Sosyal hizmet eğitim ve mesleğine dair akademisyenler, sosyal çalışmacılar, öğrenciler ve mezunların görüş ve önerilerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Taylan, Hasan Hüseyin | |
dc.contributor.author | Uysal, Sibel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:07:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:07:34Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-11-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/377556 | |
dc.description.abstract | This research investigates deeply about social services and future of the occupations This investigation's objective is the students receiving help from social service's educational department social workers who are concerned about the community troubles and in the end, to examine deeply that what troubles they have graduating from social services training but inoperative. Therefore the investigation is necessarary to find a solution for those inconvenient troubles. Deep interview techniques have been used to connect datas and group-work is consisted of social workers, trainerss, students from the social service and graduates election in social services. It had been done with criteria from proposeful illustration methods in 2019 7 social-work-university students group-work,7 graduates but inoperative individuals,6 social workers and 5 social service education members in total consists of 25 people. In the process half structured interview forms had been used and it had been recorded with transcription. This interviews had been resolved with the content-analyze methods. According to the proofs,the biggest trouble that is growing fast and without infrastructure of social service education,with this problem the lack of social services which took place among the members appeared in universities and it is the fact that students graduated without necessary knowledge and equipments in the education process.Also student admission fort he open education with the high limited and the fact that social work education is given in many universities,has increased the number of graduates and unemployed.On of the important points of the research finding is that regardless the workload of social workers in their professional lives, they can not experience professional satisfaction. Also the fact that their proffesional identities were not clearly known by the society was determined as another problem. | |
dc.description.abstract | Bu araştırma sosyal hizmet eğitim ve mesleğinin geleceğine dair sorunları ve çözüm önerilerini derinlemesine incelemektedir. Araştırmanın konusu sosyal hizmet eğitimi alan öğrenciler, eğitimi veren öğretim elemanları, toplum sorunları ile ilgilenen sosyal çalışmacılar ve son olarak da sosyal hizmet mezunu olup çalışmayan bireylerin sorunlarını derinlemesine incelenmesidir. Sorunların nitel araştırma ile belirlenmesi hedef alınmıştır.Verilerin toplanmasında derinlemesine görüşme tekniği kullanılmış ve çalışma grubunu oluşturan sosyal çalışmacılar, sosyal hizmet öğretim elemanları, sosyal hizmet öğrencileri ve sosyal hizmet mezunlarının seçimi, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi ile yapılmış olup çalışma grubunu 2019 yılı 7 sosyal hizmet üniversite öğrencisi,7 sosyal hizmet bölüm mezunu olup çalışmayan bireyler, 6 sosyal çalışmacı ve 5 sosyal hizmet öğretim elemanı olup toplam 25 bireyden oluşmaktadır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmış ve ses kayıt cihazı ve not alma ile görüşmeler kayıt altına alınmıştır. Görüşmeler içerik analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre sosyal hizmet eğitiminde yaşanan en büyük sorun, sosyal hizmet eğitiminin hızlı ve altyapısız şekilde büyümesidir. Bu problem ile birlikte üniversitelerde sosyal hizmet kökenli öğretim elemanı eksikliği ortaya çıkmış ve öğrencilerin eğitim süreci boyunca gerekli donanıma ve bilgiye sahip olmadan mezun olmalarına neden olmuştur. Ayrıca açık öğretim fakültelerinin yüksek kontenjanlarla öğrenci kabulü ve birçok üniversitede de sosyal hizmet eğitiminin veriliyor olması ciddi oranda mezun ve işsiz sayısının artmasına neden olmuştur.Araştırma bulgularında ortaya çıkan önemli noktalardan biri de sosyal çalışmacıların meslek hayatlarında iş yüklerinin fazla olmasına rağmen mesleki doyumu yaşayamamaları olarak tespit edilmiştir. Ayrıca mesleki kimliklerinin toplum tarafından net olarak bilinmemesi sosyal çalışmacıların yaşadığı diğer bir problem olarak belirlenmiştir. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Sosyal Hizmetler | tr_TR |
dc.subject | Social Services | en_US |
dc.title | Sosyal hizmet eğitim ve mesleğine dair akademisyenler, sosyal çalışmacılar, öğrenciler ve mezunların görüş ve önerilerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Social work education and the profession's future academics, social researchers, students and an examination of the opinions and proposals of graduates | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-13 | |
dc.contributor.department | Sosyal Hizmet Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social development | |
dc.subject.ytm | Social thought | |
dc.subject.ytm | Social identity | |
dc.subject.ytm | Social work | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Academic personnel | |
dc.subject.ytm | Social workers | |
dc.subject.ytm | Social work education | |
dc.subject.ytm | Vocational education | |
dc.identifier.yokid | 10260190 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 563109 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |