Show simple item record

dc.contributor.advisorBaripoğlu, Semra
dc.contributor.authorErbaş, Merve
dc.date.accessioned2020-12-29T09:08:34Z
dc.date.available2020-12-29T09:08:34Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/377846
dc.description.abstractÜniversite ortamı öğrencilerin belki de ailelerinden, yakın çevrelerinden ilk kez uzaklaştıkları eğitim ortamıdır. Bu nedenle de öğrenciler üzerinde pek çok etkiye sahiptir. İnsanoğlu yaşamın en erken döneminden itibaren bağlanma davranışı geliştirmeye başlamakta olup bu bağlanma davranışı biçimi gelecekteki yaşamında da etkisini göstermektedir. Olumlu bağlanma geliştirenlerin ileriki yaşamlarında diğerlerine göre çok daha başarılı oldukları aşikardır. Bağlanmanın türüne bağlı olarak insanlarda çok sayıda psikolojik, fiziksel ve sosyal sorunlar ortaya çıkabilmektedir. Bağlanmanın kaygı üzerinde de etkili olduğu yapılan çalışmalarla gösterilmiştir. Bu çalışmada üniversite öğrenimi için göçle yeni gelmiş öğrencilerle yerleşik öğrencilerin kaygı düzeyleri ve bağlanma stillerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda toplam 97 üniversite öğrencisi ile görüşülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen verilerin analizi sonucunda öğrencilerin kaygı düzeylerinin orta seviyede olduğu, olumlu bağlanma stillerine sahip öğrencilerde kaygı düzeyinin diğerlerinden daha düşük olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe university environment is perhaps the first educational environment in which students move away from their closed family. For this reason, it has many influences on the students. Mankind is beginning to develop attachment behavior from the earliest days of life, and this form of attachment behavior is also influential in future life. Those who develop positive attachment are much more successful in their future lives than others. Depending on the nature of the attachment, many psychological, physical and social problems can emerge in people. Studies have shown that bonding is also an effect on anxiety. In this study, it is aimed to investigate the anxiety levels and attachment styles of the students who are newly arrived by immigration for university learning. A total of 97 university students were interviewed for this purpose. Questionnaire was used as data collection tool in the study. Data obtained from the study were analyzed by SPSS program. Analysis of the data obtained showed that the anxiety levels of the students were moderate, and the anxiety levels of the students with positive attachment styles were lower than the others.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikiyatritr_TR
dc.subjectPsychiatryen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrenimi için göçle yeni gelmiş öğrencilerle yerleşik öğrenciler arasındaki kaygı düzeyleri ve bağlanma stillerinin incelenmesi.
dc.title.alternativeComparison of anxiety levels and attachment styles of residents with newly arrived students migrating for university education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-23
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmUniversity campuses
dc.subject.ytmSettlement characteristics
dc.subject.ytmMigrations
dc.subject.ytmEducational environment
dc.subject.ytmDisplacement
dc.subject.ytmLocation area
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmAttachment styles
dc.identifier.yokid10169041
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid485473
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess