Sosyal hizmet öğrencilerinin sosyal adalet savunuculuğu yetkinlikleri ile çocuk ihmal ve istismarına bakış açıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Yolcuoğlu, İsmet Galip | |
dc.contributor.author | Eren, Gökçe Serpil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:07:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:07:28Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-10-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/377526 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, sosyal hizmet öğrencilerinin sosyal adalet savunuculuğu yetkinlikleri ile çocuk ihmal ve istismarına bakış açıları arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla `sosyal adalet savunuculuğu` ve `çocuk istismar ve ihmalini belirlemede bilgi düzeyi` ölçeklerinden yararlanılmıştır. Ölçeğin güvenirliğini belirlemek amacıyla Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı değeri incelenmiş ve bu değer `sosyal adalet savunuculuğu` ölçeğinde 0.76 ve `çocuk istismar ve ihmalini belirlemede bilgi düzeyi` ölçeğinde ise 0.66 olarak tespit edilmiştir. Bu doğrultuda, 201 öğrenci üzerinde anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların `sosyal adalet savunuculuğu` ölçeğinde yer alan ifadelere 3.33 ve `çocuk istismar ve ihmalini belirlemede bilgi düzeyi` ölçeğinde yer alan ifadelere ise 3.38'lik düzeyde bir katılım sağladıkları görülmüştür. Uygulama sonucunda elde edilen verilerin çözümlenmesinde, gruplar arasında karşılaştırma yapmaya olanak sağlayan Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis H Testi kullanılmıştır. Farklılığın kaynağının hangi gruplar arasında olduğunun belirlenmesi için ise Post Hoc testlerinden Tukey testi kullanılmıştır. Yine araştırmada, ölçek ifadeleri arasında yer alan boyutların birbirleri ile olan ilişkilerinin yönünü ortaya koyan korelasyon analizine yer verilmiştir. Araştırma sonucunda, katılımcıların sosyal adalet savunuculuğuna yönelik görüşleri ile çocuk istismar ve ihmalini belirlemede bilgi düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığı ortaya çıkmıştır. Katılımcıların sosyal adalet savunuculuğuna yönelik görüşleri ile cinsiyet, toplam aylık harcama tutarı değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı ancak yaş değişkeni ve devam edilen program ile arasında anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Son olarak, katılımcıların çocuk istismar ve ihmalini belirlemede bilgi düzeyleri ile cinsiyet, yaş, devam edilen program ve aylık toplam harcanan tutar değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Adalet, Çocuk İstismar ve İhmal, Mann Whitney U Testi, Kruskal Wallis Testi. | |
dc.description.abstract | This study was carried out to determine the relationship between social work students' social justice advocacy competencies and their perspectives on child neglect and abuse. For this purpose, inden social justice advocacy düzey and` knowledge level in determining child abuse and neglect uc were used. In order to determine the reliability of the scale, Cronbach Alpha internal consistency coefficient value was examined and this value was determined as 0.76 in 0.7 social justice advocacy ulu scale and 0.66 in `level of knowledge in determining child abuse and neglect ron scale. Accordingly, a questionnaire was applied on 201 students. As a result of the study, it was seen that the participants' participation in the scale of düzey social justice advocacy` was 3.33 and savun knowledge level in determining child abuse and neglect el was 3.38. Mann Whitney U Test and Kruskal Wallis H Test were used to analyze the data obtained from the application. The Tukey test was used to determine which groups were the source of the difference. In the research, the correlation analysis, which shows the direction of the relations between the dimensions of the scale expressions, is given. As a result of the study, it was revealed that there was no significant relationship between the participants' views on social justice advocacy and their level of knowledge in determining child abuse and neglect. It was found that there was no significant difference between the views of the participants about the advocacy of social justice and the variables of gender, continuity of the program and total monthly expenditure, but there was a significant diffence between age variable and continuity of the program. Finally, it was found that there was no significant difference between the knowledge levels of the participants in determining child abuse and neglect and gender, age, current program and monthly total spent variables.Keywords: Social Justice, Child Abuse and Neglect, Mann Whitney U Test, Kruskal Wallis Test. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sosyal Hizmetler | tr_TR |
dc.subject | Social Services | en_US |
dc.title | Sosyal hizmet öğrencilerinin sosyal adalet savunuculuğu yetkinlikleri ile çocuk ihmal ve istismarına bakış açıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the relationship between social justice advocacy competencies of social work student and perspectives on child neglect and abuse | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-19 | |
dc.contributor.department | Sosyal Hizmet Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social work | |
dc.subject.ytm | Social work education | |
dc.subject.ytm | Justice | |
dc.subject.ytm | Child negligence | |
dc.subject.ytm | Child abuse | |
dc.subject.ytm | Child abuse-sexual | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Social justice | |
dc.subject.ytm | Tests | |
dc.identifier.yokid | 10254477 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 561044 | |
dc.description.pages | 145 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |