars | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Security | |
dc.identifier.yokid | 10207795 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 516437 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |