Otomotiv sektöründe baua LMM yöntemleriyle ergonomik risk değerlendirilmesi: Teknik servis çalışmaları vaka analizi
dc.contributor.advisor | Ensari Özay, Müge | |
dc.contributor.author | Yüce, Demet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:07:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:07:31Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-04-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/377541 | |
dc.description.abstract | Araştırma amacı otomotiv servislerinde çalışanların maruz kaldıkları ergonomik risklerin belirlenmesi ve bu riskler ile ilgili iyileştirmelerin önerilmesi ve böylelikle çalışanların ergonomik risk maruziyetinin azaltılarak çalışan zarar görme ihtimalinin azaltılmasıdır.Otomotiv sektöründe dünya genelinde 8 milyon kişinin çalıştığı ve genel olarak maruz kalınan ergonomik risklerden bu çalışanların etkilendiği düşünüldüğünde, araştırmanın önemini araştırma sonuçları yardımıyla bulunan ergonomik bir iyileştirme eyleminin etkileyeceği insan sayısının büyüklüğü göstermektedir.Araştırma kapsamında planlanan araştırma yöntemi, incelenen otomotiv servisinin çalışanlarının, ergonomik olarak riskli görülen işlerinin, ergonomik risk analizleri ile değerlendirilmesinin yapılarak mevcut ergonomik risklerini ortaya koyacağından nicel araştırma yöntemlerinden betimleyici araştırma tipi olarak belirlenmiştir.Ergonomik risk analizleri Almanya Federal İş Sağlığı Enstitüsü tarafından geliştirilen anahtar gösterge metodları ile yapılmıştır. Risk analizleri sonuçlarında örnek işler için ergonomik risk seviyeleri ortaya konmuştur. Araştırmada bu risk seviyelerinin iyileştirilmesi için çözüm önerilerinde bulunulmuş ve benzer çalışmalardaki görüşlere yer verilmiştir.Son olarak ergonomik riskleri azaltmak için araştırmacı tarafından yönetimsel olarak yapılması gerekenler sonuç ve öneriler kısmında sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of the study is to determine the ergonomic risks that employees are exposed to in automotive services and to suggest improvements related to these risks, thereby reducing the possibility of employee damage by reducing the employees' ergonomic risk exposure.Considering the fact that 8 million people working in the automotive sector and the ergonomic risks that are generally exposed to these employees are affected, the importance of the research shows the magnitude of the number of people affected by an ergonomic improvement action with the help of research results.The research method, which was planned within the scope of the research, was determined as the descriptive research type among the quantitative research methods because the ergonomic risk analysis of the workers of the automotive service examined, their ergonomic risk analysis and their present ergonomic risks will be revealed.Ergonomic risk analyzes were made by the key indicator methods developed by the Federal Institute of Occupational Health in Germany. In the results of risk analyzes, ergonomic risk levels were determined for sample works. In the research, solution suggestions were made for the improvement of these risk levels and opinions on similar studies were included.Finally, in order to reduce the ergonomic risks, the results of the managerial studies by the researcher are presented in the conclusions and recommendations. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sağlık Eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Health Education | en_US |
dc.title | Otomotiv sektöründe baua LMM yöntemleriyle ergonomik risk değerlendirilmesi: Teknik servis çalışmaları vaka analizi | |
dc.title.alternative | Ergonomic risk assessment by baua LMM methods in automotive sector: Technical service studies case analysis | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-04-02 | |
dc.contributor.department | İş Sağlığı ve Güvenliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Work safety | |
dc.subject.ytm | Occupational health | |
dc.subject.ytm | Ergonomics | |
dc.subject.ytm | Automotive sector | |
dc.subject.ytm | Automotive industry | |
dc.identifier.yokid | 10251013 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 560363 | |
dc.description.pages | 148 | |
dc.publisher.discipline | İş Sağlığı ve Güvenliği Bilim Dalı |