Show simple item record

dc.contributor.advisorYolcuoğlu, İsmet Galip
dc.contributor.authorTaşcioğlu, Tuğba
dc.date.accessioned2020-12-29T09:06:58Z
dc.date.available2020-12-29T09:06:58Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/377374
dc.description.abstractBu çalışmanın literatür bölümünde sosyal hizmet ve sosyal hizmet eğitimi kavramları açıklanmaya çalışılmıştır. Sosyal hizmet kavramı açıklanırken bilhassa hak temelli yaklaşım üzerinden durulmuş konu hakkında geniş bir araştırma yazısına yer verilmiştir. Sosyal hizmet kavramı etik boyutu ile alınmış, bireylerin hakları ve refahına ilişkin konular, kamu refahına ilişkin konular, eşitlik, farklılık ve baskıya ilişkin konular ve mesleki roller, ilişkiler ve sınırlara ilişkin konular olmak üzere 4 alt başlık altında ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır. Sosyal hizmet eğitimi kavramı; Sosyal hizmet eğitimi kapsamı, sosyal hizmet mesleğinin insan hakları mesleği boyutu, sosyal hizmet bölümü öğrencilerinin konumu ve sorumlulukları, sosyal hizmet bölümü eğitimcilerinin konumu ve sorumlulukları ve sosyal hizmet uzmanlarının mesleki uygulamaları ve çalışma koşulları alt başlıkları ile ifade edilmiş bütün bu literatür taraması ardından sosyal hizmette etik kavramının incelenmesini içermiştir. Uygulama bölümüne gelindiğinde ise mülakat yöntemi ile belirli bir örneklem üzerinde sosyal hizmet kavramında etik algısı üzerine bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Çalışma bu araştırma üzerinden bulgu ve sonuçlar ile sonlandırılmıştır.
dc.description.abstractIn the literature section of this study, social service and social service education concepts are tried to be explained. While explaining the concept of social work, a broad research article on the subject, which is focused on rights-based approach, is given.The concept of social work has been taken with its ethical dimension, the subjects related to the rights and welfare of individuals, issues related to public welfare, issues related to equality, difference and oppression and issues related to professional roles, relations and boundaries are explained in detail under four sub-headings.The concept of social work education; The scope of social services education, the human rights profession dimension of the social services profession, the position and responsibilities of the social work department students, the position and responsibilities of the social service department educators and the professional practices of the social workers and the working conditions of the social workers. It included the examination of the concept. On the other hand, a research was conducted on the perception of ethics in the social services concept on a specific sample by interview method.The study was concluded with the findings and results.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyal Hizmetlertr_TR
dc.subjectSocial Servicesen_US
dc.titleSosyal hizmette etik algılarının değerlendirilmesi: Sosyal hizmet öğrencileri üzerine bir uygulama
dc.title.alternativeMaking ethical perceptions in social work: An application on social work students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-03
dc.contributor.departmentSosyal Hizmet Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial work
dc.subject.ytmSocial work education
dc.subject.ytmStudents-health occupation
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmEthics
dc.identifier.yokid10254325
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid561012
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess