Ergenlerde ebeveyn tutumları, bağlanma stilleri ve internet kullanım bozukluğu arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Göğcegöz Gül, Işıl | |
dc.contributor.author | Kuş, Ubeydullah Enes | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:08:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:08:12Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/377737 | |
dc.description.abstract | İnsan hayatının başlangıcından itibaren öğrenme süreci başlar, ilk öğrenme sürecinin başladığı yer anne babayı rol model olarak alması ve onlarla kurduğu ilişkidir. Bu sürecin akabinde çevresindeki insanlar ve çevresindeki nesneler kurduğu ilişki bireyin öğrenmesini devam ettirecektir. Bu süreçte öğrenilen tutumlar bireyin ileride kuracağı nesne ve insan ilişkilerini doğrudan etkileyecektir. Günümüzün en yaygın patolojilerinden kabul edilen internet kullanım bozukluğunu etkileyen nedenleri araştırma üzerine yapılan bu çalışma ergenler ve aileleri ile çalışılmıştır Araştırmada katılımcılara; `Beck Depresyon Ölçeği`, `Üç Boyutlu Bağlanma Stilleri Ölçeği`, `Young İnternet Bağımlılığı Testi-Kısa Formu` ve `Ebeveyn Tutum Ölçeği` ayrıca `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma evrenini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Kocaeli ilinde öğrenim gören ergenler ve ebeveynleri oluşturmaktadır. Örneklemini ise seçkisiz olarak belirlenen 134 ergen ve bu ergenlerin ebeveynleri oluşturmaktadır. Katılımcıların 66'sı (%49,3) kız ve 68'i (%50,7) erkektir. Araştırmanın verileri analiz edilmiş ve ergenlerde internet kullanım bozukluğu ile bağlanma stilleri ve ebeveyn tutumları arasında anlamlı korelasyon bulunmamıştır, cinsiyetler arasında internet kullanım bozukluğu arasındaki fark incelenmiş, cinsiyet ile internet kullanım bozukluğu arasında anlamlı fark bulunamamıştır. Ebeveyn tutumu ile yaş ve cinsiyet arasındaki bağıntı incelenmiş ve ebeveyn tutumu, yaş ve cinsiyet arasında anlamlı fark bulunamamıştır. Ebeveyn tutumları ile internet kullanım bozukluğu arasındaki bağıntı incelenmiş ve aralarında anlamlı korelasyon tespit edilmiştir. Bağlanma stilleri ile internet kullanım bozukluğu arasındaki bağıntının incelenmesi sonucunda anlamlı korelasyon tespit edilmiştir. Ebeveyn tutumları ile depresyon arasındaki bağıntı incelendiğinde anlamlı bir bağıntı bulunamamıştır. Bağlanma stilleri ile depresyon arasında bağıntı incelendiğinde anlamlı bir korelasyon bulunamamıştır. | |
dc.description.abstract | Process of learning starts with the begining of the person's life. First steps of the process of learning involves taking the mother and father as role models and communicating with them. After that one's learning countiunes via communicating with people and objects around him/her. Behaviors that has been learned in this process affects one's relationships with other people and objects directly. This study is about the Internet use disorder, one of the most common pathologies in these days. In this study we have been worked with teenagers and their parents. In this study, Beck Depression Scale , Attachment Style Scale, Young Internet Addiction Test, Parenting Atitude Scale has been used also Personal Information Form is used. Universe of this study includes teenagers who have been studying in Kocaeli province between the years 2017 and 2018. Sampling of this study is 134 teenager and their parents who have been selected randomly. 66 participants are female (%49.3) and 68 participants are male (%50.7). The data were analyzed and there were no significant correlations between internet use disorder and attachment styles and parental attitudes in adolescents, the difference between sex and Internet use disorder was examined and there was no significant difference between sex and Internet use disorder. The relationship between parental attitudes and age and gender was examined and there was no significant difference between parental attitudes and age and gender. The relationship between parental attitudes and Internet use disorder was examined and significant correlation was found between them. A significant correlation was found between the linkage between the bonding styles and the internet use disorder. There was no significant correlation between parental attitudes and depression. There was no significant correlation between attachment styles and depression. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Ergenlerde ebeveyn tutumları, bağlanma stilleri ve internet kullanım bozukluğu arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of relationship between parental churches, bonding styles and internet use di̇sorder in adolescents | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Klinik Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Technological dependence | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.subject.ytm | Parents attitude | |
dc.subject.ytm | Attachment styles | |
dc.subject.ytm | Internet | |
dc.subject.ytm | Internet use | |
dc.identifier.yokid | 10180265 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 486060 | |
dc.description.pages | 77 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |