Show simple item record

dc.contributor.advisorGöğcegöz Gül, Işıl
dc.contributor.authorŞafak, Hande
dc.date.accessioned2020-12-29T09:07:31Z
dc.date.available2020-12-29T09:07:31Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-03-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/377540
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı lisans ve yüksek lisans psikoloji eğitimi gören öğrencilerin cinsel mit düzeyleri ile cinsiyet rolleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Ek olarak, araştırmada öğrencilerin cinsiyeti, yaşı, ilk flört yaşları, ebeveynlerinin eğitim düzeyleri, ebeveynlerinden algıladıkları tutumlar gibi değişkenlerin cinsel mit düzeyleri ile cinsiyet rolleri üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın evreni İstanbul ili Üsküdar İlçesinde bulunan Üsküdar Üniversitesinde psikoloji öğrenimi gören lisans ve yüksek lisans öğrenciler oluşturmaktadır. Aynı zamanda öğrencilerin demografik özelliklerini öğrenmek adına Kişisel Bilgi Formu ve değişkenleri ölçmek adına da Cinsel Mit Ölçeği ile Toplumsal Cinsiyet Rolleri Ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde Mann Whitney U, Kruskal Wallis H ve Spearman Testleri kullanılmıştır. Araştırmada sosyo-demografik özelliklere göre bakıldığında; erkeklerin erkek cinsiyet rolü ölçeğinden aldıkları puanların kadınların erkek cinsiyet rolü ölçeğinden aldıkları puanlara oranla daha yüksek olduğu, öğrencilerin yaşları arttıkça cinsel mit ölçeğinden aldıkları puanların düştüğü, öğrencilerin ilk flört yaşı arttıkça öğrencilerin geleneksel cinsiyet rolü ölçeğinden aldıkları puanların da arttığı, öğrencilerin yaşamış olduğu flört sayısı arttıkça öğrencilerin cinsel mit ve geleneksel cinsiyet rolü ölçeklerinden aldıkları puanlarda düşmekte gibi sonuçlara ulaşılmıştır. Ayrıca; cinsel bilgi düzeylerini yeterli bulmayan öğrencilerin cinsel mit ölçeğinden aldıkları puanların cinsel bilgi düzeylerini yeterli bulan öğrencilerin cinsel mit ölçeğinden aldıkları puanlara oranla daha yüksek olduğu, öğrencilerin cinsel mit düzeyleri arttıkça öğrencilerin eşitlikçi cinsiyet rolü ölçeğinden aldıkları puanlarda düşmekte olduğu ve öğrencilerin cinsel mit düzeyleri arttıkça öğrencilerin geleneksel cinsiyet rolü ölçeğinden aldıkları puanlarda artmakta olduğu görülmüştür.Araştırmanın sonunda yer alan tartışma bölümünde bulgulara dayalı olarak araştırmacılara ve alanda çalışan psikolojik danışmanlara yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Toplumsal Cinsiyet Rolleri, Cinsellik, Cinsel Mitler
dc.description.abstractThis study's aim is to examine the relationship between sexual myth levels and gender roles attitude for pschology students at undergraduate and post graduate level. Besides, the effects of variables such as students' sex, age, age of first date, parental education level and parental attitudes on sexual myth levels and gender roles are examined. The population of the study is psychology students of Uskudar University in Istanbul, Uskudar. Also, according to identify demographic characteristics of students, Personal Information Form, and to evaluate variables, Sexual Myth Scale and Gender Roles Scale are applied. Mann Whitney U, Kruskal Wallis H and Spearman Tests are used in the analysis of data. When the socio-demographic characteristics analyzed, it is found out that men have higher scores on male gender role scale than women , as students' age increase, their scores on sexual myth scale decrease, as students' age of first date increase, their scores on traditional sexual role scale increase, as long as students date more, their scores on sexual myth and traditional gender role scales decrease. In addition, it is seen that students who found their sexual knowledge level adequate have higher scores on sexual myth scale than who do not. Also, as students' sexual myth levels increase, their scores on egalitarian gender role scale decrease, though their scores on traditional gender role scale increase. In the discussion section at the end of the research, suggestions for researchers, psychological consultants working on this field had been proposed on research findings.Key Words: Gender Roles, Sexuality, Sexual Mythsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLisans ve yüksek lisans psikoloji eğitimi alan öğrencilerin cinsel mit ve cinsiyet rolleri tutumu arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the relationship between sexual myth and gender roles attitude for pschology students at undergraduate and post graduate level
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-12
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmPostgraduation students
dc.subject.ytmGraduate students
dc.subject.ytmPsychology education
dc.subject.ytmGender roles
dc.subject.ytmSexual myth
dc.subject.ytmSexuality
dc.subject.ytmGender identity
dc.identifier.yokid10194343
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid505340
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess