Show simple item record

dc.contributor.advisorTolun Arıcı, Emre
dc.contributor.authorUzuner, Nurdan
dc.date.accessioned2020-12-29T09:06:58Z
dc.date.available2020-12-29T09:06:58Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-04-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/377372
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin depresyon düzeyleri ile duygusal zeka düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Ek olarak, araştırmada öğrencilerin cinsiyeti, yaşı, okuduğu bölümü, ebeveynlerinin eğitim düzeyleri gibi değişkenlerin depresyon ile duygusal zeka düzeyleri üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ili Üsküdar İlçesinde bulunan Üsküdar Üniversitesinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada sosyo-demografik özelliklere göre bakıldığında; kadınların depresyon ölçeğinden aldıkları puanların erkeklerin depresyon ölçeğinden aldıkları puanlara oranla daha yüksek olduğu, öğrencilerin yaşları arttıkça, depresyon ölçeğinden aldıkları puanların da düşmekte olduğu, kadınların iyimserlik, duyguların kullanımı, duyguların değerlendirilmesi ve duygusal zeka ölçeklerinden aldıkları puanların erkeklerin iyimserlik, duyguların kullanımı, duyguların değerlendirilmesi ve duygusal zeka ölçeklerinden aldıkları puanlara oranla daha yüksek olduğu gibi sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırmada yer alan öğrencilerin okudukları bölüm, kaçıncı sınıfta okudukları, ebeveynlerinin eğitim düzeyi gibi sosyo-demografik özelliklere göre de anlamlı sonuçlar elde edilmemiştir. Ayrıca; öğrencilerin iyimserlik, duyguların değerlendirilmesi ve duygusal zeka ölçeklerinden aldıkları puanlar arttıkça öğrencilerin depresyon ölçeğinden aldıkları puanlarda düşmekte olduğu görülmüştür.Çalışma sonucunda, gençlerin yaşadığı depresyon sebepleri belirlenirken, duygusal zekanın da etkili olabileceği konusunda, alanda çalışan uzman bireylere yönelik farkındalık çalışmaları yapılması önerilebilir.Anahtar Kelimeler: Zeka, Duygusal Zeka, Depresyon
dc.description.abstractThis study's aim is to examine the relationship between university students' depression levels and their emotional intelligence levels. Besides, the effects of variables such as students' sex, age, department and parental education level on depression and emotional intelligence levels are examined. The population of the study is students of Uskudar University in Istanbul, Uskudar. When the socio-demographic characteristics analyzed, it is found out that women have higher scores on depression scale than men, as students age increase, their scores on depression scale decrease, and women have higher scores on optimism, emotion usage, emotion assessment and emotional intelligence scales than men. There was no meaningful results for socio-demographic characteristics such as students' department, their grade or parental education level that took a part in the research. In addition, it is seen that as students' scores on optimism, emotion assessment and emotional intelligence scales, their scores on depression scale decrease. As a result of the study, it can be suggested that awareness studies for expert people working on the field about emotional intelligence may be effective when determining the causes of depression experienced by young people.Key Words: Intelligence, Emotional Intelligence, Depressionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin depresyon düzeylerinin duygusal zeka açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe examination of university students depression levels with regard to emotional intelligence
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-15
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmDepression
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.identifier.yokid10193151
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid506636
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess