Sosyal hizmette etik algılarının değerlendirilmesi: Sosyal hizmet öğrencileri üzerine bir uygulama
dc.contributor.advisor | Yolcuoğlu, İsmet Galip | |
dc.contributor.author | Taşcioğlu, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:06:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:06:58Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-04-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/377374 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın literatür bölümünde sosyal hizmet ve sosyal hizmet eğitimi kavramları açıklanmaya çalışılmıştır. Sosyal hizmet kavramı açıklanırken bilhassa hak temelli yaklaşım üzerinden durulmuş konu hakkında geniş bir araştırma yazısına yer verilmiştir. Sosyal hizmet kavramı etik boyutu ile alınmış, bireylerin hakları ve refahına ilişkin konular, kamu refahına ilişkin konular, eşitlik, farklılık ve baskıya ilişkin konular ve mesleki roller, ilişkiler ve sınırlara ilişkin konular olmak üzere 4 alt başlık altında ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır. Sosyal hizmet eğitimi kavramı; Sosyal hizmet eğitimi kapsamı, sosyal hizmet mesleğinin insan hakları mesleği boyutu, sosyal hizmet bölümü öğrencilerinin konumu ve sorumlulukları, sosyal hizmet bölümü eğitimcilerinin konumu ve sorumlulukları ve sosyal hizmet uzmanlarının mesleki uygulamaları ve çalışma koşulları alt başlıkları ile ifade edilmiş bütün bu literatür taraması ardından sosyal hizmette etik kavramının incelenmesini içermiştir. Uygulama bölümüne gelindiğinde ise mülakat yöntemi ile belirli bir örneklem üzerinde sosyal hizmet kavramında etik algısı üzerine bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Çalışma bu araştırma üzerinden bulgu ve sonuçlar ile sonlandırılmıştır. | |
dc.description.abstract | In the literature section of this study, social service and social service education concepts are tried to be explained. While explaining the concept of social work, a broad research article on the subject, which is focused on rights-based approach, is given.The concept of social work has been taken with its ethical dimension, the subjects related to the rights and welfare of individuals, issues related to public welfare, issues related to equality, difference and oppression and issues related to professional roles, relations and boundaries are explained in detail under four sub-headings.The concept of social work education; The scope of social services education, the human rights profession dimension of the social services profession, the position and responsibilities of the social work department students, the position and responsibilities of the social service department educators and the professional practices of the social workers and the working conditions of the social workers. It included the examination of the concept. On the other hand, a research was conducted on the perception of ethics in the social services concept on a specific sample by interview method.The study was concluded with the findings and results. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sosyal Hizmetler | tr_TR |
dc.subject | Social Services | en_US |
dc.title | Sosyal hizmette etik algılarının değerlendirilmesi: Sosyal hizmet öğrencileri üzerine bir uygulama | |
dc.title.alternative | Making ethical perceptions in social work: An application on social work students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-04-03 | |
dc.contributor.department | Sosyal Hizmet Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social work | |
dc.subject.ytm | Social work education | |
dc.subject.ytm | Students-health occupation | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Ethics | |
dc.identifier.yokid | 10254325 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 561012 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |