Show simple item record

dc.contributor.advisorMetin, Barış
dc.contributor.authorFayda, Emine Nur
dc.date.accessioned2020-12-29T09:06:57Z
dc.date.available2020-12-29T09:06:57Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/377371
dc.description.abstractBu tez çalışmasının amacı okul öncesi Otizm Spektrum Bozukluğu tanılı çocuklarda görülen duyusal işlemleme problemleri ile aktivite performansları arasındaki ilişkinin incelenmesidir.Çalışma, 3-6 yaş aralığında bulunan Otizm Spektrum Bozukluğu tanısı almış çocuğa sahip 51 ebeveyn ile yürütülmüştür. Çocukların; yaş, cinsiyet, eğitim durumu, kullandıkları ilaçlar ve birincil bakımını kimin üstlendiğine ilişkin, ebeveynlerin ise meslek, gelir durumu ve medeni durumuna ilişkin sosyo-demografik özellikleri incelenmiştir. Bunun yanında katılımcılara, Ebeveyn Stres İndeksi-Kısa Form, Duyu Profili Anketi ve Aktivite Performans Anketi uygulanmıştır. Aktivite Performans Anketinin geçerlik güvenilirlik çalışması yapılmış olmadığı için öncelikle bu ölçeğin geçerlik güvenilirliği inceleniştir. Güvenilirliğin belirlenmesinde Cronbach Alfa katsayısı kullanılmıştır. Yapı geçerliliğinin oluşturulmasında ise özdeş formlar ile yapılan korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Aktivite Performans Anketine ilişkin Cronbach Alpha değeri, `0,93` olarak yüksek derecede güvenilir bulunmuştur. Aktivite Performans Anketi ana bölümleri ve alt bölümleri ile özdeş formlar arasında gerçekleştirilen korelasyon analizlerinde; ana bölümlerin tamamı ile anlamlı ilişkiler bulunmuştur, alt bölümlerden ise `uyku, akran ve grup etkileşimi, bireysel ve grup oyunu` bölümleri dışında anlamlı ilişkilere rastlanmıştır. Bulunan sonuçlar ile Aktivite Performans Anketinin güvenilir ve geçerli olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimler: Otizm Spektrum Bozukluğu, duyusal işlemleme, aktiviteperformansı
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to investigate the relationship between sensory processing problems and activity performances in preschool children with Autism Spectrum Disorder.The study was carried out with 51 parents with children diagnosed with Autism Spectrum Disorder between 3-6 years. Children; The socio-demographic characteristics of age, gender, educational background, drugs used and who took care of primary care, and parents' occupation, income and marital status were examined. In addition, Parental Stress Index-Short Form, Sense Profile Questionnaire and Activity Performance Questionnaire were applied to the participants. Since the validity and reliability study of the Activity Performance Questionnaire was not conducted, the validity reliability of this scale was examined first. Cronbach's alpha coefficient was used to determine reliability. Correlation analysis with identical forms was used in construct validity. The Cronbach's Alpha value of the Activity Performance Questionnaire was found to be highly reliable as `0.93`. In the correlation analysis performed between the main sections and subsections of the Activity Performance Questionnaire and identical forms; meaningful relationships were found with all of the main sections, and significant relationships were found in the sub-sections with the exception of `sleep, peer and group interaction, individual and group play` sections. The results showed that the Activity Performance Questionnaire was reliable and valid.Keywords: Autism Spectrum Disorder, sensory processing, activity performanceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectNörolojitr_TR
dc.subjectNeurologyen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOkul öncesi otizmli çocuklarda, duyusal işlemleme ve aktivite performansı arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between sensory processing and activity performance in preschool children with autism
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-21
dc.contributor.departmentNörobilim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmAutistic children
dc.subject.ytmAutism spectrum disorder
dc.subject.ytmSensation
dc.subject.ytmSensorial properties
dc.subject.ytmActivity analysis
dc.identifier.yokid10264569
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid565631
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess