Harita meslek lisesi, ön lisans harita teknikerliği ve lisans harita mühendisliği öğrencilerinin iş sağlığı ve güvenliği algısının karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Ensari Özay, Müge | |
dc.contributor.author | Büyükaydin, Aykan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:07:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:07:00Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-12-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/377383 | |
dc.description.abstract | İş sağlığı ve güvenliği, iş dünyasının temel odaklarından biri olduğu kadar aynı zamanda toplumsal bir olgudur. İş sağlığı ve güvenliği, yalnızca işverenleri ya da işçileri değil toplumun genelini ilgilendirmektedir ve bu sebeple konuya ilişkin toplumsal bir gelişme sağlanması oldukça önemlidir. İş sağlığı ve güvenliği algısı ise sektörden sektöre, eğitim düzeyine ve diğer demografik özelliklere bağlı olarak farklılık gösteren bir olgudur. Temel hedef iş sağlığı ve güvenliği algısında benzerliğin yakalanması ve her kesimin konuya ilişkin gelişiminin sağlanmasıdır. Çalışma kapsamında da hem teorik hem de uygulamalı bir çalışmaya gidilmiştir. Çalışmada iş sağlığı ve güvenliği algısı haritacılık bölümü özelinde ele alınmış ve farklı eğitim düzeylerine göre iş sağlığı ve güvenliği algısının farklılık gösterip göstermediği arayışı temelinde gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla öncelikli olarak lise, ön lisans ve lisans düzeylerinde verilen harita bölümü programlarının kapsamına yer verilmiş, verilen eğitim hakkında incelemelerde bulunulmuştur. Daha sonra iş sağlığı ve güvenliği olgusu üzerinde durularak hem olgunun gelişimine, hem iş sağlığı ve güvenliğinin sağlanmasında başlıca taraf olan işverenlerin sorumluluklarına hem de bir diğer taraf olan kanun koyucu tarafından gerçekleştirilen yasal düzenlemeler incelenmiştir. Son olarak harita bölümü özelinde yaşanan iş kazaları ve meslek hastalıkları üzerinde durularak teorik kısım tamamlanmıştır. Uygulama kısmında ise lise, ön lisans ve lisans düzeylerinde eğitimini sürdüren ya da tamamlamış bireylerin katılımı ile 265 katılımcıdan oluşan bir örneklem oluşturulmuş ve bu örneklem özelinde eğitim düzeyine bağlı olarak iş sağlığı ve güvenliği algısının farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. SPSS 18.0 programında gerçekleştirilen analizler sonucunda katılımcıların cinsiyetlerine, yaşlarına, eğitim düzeylerine ve sınıflarına bağlı olarak iş sağlığı ve güvenliği algılarında anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır.Anahtar Kelimeler: Harita Mühendisliği, Harita Teknikerliği, İş Sağlığı ve Güvenliği | |
dc.description.abstract | Occupational Health and safety is one of the main focuses of the business world as well as a social phenomenon. Occupational Health and safety concerns the general public, not just employers or workers, and for this reason it is very important to ensure a social development in relation to the issue. The perception of occupational health and safety is a phenomenon that differs from sector to sector, depending on the level of education and other demographic characteristics. The main objective is to capture the similarity in the perception of occupational health and safety and to ensure the development of all sectors on the subject. Within the scope of the study, both theoretical and practical work was carried out. In the study, the perception of occupational health and safety was taken into consideration in the department of cartography and it was carried out on the basis of the search for whether the perception of occupational health and safety differed according to different levels of education. For this purpose, the scope of the map Department programs given primarily at high school, associate degree and undergraduate levels were included and examinations were made about the education given. Then the phenomenon of the development of both cases, with an emphasis on occupational health and safety, and occupational health and safety responsibilities of the employer in ensuring the main party who is both a legislator with the legislative arrangements examined by the other party. Finally, the theoretical part was completed by focusing on occupational accidents and occupational diseases experienced in the map section. The application part of high school, or individuals who have completed continuing education at the undergraduate and graduate levels with the participation of a sample of 265 participants was created, and depending on the level of special education in this sample, examined whether the perception of differ in occupational health and safety. The analyses performed in SPSS 18.0 showed no significant difference in occupational health and safety perceptions depending on the gender, age, educational level and class of the participantsKeywords: Map Engineering, Map Technician, Occupational Health and Safety | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Halk Sağlığı | tr_TR |
dc.subject | Public Health | en_US |
dc.title | Harita meslek lisesi, ön lisans harita teknikerliği ve lisans harita mühendisliği öğrencilerinin iş sağlığı ve güvenliği algısının karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Comparison of occupational healt and safety perception of the students of map vocational high school, associate degree map technician and undergraduate map engineering | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-16 | |
dc.contributor.department | İş Sağlığı ve Güvenliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Maps | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Pregraduate | |
dc.subject.ytm | Occupational health | |
dc.subject.ytm | Work safety | |
dc.subject.ytm | Map engineering | |
dc.subject.ytm | Map technician | |
dc.identifier.yokid | 10245656 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 606800 | |
dc.description.pages | 83 | |
dc.publisher.discipline | İş Sağlığı ve Güvenliği Bilim Dalı |