Show simple item record

dc.contributor.advisorMetin, Barış
dc.contributor.authorUnver, Anastasia
dc.date.accessioned2020-12-29T09:07:17Z
dc.date.available2020-12-29T09:07:17Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/377472
dc.description.abstractKognitif Süreçler, yönetici işlevler, çalışma belleği, problem çözme, karar verme, gerektiği durumlarda davranışı değiştirebilme, farklı stratejiler üretebilme, planlama, duygusal kontrol, bir işi başlatabilme, organizasyon olabilme, neden sonuç ilişkisi kurabilme, dürtü kontrolü ve zaman yönetimi olayları kapsamaktadır. Bu çalışmamızın amacı, nörolojik temeller açısından 4-6 yaş arası Down Sendromlu çocuğun duygu kontrolüne ve dürtüselliğe ilişkin özelliklerinin büyük bir kısmını kapsadığı düşünülen yönetici işlevlerin eğitsel değişkenler üzerinde incelenmesidir. 4-6 yaş arası Down Sendromlu çocuklar örneklem olarak belirlenmiş, Yürütücü İşlevleri geliştirici Görev (Set) Değiştirme Becerisi Geliştirici eğitime tabi tutulmuşlardır. Eğitim verilmeden önce araştırmaya katılan çocukların gelişim seviyelerini ölçmek için Ankara Gelişim Tarama Envanteri uygulandı. Ayrıca Görev (Set) Değiştirme eğitiminden öncesi eğitim verildikten sonra Okul Öncesi Öz Düzenleme Ölçeği ile Okul Öncesinde Davranış Sorunları Tarama Ölçeği yapıldı ve sonuçlar karşılaştırıldı. Uygulanan Görev (Set) Değiştirme Eğitimi yönetici işlevler üzerinde farklılık yarattığı ve eğitimin etkili olabileceği tespit edilmiştir.Nörobilim açısından Yönetici İşlevlerin içinde değerlendirilen duygu ve dürtü kontrolü gibi özelliklerin gelişmesinde Down Sendromlu çocuklarda Problem Davranışların azaltabileceği konusu tartışıldı. Ayrıca Yönetici İşlevlerin geliştirilmesinde çocukların kognitif becerilerin artması ile ilgili bazı konular değerlendirildi.Sonuç olarak, Down Sendromlu çocukların yürütücü İşlevler gelişimi Davranış edinebilme becerilerine olumlu etki etmektedir. Anahtar Kelimeler: Yürütücü İşlevler, Down Sendrmomu, Dürtüsellik, Duygu Kontrolü, Öz Düzenleme
dc.description.abstractCognitive Processes, executive functions, working memory, problem solving, decision making, changing behavior when necessary, producing different strategies, planning, emotional control, starting a business, being an organization, causing cause relations, impulse control and time management. The aim of this study was to examine the functions of the executive functions which are thought to be related to the emotion control and impulsivity of the child with Down syndrome between the ages of 4-6 on neurological basis.The children with Down syndrome between the ages of 4 and 6 were designated as the sample and they were trained in the role of changing the developing skills. Before the training, the Ankara Development Screening Inventory was applied to measure the children's level of development. In addition, the Pre-School Self-Regulation Scale and Pre-School Behavior Problems Screening Scale were performed and the results were compared. It has been determined that the change of Task (Set) Change Training creates a difference on executive functions and education can be effective.In terms of neuroscience, it was discussed that the Problem Behaviors could be reduced in children with Down syndrome in the development of features such as emotion and impulse control evaluated within the Executive Functions. In addition, some issues related to the increase of cognitive skills of children were evaluated in the development of Administrator Functions.As a result, executive functions of children with Down Syndrome have a positive effect on their behavior.Keywords: Executive Functions, Down Syndrome, İmpulsiveness, Emotion Kontrol, Self-Regulationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectNörolojitr_TR
dc.subjectNeurologyen_US
dc.title4-6 yaş arası down sendromlu çocukların bilişsel rehabilitasyonun davranışlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of cognitive rehabilitation on behavior of children with down syndrome between 4-6 years
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-03
dc.contributor.departmentNörobilim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmCognition
dc.subject.ytmRehabilitation
dc.subject.ytmImpulsive behavior
dc.subject.ytmEmotion regulation
dc.subject.ytmSelf regulation
dc.identifier.yokid10253731
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid560975
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess