Show simple item record

dc.contributor.advisorTaşdemir Erinç, Dilek Meltem
dc.contributor.authorAba, Dilan
dc.date.accessioned2020-12-29T09:07:30Z
dc.date.available2020-12-29T09:07:30Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-02-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/377537
dc.description.abstractÖğrencilerin sınav kaygısı ile akademik başarıları arasındaki cinsiyet farklılığının belirlenmesi amacıyla yapılan bu araştırmaya yaşları 10-14 arasında değişen, ilköğretim 5-8. Sınıf 50'si (%50) kız, 50'si (%50) erkek olmak üzere toplam 100 öğrenci dahil edilmiştir. Yapılan istatistiksel analizler neticesinde kız öğrencilerde sınav kaygısı ve akademik başarı düzeyinin daha yüksek olduğu, buna karşın sınav kaygısı düzeyi ile akademik başarı arasında kız öğrencilerde anlamlı bir ilişki olmadığı, erkek öğrencilerde ise sınav kaygısının kuruntu altboyutu ve toplam sınav kaygısı düzeyi ile akademik başarı arasında negatif yönlü, orta kuvvette ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Diğer bir ifadeyle sınav kaygısının akademik başarı üzerindeki etkisinin erkek öğrencilerde daha yüksek olduğu tespit edildi.Anahtar Kelimeler: Sınav kaygısı, akademik başarı, cinsiyet
dc.description.abstractA total of 100 students between 10-14 years old (50%) girls and 50 (50%) boys studying in 5-8th class were included in to the research conducted to determine the gender difference between students' anxiety and academic. As a result of the statistical analyzes made, it was found that there was a higher level of test anxiety and academic achievement in the female students whereas there was no significant relationship between the test anxiety level and the academic achievement in the female students and in the male students the negative level between the anxiety level of the test anxiety and the total test anxiety level and academic achievement , moderate strength and a significant relationship. In other words, the effect of test anxiety on academic achievement was found to be higher in male students.Key words: Examination anxiety, academic achievement, genderen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÖğrencilerin sınav kaygısı ile akademik başarı arasındaki cinsiyet farklılığı
dc.title.alternativeGender difference between students' test anxiety and academic achievement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-20
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmTest anxiety
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmGender differences
dc.identifier.yokid10191006
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid504630
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess