Öğrencilerin sınav kaygısı ile akademik başarı arasındaki cinsiyet farklılığı
dc.contributor.advisor | Taşdemir Erinç, Dilek Meltem | |
dc.contributor.author | Aba, Dilan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:07:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:07:30Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-02-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/377537 | |
dc.description.abstract | Öğrencilerin sınav kaygısı ile akademik başarıları arasındaki cinsiyet farklılığının belirlenmesi amacıyla yapılan bu araştırmaya yaşları 10-14 arasında değişen, ilköğretim 5-8. Sınıf 50'si (%50) kız, 50'si (%50) erkek olmak üzere toplam 100 öğrenci dahil edilmiştir. Yapılan istatistiksel analizler neticesinde kız öğrencilerde sınav kaygısı ve akademik başarı düzeyinin daha yüksek olduğu, buna karşın sınav kaygısı düzeyi ile akademik başarı arasında kız öğrencilerde anlamlı bir ilişki olmadığı, erkek öğrencilerde ise sınav kaygısının kuruntu altboyutu ve toplam sınav kaygısı düzeyi ile akademik başarı arasında negatif yönlü, orta kuvvette ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Diğer bir ifadeyle sınav kaygısının akademik başarı üzerindeki etkisinin erkek öğrencilerde daha yüksek olduğu tespit edildi.Anahtar Kelimeler: Sınav kaygısı, akademik başarı, cinsiyet | |
dc.description.abstract | A total of 100 students between 10-14 years old (50%) girls and 50 (50%) boys studying in 5-8th class were included in to the research conducted to determine the gender difference between students' anxiety and academic. As a result of the statistical analyzes made, it was found that there was a higher level of test anxiety and academic achievement in the female students whereas there was no significant relationship between the test anxiety level and the academic achievement in the female students and in the male students the negative level between the anxiety level of the test anxiety and the total test anxiety level and academic achievement , moderate strength and a significant relationship. In other words, the effect of test anxiety on academic achievement was found to be higher in male students.Key words: Examination anxiety, academic achievement, gender | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Öğrencilerin sınav kaygısı ile akademik başarı arasındaki cinsiyet farklılığı | |
dc.title.alternative | Gender difference between students' test anxiety and academic achievement | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-02-20 | |
dc.contributor.department | Klinik Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Test anxiety | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Gender differences | |
dc.identifier.yokid | 10191006 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 504630 | |
dc.description.pages | 78 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |